“Alleen voor dolfijnentour”

Bali Dolphin Sunrise Tour
Geclassificeerd als nr. 3 van 25 dingen om te doen in Lovina Beach
Attractiegegevens
16 augustus 2016 beoordeeld

Niet echt een strand om lekker te chillen. Vanaf hier vertrekken de bootjes voor de dolfijnentour. Zeer toeristisch, meer voor de 'been there-done that'.

12 augustus 2016 beoordeeld via mobiele applicatie

Lovina is in onze ogen een plaats die het echte bali laat zien. De plek komt niet uitgebreid aan bod in de vele Bali-boekjes en wij snappen dat niet. Is het het zwarte strand of het feit dat het gelukkig niet behoort tot het massatoerisme...een ding is voor ons zeker dit is een plek waar je zeker naar toe moet gaan. Waarom?
1: Het is na de oversteek vanuit Java heel goed te bereiken (2 uurtjes met een busje).
2: je kunt er iedere avond genieten van een mooie zonsondergang.
3: je kunt er heel goed dolfijnen spotten. Tip kies dan wel voor een boot die om 7 uur vertrekt want anders zit je met 20 of meer bootjes op het water en zie je maar een paar dolfijnen. Wij zijn met Made Rudita geweest. Meer info: Tel (+62)(0)81 337 510 300 Kantoor: Sing Ken-Ken/Made’s Beautifull Fish. Street: Jalan Mawar.
4: huur een scooter en geniet van het echte Bali. Bezoek bijvoorbeeld de Sekumpul waterval. Op de scooter daar naartoe rij je door mooie rijstvelden en authentieke dorpjes.
5: ga heerlijk eten aan het strand bij bijvoorbeeld Spice beach club.
6: GEEN MASSATOERISME!!!

10 augustus 2016 beoordeeld

Dit zwarte strand van Lovina is niet bepaald schoon te noemen. 's Ochtends bezocht, toen lag er behoorlijk veel plastic en andere rotzooi.

10 augustus 2016 beoordeeld

Zwemmen bij vloed is prima, bij eb moet je je eerst een heel eind lopen voordat het echt diep wordt. Ook zak je dan tot je enkels weg in het slik, niet echt aangenaam.

Bekijk meer beoordelingen
8 augustus 2016 beoordeeld

Verwacht geen strand bij Lovina. Een dun grijszwart strookje dat op veel plaatsen ook nog viezig is. Ook het dorpje (Kalibukbuk) waar de restaurantjes zijn stelt niet veel voor. Wel leuk om bij Lovina een scooter te huren en vanuit daar de hotsprings en de gitgitwatervallen te bezoeken. En natuurlijk de dolfijnen. Wel even slikken als je al die bootjes ziet, maar gelukkig zijn dolfijnen nieuwsgierige dieren en zijn ze zeer actief.

In Lovina Beach geweest? Deel je ervaringen!