“Onverwacht leuk plaatsje!”

Centre Historique de Pont-Aven
Geclassificeerd als nr. 2 van 15 dingen om te doen in Pont-Aven
Meer gegevens van de attractie
Attractiegegevens
Aanbevolen duur van bezoek: 1-2 uur
1 juni 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Paul Gauguin is overal! Je gaat tijdens het wandelen door Aven kijken als Gauguin als je de tijd neemt en de schilderijen die hij er maakte tot je laat doordringen. Natuurlijk weet je dan dat de schilderschool van Aven er is gesticht en dat de groep zich de Nabis, profeten, noemde. En dat Gauguin er heeft gelogeerd in het etablissement dat er nog is. Maar het is echt leuk!

21 mei 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Nog tot 10 juni 2018 te zien een schitterende expositie over deze kunstgroep die dit 70 jaar geleden werd oogericht met werken o.a. van de Nederlanders Appel, Corneille en Constant.

15 mei 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Ik had me voorbereid ( vanwege de reviews) op grote drukte en overdaad aan kunst. Nu in deze periode is het gezellig druk dat is een plus punt. De kunst? Klopt, er zijn veel Galeries maar je hoeft niet naar binnen ;) en de omgeving is prachtig voor een wandeling langs de Aven. Het is een levendig stadje waar ze blij zijn dat Paul Gauguin er ooit neerstreek...
Bij regen kunt u terecht in het museum... kortom wat mij betreft een aanrader...

4 september 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Leuke stad. Mooie huizen en veel galeries. Ligging is prachtig aan de rivier. Leuke eettentjes en winkeltjes.

Bekijk meer beoordelingen
22 juli 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Tijdens een doorreis naar Concarneau zijn we hier even blijven hangen. Het stadje is uitermate gezellig en er is veel variatie in kunst en antiek te vinden. Vooral niet verwachten dat je dit in alle rust kunt bekijken want het is sr super druk. Kunst is niet beperkt tot Bretonse taferelen er is een leuke afwisseling tussen modern en zeegezichten.

Reizigers die Centre Historique de Pont-Aven bekeken, bekeken ook

In Centre Historique de Pont-Aven geweest? Deel je ervaringen!