“De moeite waard”

Irish Museum of Modern Art (IMMA)
Van tevoren boeken
Meer info
US$ 41,53*
Vanaf
Dublin Freedom Pass: onbeperkt vervoer en hop-on ...
Geclassificeerd als nr. 163 van 578 dingen om te doen in Dublin
Type: Kunstmusea, Musea
Attractiegegevens
21 juli 2015 beoordeeld via mobiele applicatie

Moderne kunst is in mijn ogen altijd zeer persoonlijk qua smaak. Je vindt het (heel erg) mooi of je vindt het niets. Dat is bij IMMA ook zo. Persoonlijk vond ik de fototentoonstelling erg mooi. De schilderijen die er hingen vond ik persoonlijk nogal simpel overkomen. Aangezien de tentoonstellingen regelmatig wijzigen en de entree gratis is zal ik bij een volgend bezoek aan Dublin zeker nog eens langs gaan.

4 mei 2015 beoordeeld

Vandaag de laatste dag van Giant, een prachtig video drieluik van Teresa Hubbard en Alexander Birchler uit 2014. Over de film Giant met o.a. Elizabeth Taylor opgenomen in Texas. De decors zijn daar in het landschap blijven staan, en dat leverden prachtig drieluik op!
Maar ook bijvoorbeeld aandoenlijke geweven pixelart van Elinor Wiltshire, geboren in 1918 in Limerick.

9 oktober 2014 beoordeeld

Dit is een museum met echte moderne kunst. Voor mij ff schakelen. Jammer was dat vandaag er weinig te zien was. Overal waren ze aan het werk. Wij waren zo weer buiten.

2 augustus 2014 beoordeeld

wij zijn grote aanhangers van hedendaagse kunst en hadden dit museum aangestipt om te bezoeken gedurende onze Dublin dag van de cruise boottocht.
Dan maar met de hop-on hop-off bus tot daar gereden en na enig zoeken het museum gevonden.
Een prachtig park en prachtig gebouw aan het eind van een mooie ingangsweg.De renovatie van dit oud ziekenhuis werd uitstekend uitgevoerd en zeer uitnodigend.
Toch waren wij teleurgesteld.Niet alle ruimtes waren als tentoonstellingsplaats ingericht zodat het geheel schraal aandeed.
Er waren enkele interessante werken,maar helaas te weinig voor een respectabel museum van hedendaagse kunst in een hoofdstad.

Bekijk meer beoordelingen
1 juli 2014 beoordeeld

Toen ik er was, was men aan het verbouwen, dus heel veel heb ik niet kunnen zien.
Maar de zalen die open waren, waren erg mooi.
Restaurant ook prima.
Het gebouw op zichzelf is al mooi, zelfs het trappenhuis..

Reizigers die Irish Museum of Modern Art (IMMA) bekeken, bekeken ook

In Irish Museum of Modern Art (IMMA) geweest? Deel je ervaringen!