Vandaag geopend: 10:00 - 18:00
Opslaan
Hoogtepunten uit beoordelingen
Legendarische automobielen

Veel Alfa’s uit de rijke race historie van het merk. Genoeg om een dagdeel mee te vullen en entree ... meer lezen

Beoordeeld op 9 augustus 2018
ErikK2165
Eigenlijk perfect

Het is wel even een onderneming om hier te komen met het openbaar vervoer vanuit Milaan, maar als ... meer lezen

Beoordeeld op 20 juni 2018
r m
Amsterdam, Nederland
Lees alle 885 beoordelingen

Beoordeeld op 6 oktober 2017 via mobiele applicatie

Een auto museum zo als het hoort! Alles ademt Alfa Romeo! Historie Passie, top! Een must see voor de autoliefhebber !

Datum van activiteit: oktober 2017
Beoordeeld op 4 september 2017 via mobiele applicatie

Wij zijn hier met een open mind heen gegaan. Het is redelijk groot en ruim opgezet, je kan heel goed de vooruit gang van auto's van Alfa zien. Aan het eind heb je nog een 4D film die je ongeveer weergeeft hoe het zou voelen als je opn de race baan bent met een alfa.
Ik als geen groot auto fan en kenner heb het hier zeker naar mijn zin gehad. Je bent wel een goed 2 uurtjes bezig daar.

Datum van activiteit: september 2017
Beoordeeld op 15 november 2016

Prachtige en unieke collectie wagens. Mooi gepresenteerd, alles blinkt en schittert je tegemoet. Goede informatie met veel filmpjes en op het einde een 3D of 4D cinema waar je in een racewagen mee door het landschap scheurt.

Datum van activiteit: november 2016
Beoordeeld op 14 november 2016

In Museo Storico Alfa Romeo kan je mooie klassieke auto's bewonderen. Er ontbreken wel een paar moderne klassiekers, maar dat mag de pret niet drukken. Helaas is de belichting dramatisch slecht. Er zijn te veel spotjes te veel schermen met bewegende beelden, en her en der zelfs ramen met slechte bedekking. Het gevolg hiervan is dat alles reflecteert op de auto's waardoor het lastig is om mooie foto's te nemen. Men had een voorbeeld moeten nemen aan de Ferrari musea in Modena en Maranello. Het personeel stond ongeinteresseerd met de mobiele telefoon te spelen. De gift shop was een aanfluiting.

Datum van activiteit: november 2016
Beoordeeld op 22 september 2016 via mobiele applicatie

Wij zij niet speciaal Alfa Romeo-fans maar wisten dat het museum vlakbij onze stopplaats lag, zeer de moeite waard.
Het museum is mooi opgebouwd in verhaal en overzichtelijk tentoongesteld. Vergeet ook zeker de 4D- ervaring niet mee te pikken: een leuke afsluiter van het bezoek!

Datum van activiteit: september 2016