“Mooi strand”
Beoordeling van Claigan Coral Beach

Geclassificeerd als nr. 10 van 110 dingen om te doen in Isle of Skye
Attractiegegevens
1 juni 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Het is even een ritje met de auto en een wandeling van 15 minuten, maar dan heb je ook wel wat. Wit strand door koraal. Bij eb kan je naar een eilandje lopen.

15 september 2017 beoordeeld

Goede wandeling naar Caral beach met mooi uitzicht. Bij eb kun je zelfs naar een ander eilandje lopen.
Goed te zien dat het een vulkanisch eiland is.
Wel erg druk en om een parkeerplek te hebben kom vroeg op de dag.

10 juli 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Op 35 minuten rijden van Portree, dichtbij Dunvegan castle. Zeker een aanrader. Mooi wit strand met eiland tegenover. Beklim zeker de rots voor een wonderlijk uitzicht.

7 april 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Een koraalstrand op een plek waarop je het niet verwacht. Het gras loopt tot bijna aan zee en daar begint het koraalstrandje al.

Bekijk meer beoordelingen
26 juli 2016 beoordeeld

We hadden het geluk om op een zonovergoten dag naar Coral Beach te gaan. Was wel even zoeken naar een parkeerplekje, want die zijn hier niet dik bezaaid. Maar eens je de auto hebt achtergelaten en aan de wandeling begint, gaat er een nieuwe wereld open. Midden het padje naar het strand kom je opeens koeien tegen. Ze zijn een beetje schuw, zou ze zeker niet te dicht benaderen, maar ze leveren wel mooie plaatjes op!
Na een korte wandeling (denk ongeveer een klein kwartiertje) stap je het strand zelf op. Niet groot in omvang, wel groot in indruk maken! Het strand zelf bestaat niet uit zand, maar uit hele kleine fossieletjes van algen. Het lijkt wel alsof het koraal is, maar dat blijkt niet zo te zijn. De in het reisboek beloofde gekleurde schelpen hebben we niet gevonden. In de plaats kregen we wel een grote variëteit aan kwallen voorgeschoteld. In het water zou ik hier dus zeker niet gaan, maar de kwalletjes even zien zwemmen was echt wel mooi. Terwijl de kids beneden genoten van zon en zee, zijn mijn man en ik even het heuveltje opgetrokken. Bovenop krijg je een heerlijk beeld van de hele omgeving! Zeker een aanrader en helemaal geen grote moeite om te doen.
We hebben er een heerlijk uur doorgebracht en daarna de wandeling naar de auto weer aangevat. Onderweg naar Dunvegan zeker uitkijken naar de zeehondenkolonie in de buurt!

Reizigers die Claigan Coral Beach bekeken, bekeken ook

Isle of Skye, De Hebrides
Portree, Isle of Skye

Glendale, Isle of Skye

In Claigan Coral Beach geweest? Deel je ervaringen!