“Super organisatie!”

Van tevoren boeken
Meer info
US$ 85,00*
Vanaf
Authentieke privé-fiets- en culturele tours in ...
Geclassificeerd als nr. 1 van 58 Tours in Senggigi
Meer gegevens van de attractie
Attractiegegevens
Aanbevolen duur van bezoek: Meer dan 3 uur
Nuttige informatie: Voedsel te koop, Rolstoeltoegang, Toiletten, Activiteiten voor jonge kinderen, Activiteiten voor oudere kinderen
1 juni 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

We hebben laatst via authentic lombok tours de Rinjani vulkaan beklommen. Bij aankomst gaven ze aan dat de drie dagen trekking te zwaar zou zijn. Achteraf zijn we hier heel blij mee geweest want met 2 dagen kom je ook tot de top van de berg en nu 2 dagen later nog steeds enorm veel spierpijn ;). Bij aankomst word je enorm verwend in een super deluxe resort met een zwembad, nette kamers en goed eten. Achteraf wassen ze al je spullen ook nog eens. Je wordt opgehaald bij de Bangsal haven en naar het resort gebracht. Achteraf brengen ze je ook gratis weer weg, of dat nou op Lombok is of dat je met de boot/vliegtuig je reis vervolgt, het maakt niet uit.

Dan de trekking zelf: per persoon krijg je een porter (een meneer die tot aan het slaapkamp op slippers naar boven loopt met circa 20-30kg op een bamboe stok) en per groep een guide. Wat zo fijn is aan authentic lombok tours is dat je een privé tour krijgt en dus niet zoals bij sommige andere organisaties met 20 man rond loopt. Zo krijg je genoeg aandacht van de guide en dit helpt je echt naar de top! Let op: Het behalen van de top is niet een fysieke kwestie maar een mentale. Begin langzaam en eindig langzaam! Velen geven gedurende de klim op. De porters die dus op hun slippers (omdat ze niet genoeg geld hebben voor schoenen) naar boven lopen die maken onderweg ook lunch voor je (nasi goreng/spaghetti bolognese) en in de avond krijg je een heerlijke kip curry! Ze lopen vooruit met alle bepakking zodat als je aan komt bij het kamp je tent en privé wc al opgezet staat. De overnachting was super, we hadden een tent voor 4 personen waar we met zn 3en in sliepen en de matjes en slaapzak waren schoon en warm.
Enorm veel respect voor de porters en de guide want zonder hen zou het ons niet gelukt zijn. Een goede tip of spullen die je niet meer nodig hebt na de trekking waarderen ze ook enorm en zullen ze altijd koesteren.

Je betaald wat meer dan bij alle sjacheraars op de Gili eilanden, maar je eigen veiligheid is niet uit te drukken in geld. Elke euro waard! Het is dat we niet nog een keer de Rinjani op willen, anders hadden we dit weer bij Authentic Lombok Tours gedaan!

12 mei 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Twee tours geboekt hier obv hun reviews en verhalen van anderen. Super goed bevallen! Gepassioneerde guides, goed verzorgd, prachtige plekken bezocht en tussen de schildpadden, zeepaardjes en nog veel meer moois gesnorkeld! Bedankt Chris & Halim! Ik zal jullie zeker aanraden! Bye, Natasja

1 maart 2018 beoordeeld

De eerste tour die wij met Authentic Lombok zijn gaan doen is snorkelen bij de gili's in het zuidwesten van Lombok. Nadat we op werden gehaald door Chris was het een tijdje rijden naar de boot. Onderweg kregen we heerlijke Indonesische snacks om extra energie op te doen voor het snorkelen. Het moment dat we Chris ontmoette hadden we beide het gevoel alsof we Chris al jaren kenden. Zo gastvrij en open!! Het snorkelen was een waanzinnige ervaring, en dat nadat we vorig jaar in Australië bij het Great Barrier reef hebben gesnorkeld. We zijn tijdens de tour op vijf verschillende plekken gaan snorkelen waar we op alle plekken geweldige vissen, kleurrijk koraal en super schildpadden hebben gezien!! Beide waren wij het er over eens dat het snorkelen op Lombok een veel mooiere ervaring was dan in Australië. Na het snorkelen werden we weer netjes bij ons hotel afgezet door Chris, die onderweg nog wat snacks voor ons haalde omdat we ze zo waanzinnig lekker vonden!
Twee dagen later werden we opnieuw opgehaald door Chris om de cooking class te volgen bij zijn hotel. We werden gastvrij ontvangen en hebben dankzij topkok Linda alle kneepjes van het Indonesische kookvak geleerd. Omdat we na de cooking class de recepten toegestuurd kregen kunnen wij onze Indonesische kookkunsten thuis showen!! Nadat de de gerechten klaar waren hebben we heerlijk genoten van onze eigen gemaakte gerechten.
Zo gastvrij als Chris is vroeg hij ons gezellig de middag bij het zwembad bij zijn hotel te blijven, daar hebben we de rest van onze middag besteed. Wat een geweldige rustgevende plek!! De volgende keer weten wij wel waar we gaan overnachten.
Tijdens de cooking class gebruikten we voor alle gerechten een vijzel die in Nederland bijna niet te krijgen is. Wij wilden deze vijzel graag om mee te nemen naar huis, dus Chris stelde voor om in de auto te stappen en we zijn direct naar de winkels gereden.

Authentic Lombok heeft onze vakantie omgetoverd tot een onvergetelijke waanzinnige reis waarbij we het echte leven van Lombok letterlijk en figuurlijk hebben geproefd!!

26 februari 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

We hebben een geweldige dag gehad dankzij Halim. We hadden de privé tour en werden netjes bij het hotel opgehaald en terug gebracht. Extra stops bij een parel winkel, eettentje en supermarktje waren geen enkel probleem. De verzorgde lunch was ook erg smaakvol. Echt een leuke dag gehad en wat over Lombok geleerd! Dank je Halim!

Bekijk meer beoordelingen
11 oktober 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Benodigdheden:
-hoofdlamp (veel veiliger dan zaklamp)
-handschoenen(koud op berg)
-goede wandelschoenen
-warme kledij
-regenbroek en regenjas
-goede rugzak
- zonnecreme en lippenbalsem(je verbrand veel sneller en je lippen drogen snel uit)
-zonnebril
-goede conditie
-geduld en respect voor de natuur

Tips:
- drink voldoende
- slaap goed voor de tocht
- begin er niet aan zonder voorbereiding
- onderschat het niet!!!!!

Waarom Authentic Lombok tours:
- goed en hygienisch materiaal
- lekker en voldoende eten, deels op voorhand bereid en vaccuum verpakt. Je wil niet ziek worden op de berg.
- een eerlijke organistor die je zegt waar het op staat en niets verbloemt
-goede gids
- er wordt 1 porter/materiaaldrager voorzien per trekker
-privé wc tent
- er wordt water voorzien voor de trekkers

Wie doet wat?
Jyzelf en je gezelschap: wandelen,klimmen en jezelf naar de top sleuren!
De gids: houdt je gezelschap in het oog en let op de zwakste en blijft hier ten allen tijde bij,ook zorgt hij voor morele ondersteuning en helpt met alles wat hij kan.
De porters: zij hebben een ongelooflijk zware job. Geladen met een bamboestok op de schouder en aan beide kanten van de stok een zware mand lopen zij de berg op op flip flops. Hun engels is misschien niet super maar het zijn mannen met een hart van goud! Zij zorgen voor al je maaltijden,het opzetten van de tent en hebben ons erg geholpen bij de afdaling!

Zowel de gids als porters zijn locals die zeer hard werken,fier zijn en bescheiden zijn. Ze vragen niets want ze krijgen reeds een loon van de organisatie, toch is het zo dat het gebruikelijk is dat ze "drinkgeld" krijgen. Algemeen wordt aangenomen dat je per porter 50.000IDR per dag betaalt. Dit komt neer op 3,5euro per dag. En een gids krijgt normaal rond de 75.000 IDR per dag. Wetende dat dit een loodzware job is en ik deze job nog niet voor het twintigvoud per dag zou willen doen hebben wij besloten om hun het driedubbel te geven. Ze vragen er niet achter maar verdienen het zeker wel!!!!hun hulp werd door ons vieren gewaardeerd!

Speciale dank gaat dan ook naar:
De gids: Malki
De porters: - Awal
- Rindi
- Enan
- Zul
- Iga

Totale wandelafstand volgens Fitbit:
-50 kilometer
-950 floors (3 meter stijging is 1 floor)
- verbrande calorieen op 2 dagen: 13.000kcal

Samengevat: ENORM zwaar, maar prachtig en zeker de moeite waard!Onderschat het niet en voor meer tekst en uitleg: lees hieronder!

Ons verhaal:
We hebben veel opzoekwerk gedaan om te beslissen hoe en met wie we Mount Rinjani gingen beklimmen. Uiteindelijk hebben we last minute ons oog laten vallen op Authentic Lombok Tours waar Chris - een man van Griekse origine- de leiding over heeft.

Er waren in de streek massa's organisatoren die deze tocht aanboden. Nergens was de uitleg of het materiaal van gelijkaardige uitstekende kwaliteit!

We hebben ook besloten om bij Chris te verblijven de nacht voor en de nacht na de trekking! (Zie review Angrek putih).

Éénmaal aangekomen bij Chris thuis werden we uitgenodigd aan zijn tafel. Met een frisse drank werd ons een uitgebreide briefing gegeven en werd ons de nodige vragen gesteld! Dit was zeker geen overbodige luxe! Chris is een man die zegt waar het op staat, geen bla bla bla!!Mijn advies is : luister naar Chris, hij weet waar hij over spreekt!

Wij zijn 2 koppels van 20-30jaar en toch redelijk fit vergeleken met de gemiddelde mensen; toch werd ons aangeraden de 2dagen/1 nacht trekking te doen en niet de 3dagen/2 nachten. Het verschil zit hem in het afdalen naar het krater meer of niet. Blijkt dat dit meer niet altijd even veilig is om in te zwemmen vanwege vulkanische activiteit dat dit water razendsnel kan opwarmen met mogelijke ernstige gevolgen! Hier komt nog bij dat de afdaling van de kraterrand naar het meer + het opnieuw beklimmen van de kraterrand best zware tochten zijn! Wij hebben dan; na aanraden van Chris onze beklimming aangepast van 3 naar 2 dagen...EN HIER HEBBEN WE GEEN SECONDE SPIJT VAN!!
Soit verder kregen we duidelijke vragen rond hoe goed we voorzien waren qua materialen etc. Al wat je niet bijhebt daar zorgt Chris voor! Zijn materiaal is proper en van goede kwaliteit!

Wat betreft de trekking...
Dag 1: Beklimming van Senaru naar de kraterrand

We hebben een licht ontbijt gekregen in Senaru alvorens onze tocht aan te vatten. De tocht begint rustig door de velden maar het stijgt toch al gestaag! De warmte weegt ook al snel door! Voldoende drinken is een must! De vrouwen in ons gezelschap waren fysiek al vrij snel op hun limiet vanwege de constante stijging/temperatuur en het gewicht van de rugzakken. (We hadden elk een rugzak van 10 kilo bij). Daar snel duidelijk werd dat dit een fysiek zware inspanning ging worden hebben de mannen de rugzakken van de vrouwen bij genomen voor de rest van de wandeltocht. Als groep -de mannen geladen met 20kg aan bagage en de vrouwen zonder bagage- zijn dan verder gewandeld. Tot aan post 1 en post 2 valt de trektocht redelijk mee. Het gaat bergop en het is warm maar het valt te doen. Na post 2 hebben we van onze porters (dragers van materiaal) onze eerste maaltijd gekregen (Nasi Goreng met kip). Deze maaltyd was al meer dan welkom. Energie voor de beentjes ;)

Eenmaal na post 2 wrijf je best de beentjes goed in! Van post 2 naar post 3 en zeker van 3 naar de kraterrand is geen lachertje!!Het wordt een stuk steiler en het is best nog een heel eindje! Onze groep raakte al snel verdeeld, de porters gaan een stuk voor je uit om je tenten op te zetten en eten klaar te maken, de mannen zijn in eigen tempo omhoog gegaan gevolgd op een afstand door de vrouwen en de gids Malki! De dames die het wat moeilijk hadden werden zeer goed begeleid en ondersteund door Malki. Hij helpt je echt de berg op op je eigen tempo.

Eenmaal aangekomen op de kraterrand stond onze tent klaar (dit na 8 a 9 uur wandelen). Wij waren KAPOT! Dag 1 was loodzwaar (mede vanwege de bagage). De tent en de kraterrand zien is een fantastisch gevoel!! De krater is prachtig en de beentjes laten rusten was zalig! S'avonds werd door de porters ons een heerlijke maaltijd voorgeschoteld van rijst,curry en kip! Na zo'n dag smaakt het alsof je nog nooit in je leven gegeten hebt! Na het genieten van de prachtige view en het eten was het snel oogjes dicht en snaveltjes toe!

Dag 2: Beklimming van kraterrand naar de top.

01.30 uur:
Opstaan. Jezelf in uw warme kledij stoppen , een boterham met een omelet achter de kiezen slaan en goed tasje thee of koffie drinken. Recht sukkelen, u klaar maken en opnieuw te voet verder. Het voordeel is dat je niet alles moet meesleuren naar de top, je kan het meeste achterlaten in je tent op de kraterrand. Het doel is om tegen 5 a 6 uur de top te behalen...de beklimming op dag 2 kan je onderverdelen in 3 fases.
Fase 1: een zeer steile klim in een dikke laag as! Dit stapt als zeer fijn mul zand. Elke 4 stappen dat je zet zak je er weer 2 weg. Hier hebben we wat langer over gedaan dan verwacht.
Fase 2: een constante stijging maar geen moordende klim. Tegen dat we halfweg fase 2 ware kwam de zon al op! De eersten waren reeds al op de top aangekomen. Daar onze groep reeds helemaal opgesplitst was hadden we afgesproken op het einde van de tweede fase elkaar op te wachten. Langzamerhand kwamen we weer met 3 samen. Het vierde lid van ons gezelschap had na toch een zeer knappe prestatie forfait moeten geven en kon geen stap meer verder.
Fase 3: zeer stijl stuk met losse steentjes,as en keien. Hier zijn we met 3 aan de laatste fase begonnen. Eenmaal hier aangekomen mag je zeker niet meer opgeven! De mannen hadden reeds hun tweede adem gevonden bevrijd van de dubbele rugzak van de dag ervoor en konden nog redelijk door. De dame die nog steeds in het gezelschap was heeft op karakter en handen en voeten de top behaald. Uiteindelijk waren we pas op de top om 9 uur but who cares we made it!! Éénmaal boven is het gewoon genieten van het succes van de prestatie en de prachtige vergezichten! Daarna begint een ellelange wandeltocht naar beneden. Tegen 11 uur hadden we het base camp gehaald en hebben we allemaal nog ons ontbijt achter de kiezen geslagen. (Banana pancakes, en nog wat andere dingen). Het ontbijt moesten we normaal al om 7 a 8 uur achter de kiezen hebben maar Chris had ons gezegd niet op te geven en op eigen tempo de beklimming te doen. Vanaf de kraterrand tot beneden was toch nog een fixe wandeling van 5 a 6 uren. Het eerste stuk was zeer zeer stijl en vorderde traag. Eenmaal aangekomen bij post 3 werd ons nog een laatste maaltijd aangeboden. Spaghetti bolognaise. Na deze pauze wouden mijn benen helemaal niet meer mee om af te dalen. De spieren waren gewoon leeg! Met de hulp van 2 wandelstokken en puur op karakter hebben we dan toch de laatste kilometers tot Senaru terug afgelegd. Doodmoe maar fier op onszelf waren we rond 17 uur terug in het dorp.

Reizigers die Authentic Lombok Tours bekeken, bekeken ook

In Authentic Lombok Tours geweest? Deel je ervaringen!