“Helemaal goed”

20:00
Geclassificeerd als nr. 3 van 46 Restaurants in Maarssen
Keukens: Internationaal
Dineropties: Na sluitingstijd, Reserveringen
Beschrijving: Restaurant OpBuuren is idyllisch gelegen aan de Vecht in Maarssen (bij Utrecht) en biedt een heerlijk terras aan het water. De ambiance van het restaurant kan het best omschreven worden als stoer en chic en is met zestig zitplaatsen en een open keuken; persoonlijk, toegankelijk en lekker modern. Zo wordt er niet met een menukaart gewerkt, maar wordt u door de keuken echt verrast. Het restaurant wordt gerund door Patron Cuisinier Karl van Baggem staat al jaren hoog in de Gault Millau gids. Naast lunch en diner kunt u ook gebruik maken van de Leeuwenkamer voor private dining, receptie, bruiloft, vergadering of familiediner. In het restaurant kunt u ook kiezen voor de Chefs table (4-6 personen) met direct zicht op de keuken! Ook kunt u bij OpBuuren een sloep huren voor een culinaire vaartocht over de Vecht.
25 februari 2019 beoordeeld via mobiele applicatie

We zochten een restaurant in Maarssen en zagen de goed kritieken op TripAdvisor. Toegegeven, sommige waren minder goed, maar die betroffen eerder teleurstelling in te hoge verwachtingen. Wij kozen voor 3 gangen met bijpassende wijnen. Helemaal top. Fraai opgediend, goed bereidt en interessant en fijn van smaak. Met name de dun gesneden entrecote was superb.
Deze komt op mijn shortlist.

Datum van bezoek: februari 2019
RestaurantOpBuuren, Eigenaar van Restaurant OpBuuren, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 21 maart 2019

Beste Peteronium, veel dank voor de mooie review - fijn dat ons entrecote gerecht in de smaak viel. Heel graag nog eens tot ziens in OpBuuren! Met culinaire groet Karl van Baggem!

24 februari 2019 beoordeeld via mobiele applicatie

Wij hadden een 5-gangendiner inclusief bijpassend wijnarrangement. De wijnen pasten perfect bij de gerechten. En elk gerecht was een schilderijtje op je bord en de smaken waren heel bijzonder. Vooral het gerecht met ei en verse truffel. Subliem! En de bediening was de hele avond zeer attent.

Datum van bezoek: februari 2019
Karl v, Owner van Restaurant OpBuuren, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 5 april 2019

Beste Petra, veel dank voor je mooie review en fijn dat je genoten hebt van mijn signature dish het truffel eitje. Graag nog eens tot ziens in OpBuuren!

23 februari 2019 beoordeeld via mobiele applicatie

Samen met mijn dochter op vrijdagavond gegeten bij Karl die wij nog van restaurant de Hoefslag kennen. Van het begin tot het einde zijn wij in de watten gelegd door de vriendelijke bediening en Karl zelf aan tafel. Ieder gerecht was een nieuwe sensatie qua combinatie en kleur geserveerd op prachtig servies. Ook de wijnen waren top afgestemd op de gerechten. Wij kunnen geen enkel verbeterpunt bedenken zo goed was het. Tongstrelend ... Ster-waardig.... “Avond om in een lijstje te stoppen”... kortom: een absolute aanrader!

Datum van bezoek: februari 2019
RestaurantOpBuuren, Owner van Restaurant OpBuuren, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 24 februari 2019

Wauw R4279CXcharlotted wat een mooie review! Fijn dat jullie zo genoten hebben en graag nog eens tot zien bij OpBuuren!

22 februari 2019 beoordeeld

Wij zijn hier met 11 collega's geweest. We hebben heerlijk gegeten. 3 gangen menu. alles was voortreffelijk. Carlos deed het super. 11 kerels met een borrel op en we werden door hem vermaakt. Het eten was goed, mals en de wijnen erbij waren dikke prima. echt voor herhaling vatbaar. prijs weet ik niet heeft de baas betaald...

Datum van bezoek: februari 2019

Beste DJA1611, Dank voor jullie bezoek en de moeite die genomen is om ons een mooie review te geven. Graag nog eens tot ziens in OpBuuren!

17 september 2018 beoordeeld

Afgelopen zaterdag ter gelegenheid van ons 17-jarig huwelijk voor het eerst gegeten bij restaurant OpBuuren. Als 'lastige' eter een hele overwinning op mijzelf, aangezien men hier geen menukaart heeft, enkel een verrassingsmenu van 3, 4 of 5 gangen. Na een vriendelijk ontvangst wordt aan tafel rustig de tijd genomen om te informeren welke ingrediënten de gangen vooral NIET moeten bevatten, waarna een heerlijkheid aan gerechten de revue passeert. Het tweede voorgerecht, wat een door mij verafschuwd zacht gegaard ei bevatte en dát had ik dus niet gemeld, bleek de verrassing van mijn avond. Na de aanvankelijk bij mij opkomende gruwel opzij te hebben gezet, ben ik er vol voor gegaan en wat was dit heerlijk. Op dat moment was ik er definitief van overtuigd, de chef die zelfs iets wat ik absoluut niet blief, in iets overheerlijks kan omtoveren, heeft er aan ons een vaste klant bij.
Enige puntje van aandacht: het is zeker niet goedkoop en terecht, maar om, zonder hierover vooraf met een woord te reppen, voor truffel schaafsel €10,- per persoon extra te rekenen op de al gepeperde rekening, dat vonden wij beide niet juist. Geef dan bij uitleg van het menu aan, dat het mogelijk is een truffelgerecht EXTRA te krijgen, dan snapt iedereen dat je daarvoor zult moeten betalen. De simpele vraag: "Had u een truffelgerecht gewild in het menu?", suggereert echter dat het een kwestie van smaak is en niet van extra €. (zeker aangezien dit direct volgde op de vraag wat men wel en niet wenst als smaken)
Maar ondanks dat: wij gaan zeker weer terug als wij iets te vieren hebben en raden een ieder aan dit ook te doen! Een pareltje in Utrecht e.o.

Datum van bezoek: september 2018

Reizigers die Restaurant OpBuuren bekeken, bekeken ook

Utrecht, Utrecht Province

Utrecht, Utrecht Province
Maarssen, Utrecht Province

In Restaurant OpBuuren geweest? Deel je ervaringen!