29 oktober 2015 beoordeeld

Ongeveer een keer per jaar gaan mijn vrouw en ik - zonder de kinderen - samen op een stedentrip: dit jaar viel de keuze op Dublin. We zochten een mooi, niet te druk en romantisch hotel: ik kan niet anders zeggen dat het een goede keuze was!

Het mooie hotel is gelegen aan een prachtige straat met oude bomen in de mooie wijk Ballsbridge, vlakbij het rugby stadion. Het hotel is uitstekend bereikbaar met het openbaar vervoer: de DART metrolijn stopt op enkele honderden meters (derde halte vanaf het centrum) en twee straten verderop stop de Dublin Bus (lijnen 4, 7 en 8 brengen je naar het centrum).

We hadden de James Joyce kamer op de begane grond met uitzicht op de straat, een prachtig oud hemelbed en een ruime badkamer. De vloer en het bed kraken inderdaad, maar dat heeft ook wel wat charme vonden we :-)

's Morgens wordt een heerlijk ontbijt geserveerd: het Irisch Breakfast is een absolute aanrader: druipt zeker niet van vettigheid. Ook de scrambled eggs met bacon waren heerlijk. Naast het ontbijt dat je vanaf een menukaart bij de bediening kan bestellen bestaat het buffet uit serials, heerlijke kaas en kleine croissants, pain au chocolat en brioches. Geserveerd met koffie, thee en diverse sappen.

Het personeel is bijzonder attent en behulpzaam: een adapter voor onze Europese iPhone-stekkers werd zonder extra kosten verstrekt.

• Verbleef: oktober 2015, reisde met een partner
14 september 2015 beoordeeld

Het hotel is een prachtig oud pand met een geweldige sfeer.
Het personeel is erg vriendelijk en oprecht en stonden altijd voor je klaar.
Ontbijt was perfect geregeld en er was zelfs een afternoon tea waar je vrij gebruik van kon maken in een gezellige huiskamer.
De kamer was erg ruim en netjes en schoon. Alleen het matras was niet super.
Om in de stad te komen is het een 8 minuten lopen naar de bus en ongeveer 10 min met de bus. Erg goed te doen dus.
Een hotel om zeker een ander aan te raden!!

• Verbleef: september 2015, reisde met vrienden
26 juli 2015 beoordeeld via mobiele applicatie

Dit prachtige hotel is alleen te bereiken via een grote trap; ook de kamers zijn altijd via trappen te bereiken. De service van de baliemedewerkers is fantastisch. De kamers zijn klassiek en mooi ingericht met een tamelijk klein televisieschermpje.
Het bed piepte onaangenaam.
Het ontbijt is uitstekend en wordt volledig geserveerd. Het buffet is alleen voor de serials en wat Franse kaas. In de lounge is er 's middags altijd koffie en thee beschikbaar met een hapje erbij.

Verbleef: juli 2015, reisde met een partner
24 juni 2015 beoordeeld

Ouderwetse kamer: ventilator maakt helikoptergeluid, wc lekt, krakende vloeren boven en naast ons, je hoort lawaai uit aanpalende kamers. Dringend aan opfrissing toe. Verschrikkelijk bed, tweede nacht andere kamer gevraagd en gekregen zonder problemen. Is eerste maal dat ons zo iets overkwam.

Ontbijt was wel heerlijk.

Kamertip: te vermijden hotel
  • Verbleef: juni 2015, reisde met een partner
2 april 2014 beoordeeld via mobiele applicatie

Wij zijn net terug van ons 4-daags verblijf in dit super hotel in Dublin. Wij werden zeer vriendelijk onthaald met een lekker tasje thee. Kregen onmiddelijk en zonder vragen een stratenplan aangeboden en super goedz tips om mooie plaatsjes te bezoeken. Indien we iets wouden boeken of reserveren maakte zij voor ons de afspraak. Lekker ontbijt en meer dan keuze genoeg.Wij komen hier zeker nog eens terug!

Verbleef: april 2014, reisde met familie