“Top-Italiaans eten in ongeëvenaarde sfeer”
Beoordeling van Locanda De Gusti

Locanda De Gusti
Geclassificeerd als nr. 8 van 2.961 Restaurants in Edinburgh
Geschikt voor: Zakelijke bijeenkomsten, Gezinnen met kinderen, Romantisch
Dineropties: Diner, Lunch, Ontbijt, Na sluitingstijd, Reserveringen
30 augustus 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Meteen na aankomst waanden we ons in Italië. De ontvangst, de sfeer (een zingende ober), de inrichting...helemaal top! We deelden enkele overheerlijke gerechtjes als voorgerecht met verse (!) calamaris met onze zonen van 9 en 11j oud en bestelden een glas witte en rode huiswijn waarop ook niks aan te merken valt. En dan volgde de plat-de-resistance: een schitter gegrilde vis voor 2 personen die op een ongeopend blik tomaten werd gezet. Meer Italiaans bestaat niet. Opnieuw overheerlijk. Onze zonen kozen de pasta met varkenswangetjes en vonden het ook super lekker. Als afsluiter kozen we de huisgemaakte tiramisu die we iedereen kunnen aanbevelen, net als de Limoncello trouwens. Enfin, een top adresje en dus een absolute aanrader!

Datum van bezoek: augustus 2018

4 maart 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Gereserveerd voor de lunch. Het ligt wat uit de route voorbij Haymarket. Maar de moeite waard. Afkomstig uit Napels. Kwalitatief erg goed! Linguïne met kokkels en zeebaars met citroenboter saus! Heerlijke witte wijn erbij. Limoncello en heerlijke chocolaatjes bij de koffie. Gezellige sfeer. Je betaalt iets meer maar dat is het zeker waard!

Datum van bezoek: februari 2018
3 maart 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Op basis van aanbevelingen uitgekomen bij dit restaurant. Als je binnenkomt oogt het simpel, maar de Italiaanse gastvrijheid brengt je meteen in de stemming.
Vooraf begon in met een carpaccio met verse mozzarella, maar compleet anders dan ik normaal gewend was. Wat een heerlijk gerecht!
Daarna gekozen voor een lamsschouder. Om door een ringetje te halen.
Mijn dochter durfde eerste avond nog niet van de kaart te kiezen en nam een pizza. Helemaal vers bereid en ook top!
Als toetje eigengemaakt vanille ijs. Ook top.
Vanwege de sneeuw waren alle vluchten vanuit Edinburgh geannuleerd en zijn we nog maar een keer in dit restaurant gaan eten.
Mijn dochter nam toen een zeebaars en ik de veal steak. Wederom genieten en afgesloten met een tiramisu.
Voor (h)eerlijk Italiaans eten in Edinburgh is dit zeker een aanrader!

Datum van bezoek: maart 2018
26 mei 2016 beoordeeld via mobiele applicatie

Typisch italiaanse "kitsch" inrichting heerlijke visgerechten. Als voorgerecht een schaaldierenschotel gedeeld. Heerlijke look chili marinade. Als hoofdgerecht linguini met kreeft. Opnieuw heerlijk afgekruid en mooi gepresenteerd. Vers homemade ijs als dessert. Lekkere huiswijn en Moretti bier. Vriendelijke en professionele bediening. Top!!

Datum van bezoek: mei 2016
20 mei 2016 beoordeeld

Puur Italiaanse keuken zonder veel tralala
Bediening simpel zoals je bij een Italiaans restaurant verwacht
Zeer snelle bediening van de gerechten.
Aanrader zijn de schaaldieren, gegrilde vis, tongrolletjes
Prijzen correct voor italuaans restaurant. 35-40 pond per persoon voor voorgerecht, hoofdschotel met wijn en koffie

Datum van bezoek: mei 2016

Reizigers die Locanda De Gusti bekeken, bekeken ook

In Locanda De Gusti geweest? Deel je ervaringen!