15 december 2016 beoordeeld

Prima hotel! Uitstekende service en aardig personeel. Alle bezienswaardigheden van deze prachtige stad op loopafstand van het hotel. De hotelkamer was gezellig en ruim met zicht op de kerstmarkt. Het ontbijtbuffet was heerlijk en als er kon ook a la carte ontbijt worden besteld. Voor herhaling vatbaar!

• Verbleef: december 2016, reisde met een partner
2 augustus 2016 beoordeeld

We hadden een kamer op de 8e verdieping, helaas was drie volle dagen de lift buiten werking. Dit werd terloops medegedeeld via een aangeplakt papiertje. Dat er nog een lift was die ons in ieder geval tot de 7e etage bracht mochten we zelf ontdekken. De kamer zelf was opgedeeld in twee etages, nogal onpraktisch. Beneden een zitje en de garderobekast, boven de slaap- en badkamer. Hadden ze beter om kunnen draaien, boven was erg gehorig en er was geen rolgordijn o.i.d. voor de dakramen. Dat weekend waren er twee popconcerten in Edinburgh Castle dus daar hebben we gratis van kunnen meegenieten.
Het interieur van de kamer was sleets en muf. Het tapijt lag in plooien op de grond.
Ook het personeel, afgezien van de concierge, was niet erg bezield. Toen ik 's morgens een zak wasgoed wilde inleveren keek de receptioniste nauwelijks op van haar beeldscherm, ze wees slechts een plek aan waar ik het neer kon leggen.
Het ontbijt was goed, we hebben er vanaf gezien om hier ook te dineren, aangezien de kaart nogal fantasieloos was en de bediening dus onder de maat.
Voor de prijzen die de Scotsman rekent mag je veel meer verwachten, dit doen we nooit meer.

Kamertip: De kamers op de bovenste verdieping zijn zeer gehorig, en ondanks de lichte Schotse zomernachten niet te verduisteren. Niet doen!
  • Verbleef: juli 2016, reisde met een partner
5 november 2015 beoordeeld via mobiele applicatie

Wat een prachtig hotel. Ik heb de standaard Kamer geboekt op booming.com en kreeg bij inchecken een upgrade directors suite. Het personeel is bijzonder aardig en behulpzaam. De kamer heeft een prachtig uitzicht over Edinburgh en het kasteel. De kamer bestaat uit twee verdiepingen en een grote badkamer met bad en inloopdouche.
Het hotel ligt op zeer korte afstand van de Royal Mile, station en winkelstraten.
Het ontbijt is goed er moet alleen extra betaald worden voor uitgebreide keuzes.
Parkeren is een drama en duur. Ik heb geparkeerd in de parkeergarage achter het
Radisson Blue. Dit is loopafstand.

Verbleef: november 2015, reisde voor zaken
5 juli 2015 beoordeeld

We verbleven 2 nachten.
Nabij de Royal Mile gelegen, is alles te voet bereikbaar.
Het hotel biedt mooie klassieke kamers, voorzien van de moderne noden.
Het restaurant is trendy, de keuken is van goede internationale kwaliteit
Het Brits ontbijt is lekker en volledig.

• Verbleef: juni 2015, reisde met een partner
13 januari 2015 beoordeeld

We hebben afgelopen weekend een aantal nachten gelogeerd in dit hotel. De ligging is prachtig, nabij "the Royal Mile" in de oudstad. Het hotel op zich is supermooi en smaakvol. We logeerden op kamer 707, met uitzicht op een binnenplaatsje. Het bed is voor een 5 sterren hotel echt veel te klein, slechts 1,90 x 1,50. De kamer was niet koel te krijgen. Gevraagd voor een andere kamer met groter bed, hetgeen ze vrij snel konden realiseren. Top! Kamer 402.
Anderzijds heb ik toch ook wat puntjes van kritiek.
In een 5 sterren hotel verwacht ik niet dat de bar op zondagavond al om 10 uur 's avonds dicht is.
Verder verwacht ik ook dat de ramen schoon zijn van de kamer. Beide kamers hadden vuile ramen aan de buitenkant waardoor je bijna niet naar buiten kon kijken. Er loopt bijzonder veel vriendelijk personeel rond, die echter meer met zichzelf en met elkaar bezig zijn dan met de klanten. Cocktails zijn duur en van zeer varieerde kwaliteit.
Mijn advies voor het management: come back to Earth and guide your staff. Geen 5 sterren hotel. Ik heb eerder betere 3 en 4 sterren hotels gehad. Jammer.

Verbleef: januari 2015, reisde voor zaken