“Een oord waarin je jezelf terugvindt in de natuur”
andere reiziger heeft deze accommodatie geboekt
Beschikbaarheid
Boekingsaanvraag doen
Inlichtingen vragen
Deze accommodatie is niet beschikbaar op deze data.
Alle beschikbare vakantiewoningen weergeven

Alles
Recente in het Nederlands
Een TripAdvisor-lid
1 beoordeling
“Een oord waarin je jezelf terugvindt in de natuur”
Beoordeeld op 17 juli 2017 voor een verblijf in juli 2017

04.00 uur: langzaam wakker worden samen met de vogels; daarna doorsluimeren met de geluiden van de natuur. Je hoeft jezelf niet te dwingen om op te staan om 06.00 uur , dat gebeurt geheel vanzelfsprekend: het balkon nodigt uit om met een kopje koffie de vogels en de natuur te ondergaan.
Het uitzicht over het kratermeer, de stad Masaya, het meer van Managua en de bergen van Matagalpa is van immense aard.
Een betere start van de dag is voor mij nauwelijks denkbaar, het is puur geluk om zoiets te mogen meemaken en beleven.
De ligging en bereikbaarheid van Villas Vista is goed gekozen; in korte tijd kun je veel van Nicaragua ondergaan, zowel natuur als stad.

20 jul 2017
Tja, het is slechts 1,5 km slechte weg maar je wordt inderdaad beloond: een mooi natuurgebied met een prachtig uitzicht. Dank je wel voor deze review.
jeanne B
1 beoordeling
“Elke ochtend wakker worden met uitzicht op het meer van Masaya en twee prachtige vulkanen…dat is echt vakantie!”
Beoordeeld op 6 februari 2017 voor een verblijf in juli 2016

Zomer 2016 traag wakker worden samen met de natuur..kopje koffie erbij..pilates oefeningen op de veranda en vlinders spotten. Klaar voor een lesje Spaans met Ignacio en de rest van de dag komt zoals het komt. Een ritje met Nel naar Managua is al een avontuur. ..oke het was wel Sandinista Revolution Day, maar ik keek mijn ogen uit, wat een waanzinnig natuur! Nu voor de tweede keer in dit land te zijn ga je de prachtige details echt zien.

6 feb 2017
Dank Jeanne. Je hebt me op het idee gebracht om Spaanse les aan te bieden en andere activiteiten voor gasten zoals yoga.
Een TripAdvisor-lid
5 beoordelingen
3 hotelbeoordelingen
common_n_hotel_reviews_1bd8 2 nuttige stemmen
“Rustig, mooi en gastvrij!”
Beoordeeld op 3 februari 2017 voor een verblijf in februari 2017

We hebben met veel plezier 5 dagen doorgebracht in Villas Vista Masaya. De huisjes zijn van alle gemakken voorzien, mooi aangelegd en de omgeving is echt schitterend. De eigenaars en werknemers zijn enorm gastvrij en zorgen ervoor dat het ons aan niets heeft ontbroken. Wij gaan hier heel graag nog eens terugkomen: een perfecte plek om als basis te gebruiken en Nicaragua te verkennen.

4 feb 2017
Dank je Nils en Nienke. Jullie hebben ons wegwijs gemaakt in het leven van de mensen, die met een camper van Noord naar Zuid Amerika reizen.
etcmt
Doetinchem
2 beoordelingen
common_n_hotel_reviews_1bd8 1 nuttige stem
“Perfecte plek voor natuurliefhebbers”
Beoordeeld op 30 januari 2017 voor een verblijf in juli 2016
persoon vonden dit een nuttige beoordeling

Wij verbleven in de Casa Naranja, een geheel vrijstaand huis midden in een citrusboomgaard met prachtig uitzicht over het zelf aangelegde tropische park. Het interieur was goed verzorgd en schoon. Er stond een drinkwaterfilter klaar met schoon water, de keuken was compleet ingericht, de koelkast al aan, handdoeken voor de warme douche en keuken en de wc schoon. Er waren twee slaapkamers en wij kozen de masterbedroom met uitzicht op de achtertuin. Deze had een waaier boven het bed. De bedden waren prima en opgemaakt, we hebben goed geslapen, mede door het veilige gevoel dat het park omheind was, dat er 's nachts een nachtwaker rondliep en dat de eigenaren vlakbij ook in het park woonden. 's Morgens hebben we heerlijk gewandeld in het park, langs kronkelige paadjes en koffieplanten. We bewonderden allerlei mooie tropische bomen, planten, bloemen, vogels en honderden kleurrijke vlinders.

Nel was een alleraardigste gastvrouw die al het mogelijke deed om ons ter wille te zijn. Ze regelde taxivervoer, wees ons waar we in Masatepe de boodschappen konden doen en vertelde over uitstapjes in de buurt. Daarom hebben wij de vulkaan bij Masaya bezocht, waarvan we 's nachts de oranje gloed konden zien vanuit het park.

Kortom; dit huisje is een aanrader. We komen zeker een keer terug.

30 jan 2017
Dank je Lizette. Jullie waren net in de tijd, dat er veel vlinders waren die de mango's vonden die op de grond waren gevallen. Goed dat jullie iets hadden tegen de muggen. Hoewel er bijna altijd een windje staat en we bijna geen last hebben van muggen, voorkwamen jullie echt dat ze jullie staken. We zien uit naar een nieuwe ontmoeting met jullie.
arendje17
6 beoordelingen
5 hotelbeoordelingen
common_n_hotel_reviews_1bd8 2 nuttige stemmen
“Paradijsje ”
Beoordeeld op 30 januari 2017 voor een verblijf in februari 2016
persoon vonden dit een nuttige beoordeling

We zijn al meerdere keren in Villas Vistas geweest en telkens is het een soort van thuiskomen. Het terrein is met liefde omtoverd tot een oord waar je heerlijk kunt ontstressen, kunt genieten van de prachtige natuur, het schitterende uitzicht. Binnen een straal van 1 uur rijden met de auto zijn er fantastische en afwisselende uitstapjes te maken zoals naar een werkende vulkaan, zwemmen in een kratermeer, varen tussen Les Islettes bij Granada, Masaya en Managua bezoeken. De huisjes zijn schoon en goed onderhouden, de inrichting functioneel en volledig. De eigenaren zijn hulpvaardig, in Masatepe kun je terecht voor de boodschappen en de wifi is goed. Het terrein is dag en nacht bewaakt voor een veilige en zeer ontspannen verblijf. Wij gaan in december weer en kijken er nu al naar uit.

30 jan 2017
Dank voor je positieve commentaar Ada. Fijn dat jullie in december weer hier zullen zijn.
marthopma ...
Zelhem, Nederland
5 beoordelingen
common_n_hotel_reviews_1bd8 1 nuttige stem
“Je voelt je in een paradijs”
Beoordeeld op 30 januari 2017 voor een verblijf in februari 2015
persoon vonden dit een nuttige beoordeling

De natuur is heel dichtbij. Iedere dag had ik bij mijn ontbijtthee een kolibri voor mijn terras en als je door de tuin loopt zie je de ene verrassing na de andere. De huisjes zijn perfect ingericht met aandacht voor de bewoners. Heerlijke bedden, eigen keuken en een perfect terras met schommelstoelen. Voor je het weet blijf je zitten om eindeloos te genieten van het uitzicht. De dorpjes in de buurt zijn nog authentiek en de bewoners spreken je graag aan.
Kortom, een plek waar je altijd naar terugverlangt.

Je leeftijdgroep 65+
30 jan 2017
Dank je Mart. We ervaren het wonen hier nog iedere dag als een voorrecht, niet alleen vanwege de rust en het uitzicht, maar vooral ook door het samen leven met de mensen uit het buurtschap Nimboja.
jghendrik ...
Niveau 6 bijdrager
83 beoordelingen
21 hotelbeoordelingen
common_n_hotel_reviews_1bd8 15 nuttige stemmen
“Heerlijk relaxen met een prachtig uitzicht”
Beoordeeld op 29 januari 2017 voor een verblijf in september 2015
persoon vonden dit een nuttige beoordeling

Het was de 2e keer dat we hier onze dagen in Nicaragua hebben doorgebracht nu voor een langere periode (3 weken). De bungalows liggen in het buurtschap Nimboja op een paar minuten rijden van het stadje Masatepe (waar je boodschappen kunt doen). De bungalows zijn eenvoudig maar goed ingericht. Je kunt je eigen eten koken in het keukentje. Er is geen airco in de bungalow, maar dat is door de ligging ook niet nodig. er staat altijd een fris windje.

Onze bungalow lag op een helling met het terras/veranda richting het kratermeer, waardoor je een prachtig uitzicht hebt op Masaya.

Op het terrein zie je vele verschillende vogels en andere dieren. Je hebt het gevoel dat je in een volière wakker wordt, met al die prachtige vogelgeluiden.

De Nederlandse eigenaren staan voor je klaar om je bv te helpen met uitstapjes in de buurt of gewoon een wandeling op het terrein. En in tegenstelling tot alle andere verblijven in Nicaragua kun je hier gewoon je Nederlandse stekker gebruiken. Een wereldstekker (voor Nederlandse gasten) is hier dus niet nodig

Tips:
-Huur een auto op het vliegveld in Managua (kan ook al vooraf via internet geregeld worden), zorg ervoor dat je een hoge auto huurt (bv een jimny, rav4) i.v.m de wegen in Nicaragua
-Laat je door de eigenaren ophalen in Masatepe wanneer je er voor het eerst komt.
-Neem een zaklantaarn mee. Het is om 18 uur donker en niet alles is verlicht in Nicaragua
-Neem een verrekijker mee voor bv een beter zicht op de vulkaan

30 jan 2017
Dank je wel voor je bijdrage. Mooie aanvulling op wat mensen kunnen verwachten hier.
Voer reisdata in voor nauwkeurigere prijzen
2 gasten
Volwassenen2
Kinderen0
Pas toe
Bezit je een vakantiewoning? Laat deze hier vermelden.
Extra inkomsten
Eenvoudig te beheren