“Moet je doen!”
Beoordeling van Snowdon Mountain Railway

Snowdon Mountain Railway
Geclassificeerd als nr. 5 van 12 dingen om te doen in Llanberis
Meer gegevens van de attractie
Attractiegegevens
Aanbevolen duur van bezoek: Meer dan 3 uur
Nuttige informatie: Activiteiten voor oudere kinderen, Toiletten, Activiteiten voor jonge kinderen, Voedsel te koop, Rolstoeltoegang
24 juli 2017 beoordeeld

We wilden heel graag de top van Mount Snowdon doen, maar zijn zelf geen echte berggeiten, dus kozen we maar voor een tripje met de Railway. Tripje is wellicht geen goede omschrijving want je bent al snel een uurtje zoet met het naar boven tuffen en dus ook een uur weer naar beneden! Ook al duurt dat best lang, het avontuur gaat je geen moment vervelen. Voortdurend wisselen de landschappen elkaar af en ze worden in het naar boven gaan telkens nog spectaculairder! Uiteindelijk kom je op de top aan en ik vond het best jammer dat je hier amper een half uurtje kon verblijven vooraleer je het treintje weer terug moest nemen. Op dat half uur heb je amper de tijd om eens goed rond te kijken, enkele foto's te nemen en een koffietje te bestellen om terug wat op te warmen. Hier moet je zeker rekening mee houden: bij ons was het beneden in Llanberis 22 graden, maar boven op de top nog amper 10, erg winderig en ronduit koud.
Waar je zeker ook moet aan denken, is je tickets goed op tijd te bestellen. Dat geldt vooral als je early bird tickets wil: dan ben je met het eerste treintje van de dag mee en heb je het boven nog lekker rustig. Wij konden geen early bird tickets meer bestellen, ook niet voor de dag erna. Rond tien uur 's ochtends zijn sowieso alle tickets voor de dag zelf de deur uit. Wij hebben dan de laatste kunnen bemachtigen voor de dag erna. Dus: wil je niet voor een teleurstelling staan, dan zeker even tickets op voorhand bestellen al is dat ook niet evident omwille van het weer. The Summit zit regelmatig eens met de top in de mist en dan misloop je natuurlijk de heerlijke vergezichten!

30 mei 2017 beoordeeld

Deze trein tocht brengt op de mooie heuvels van Snowdon National park. Als je in Wales bent moet je dit gezien hebben de prachtige uitzichten en het oude treintje het hoort bij de sfeer in Wales. wij hadden boven mistig weer maar hebben toch genoten van de toer.

15 augustus 2016 beoordeeld

Aanrader MAAR: boek vroeg genoeg op voorhand, meer dan één maand, omdat de plaatsen per rit beperkt zijn. Enkel interessant bij mooi weer. Als de top niet in de wolken is heb je zich op Ierland.

27 oktober 2015 beoordeeld

Best je tickets vooraf bestellen, zeker als je het stoomtreintje wil nemen. De tocht naar de top gaat door een afwisselend landschap. Vooral bij helder weer is dit de moeite waard. Wij hadden prachtig open weer. Bij mist of zware bewolking kan dit natuurlijk tegenvallen. Neem ook de tijd om boven rond te kijken, maar wees op tijd terug voor de trein. Het is er wel druk op de top, die je kan bereiken na een korte klim.

Bekijk meer beoordelingen
14 oktober 2015 beoordeeld

Wat een beleving. In een terintje onhaag naar de hoogste top van Wales. De rit duurt een uur maar gaat door verschillende landschappen heen. Van begroeid naar rosten. Ieder bocht heeft weer een nieuwe kijk op de omgeving. Eenmaal boven aangekomen hadden we maar een half uur voordat de terin weer terug ging. Nou aan dat half uur heb je genoeg. Het is een dikke 5 min lopen en je bent op,het hoogste punt aangekomen. Daar, en we hadden geluk dat het een zonnige heldere dag was, hadden we eenfantastisch uitzicht. In het restaurant nog een kopje koffie kunnen drinken vooradt de terugreis begon. Wij waren er eind september en het was redelijk druk, ik weet niet hoe het in het hoog seizoen is maar het is dan verstandig om kaartjes te reserveren.

Reizigers die Snowdon Mountain Railway bekeken, bekeken ook

Snowdonia National Park, Noord-Wales

Llanberis, Snowdonia National Park

In Snowdon Mountain Railway geweest? Deel je ervaringen!