“Leuke, lekkere ervaring ”
Beoordeling van Jaanchies Restaurant

Jaanchies Restaurant
Geclassificeerd als nr. 4 van 8 Restaurants in Sabana Westpunt
Geschikt voor: Gezinnen met kinderen, Lokale keuken
Dineropties: Diner, Na sluitingstijd, Ontbijt, Lunch, Reserveringen
14 september 2019 beoordeeld via mobiele applicatie

Een authentiek restaurantje in een beetje verouderde stijl. Open ramen waardoor je tientallen vogeltjes (suikerdiefjes) ziet die daar rondvliegen en van de suiker pikken die ze daar steeds aangevuld krijgen.
Er is geen menukaart. Een man, waarvan ik dacht dat hij de eigenaar is, komt persoonlijk bij je aan tafel en verteld wat er te eten is. Er is keuze uit vis, vlees en zelfs leguaan wat op Aruba alleen in dit restaurant legaal te serveren is. Ik durfde het niet en ging veilig voor de blote garnalen in knoflooksaus. Die waren heerlijk en kwamen met frietjes, sla en bonenrijst. Nadien kregen we nog een toetje en een cadeautje en dat allemaal voor 170 gulden (4 personen).
Ik zou zeker aanraden om hier eens heen te gaan tijdens je vakantie in curacao. Het is een leuke ervaring!

9 september 2019 beoordeeld via mobiele applicatie

Wanneer je Curacao bezoekt, moet je een keer gegeten hebben bij Jaanchies. De inrichting en aankleding is bijzonder. Zit je aan de buitenkant dan vliegen de vogels om je heen. Het personeel is vriendelijk, de eigenaar komt persoonlijk de bestelling opnemen. Een kaart hebben ze niet, dus legt hij uit wat je kunt bestellen. Je kunt daarheen om te drinken of te lunchen. Niet voor een snack of een bordje frites.
De lunch bestaat uit een hoofdgerecht, nagerecht en een kop koffie. Voor dat geld is het best lekker. Liefst hebben ze cash betaling.

7 september 2019 beoordeeld via mobiele applicatie

Van het autoverhuurbedrijf kregen we een kaart met daarop de hotspots van het eiland.

Toen we op Westpunt waren en erg dorst en honger hadden besloten we een van deze hotspots te bezoeken; Jaanchies.
Bijzondere locatie waarvan ik niet goed wist wat ik kon verwachten toen we aankwamen.

Nadat een dame ons de tafel wees, kwam Jaanchie bij ons aan tafel zitten om de menukaart te bespreken.
We hebben een klein uurtje op ons eten moeten wachten, maar het was het waard.

Leuk om meegemaakt te hebben en zeker de moeite waard om te bezoeken als je op Curacao bent.

6 augustus 2019 beoordeeld via mobiele applicatie

Je moet rijdt dit restaurant zo voorbij als je er niet doelgericht naartoe gaat. Wij hadden het als tip van vrienden gekregen. Nadat we leuk werden ontvangen en naar onze tafel werden gewezen kwam niet veel later pater familias, Jan, aan tafel bijgeschoven en legde uit wat er vandaag op het menu stond. Vandaag was kon je luxe kip en kluifkip, carbonaatje, runderstoof en leguaan combineren. Friet, rijst en bonen worden standaard mee geserveerd. Voor de mensen die leguaan niet kennen, het heeft kleine botjes als konijn en het vlees lijkt een beetje op kip. Ik vond het de moeite waard.
Na afloop krijg je nog een bolletje ijs en na het afrekenen werden de kinderen en de vrouw verblijd met een leuke gift.
Kortom, als je lokaal leuk wilt eten, moet je op je trip maar Curacao zeker even langs Jaanchies op de Westpunt.

Datum van bezoek: augustus 2019
21 juli 2019 beoordeeld

Als je wat wilt meekrijgen van een stukje cultuur ga dan naar Jaanchies, ontzettend vriendelijk. De kaart word aan je verteld. Je hebt de mogelijkheid voor een heel plaatselijk gerecht Leguaan te proeven en tijdens het eten te genieten van alle vogeltjes die om je heen dartelen. Daardoor is er wel wat geluid en erg druk. Niet voor mensen die rustig willen lunchen.

Datum van bezoek: juli 2019

Reizigers die Jaanchies Restaurant bekeken, bekeken ook

Sabana Westpunt, Curaçao
Curaçao, Caraïben

In Jaanchies Restaurant geweest? Deel je ervaringen!