“Mooi gebouw ”

Irish Museum of Modern Art (IMMA)
Van tevoren boeken
Meer info
US$ 41,41*
Vanaf
Dublin Freedom Pass: onbeperkt vervoer en hop-on ...
Geclassificeerd als nr. 160 van 586 dingen om te doen in Dublin
Type: Kunstmusea, Musea
Attractiegegevens
15 januari 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

We wandeling door de tuin maakte een hoop goed, daarnaast is het een mooi gebouw en leuk om te zien.

Beide exposities vond ik enorm tegenvallen. En ook de collectie deed me niet veel. Er waren een aantal werken die eruit sprongen.

De toegang is gratis. Dat scheelt. Verder vond ik het matig.

24 mei 2016 beoordeeld

Museum is gelegen in een oude legerplaats. Iets buiten het centrum gelegen, maar goed te bereiken met openbaar vervoer en fiets. Naast het museum ligt een prachtige "formal" garden. Mooie plek om met uitzicht op de stad wolken te zien jagen en een boekje (gekocht in de museumshop) te lezen. Bezoek aan te raden.

3 november 2015 beoordeeld via mobiele applicatie

Het museum was gesloten op 1 tentoonstelling na. Het werd opnieuw ingedeeld. Jammer dat dat niet op de website staat. Even checken dus.

21 juli 2015 beoordeeld via mobiele applicatie

Moderne kunst is in mijn ogen altijd zeer persoonlijk qua smaak. Je vindt het (heel erg) mooi of je vindt het niets. Dat is bij IMMA ook zo. Persoonlijk vond ik de fototentoonstelling erg mooi. De schilderijen die er hingen vond ik persoonlijk nogal simpel overkomen. Aangezien de tentoonstellingen regelmatig wijzigen en de entree gratis is zal ik bij een volgend bezoek aan Dublin zeker nog eens langs gaan.

Bekijk meer beoordelingen
4 mei 2015 beoordeeld

Vandaag de laatste dag van Giant, een prachtig video drieluik van Teresa Hubbard en Alexander Birchler uit 2014. Over de film Giant met o.a. Elizabeth Taylor opgenomen in Texas. De decors zijn daar in het landschap blijven staan, en dat leverden prachtig drieluik op!
Maar ook bijvoorbeeld aandoenlijke geweven pixelart van Elinor Wiltshire, geboren in 1918 in Limerick.

Reizigers die Irish Museum of Modern Art (IMMA) bekeken, bekeken ook

In Irish Museum of Modern Art (IMMA) geweest? Deel je ervaringen!