Brentwood Bay....wat begon als een sprookje eindigde voor ons in een nachtmerrie! Het idyllisch gelegen Brentwood Bay Resort & Spa was tijdens onze West Canada rondreis speciaal uitgekozen om 3 dagen (3 nachten) te kunnen gaan genieten van de rust en het maken van mooie duiken in de wateren rondom Vancouver Island. Na het inchecken werd deze droom wreed verstoord bij het betreden van de kamer die het hotel ons aanbood. Wij hadden in Nederland via ons reisbureau een Ocean Suite geboekt, voorzien van Kingsize bed, jacuzzi en afgescheiden douche, echter werden wij op subtiele wijze naar de invalide-kamer gebracht. Een kamer met 2 eenpersoonsbedden, douche met hulpmiddelen voor minder validen en zonder jacuzzi bad. Toen wij de hotelmedewerker vertelden dat wij onmogelijk met 3 personen (2 volwassen en kind) in deze kamer konden verblijven, vertelde hij doodleuk dat er geen andere kamers beschikbaar waren voor het weekend.
Hierna volgde een discussie van ruim een uur tussen ons, 2 frontoffice medewerkers (Alex en Sam) en uiteindelijk de F&B (dutymanager Jason). Het hotel bleef daarbij volhouden dat dit de kamer was die KUONI, ons reisbureau, voor ons via JONVIEW had geboekt. Er werd daarbij geen enkele blijk van erkenning gegeven dat wij onmogelijk met drie personen (2 volwassenen en kind) in een tweepersoonskamer konden slapen.
Uiteindelijk kwam op ons verzoek dan toch de eigenaar van het hotel, genaamd Dan) opdagen. Deze man kent geen fatsoensnormen, hij stelde zich niet voor, gaf ons nauwelijks een blik waardig en ging kort na aankomst met zijn personeel in overleg in een kantoor.
Tot een oplossing kwam dit allemaal niet, het hotel wilden ons geen andere kamer aanbieden en zij bleven daarbij herhalen dat dit de kamer was die voor ons geboekt was door het reisbureau. Blijkbaar scheen geen van hen te begrijpen dat wij onmogelijk met drie personen in deze kamer konden slapen.
Na een veel te lange discussie werd ons voor een nacht een suite aangeboden, waar wij na de nacht weer dienden te vertrekken om vervolgens in de invalidekamer te verblijven.
Uiteindelijk hebben wij een nacht geslapen in deze aangeboden suite, waarna wij de volgende dag zijn uitgecheckt. Een pleister op een gapende wond!
Om een voor ons zeer lang verhaal en onplezierige ervaring kort samen te vatten; de hotelmedewerkers (met name Alex), de dienstdoende manager Jason en eigenaar Dan konden zich totaal niet verplaatsen in onze situatie, bleven daarbij koel en zakelijk, niet wat je mag verwachten van een 5 sterren hotel waar gastvrijheid hoog in het vaandel moet staan.
Uiteindelijk zijn wij naar een hotel in Victoria verhuisd, een hotel wat wel aan de verwachtingen voldeed en de service naar behoren was.
Tot slot nog wel een blijk van waardering voor hotelmedewerker SAM van Brentwood Bay, hij liet blijken zich te schamen voor de gehele situatie. Hij scheen als enige te begrijpen wat deze situatie voor ons inhield!