“Mooi”

Van tevoren boeken
Meer info
US$ 19,95*
Vanaf
Sightseeing-stad Hop-On Hop-Off-rondleiding door ...
Geclassificeerd als nr. 4 van 128 dingen om te doen in Bath
Meer gegevens van de attractie
Attractiegegevens
Aanbevolen duur van bezoek: minder dan 1 uur
30 mei 2018 beoordeeld

Op het plein waar ook de Roman Baths is, staat ook de kerk, helaas waren we te laat om hem nog van binnen te bekijken

16 september 2017 beoordeeld

Interessant gebouw met mooie glasramen (bezoek het als het zonlicht invalt op de ramen). Maar het speciale zat 'm in de aan de gang zijnde renovatie. Omdat de graven aan het verzakken waren worden ze opgetild en gerenoveerd. Tegelijk wordt de hele vloer aangepakt. De warmwater bronnen die de romeinen aanzetten tot het bouwen van de badplaats waarvoor Bath nu zo beroemd is leveren 1.1 miljoen liter water per dag. Meer dan genoeg om de romeinse badplaats, het bijliggend gebouw en in de toekomst ook de kathedraal te verwarmen. En dus wordt er vloerverwarming aangebracht. Ik zie het in Belgie nog niet snel gebeuren.
O ja, er is ook een prachtige tentoonstelling van borduur werk. Niet van het huisvlijt 'hoem sweet home' type, maar kunstige abstracte werken geinspireerd door bijbel passages. Zelf ben ik niet gelovig en religieuze kunst spreekt me niet aan, maar dit was onverwachts sterk. Het levenswerk van één persoon. Dit alleen al maakt een bezoek de moeite waard. Toegang is in principe gratis maar er wordt sterk op een gift van 4 GBP per volwassene gerekend.

11 september 2017 beoordeeld

Goed onderhouden kerk. Wat ons stoorde was de aanwezigheid van een uitgebreide shop in de kerk. Ook de indringendheid bij de ingang om een (ruime) donatie te doen.

19 augustus 2017 beoordeeld

Deze in 1499 gebouwde Abdijkerk is groot en ruim, maar ik had er meer van verwacht!. De Gotische zuilen, en het schip, het koor en de smalle dwarsbeuken die voorzien zijn van prachtige waaiergewelven, - dat moet ik zeker vermelden -, zijn wel de moeite waard, maar toch viel het me een beetje tegen. Het kwam allemaal nogal een beetje kaal over en ik moet toegeven dat ik er veel mooiere heb bezocht.

Bekijk meer beoordelingen
31 juli 2017 beoordeeld

Als je van abdijen houdt, mag je deze niet missen ! Ze werd gebouwd op de resten van een kerk.Gotische stijl wordt hiuer gecombineerd met Romaanse.
Let op de fraaie gewelven in de vorm van een waaier !

In Bath Abbey geweest? Deel je ervaringen!