Beoordeeld op 4 oktober 2016

Sani Club bestaat vooral uit luxueus ingerichte bungalows. De mogelijkheden om te gaan eten,zwemmen,welness,...zijn groot gezien je van het quasi het ganse resort gebruik mag maken. Supervriendelijk personeel, hulpvaardig tot en met en alles verzorgd tot in de puntjes. Onze bungalow lag op de top en bestond uit een kleine hall met daarnaast de badkamer met oa regendouche. Handdoeken worden 2x daags ververst.Drie treden brengen ons dan naar de slaapkamer/living met groot TVscherm/balkonnetje met zeezicht. Dagelijks krijg je een flesje water en 1x een fles rode wijn en 3 granny smith appels.Er zijn gratis Nespresso en theevoorzieningen en een betalende minibar. Op het tafeltje in de living ligt een prachtig boek over de Wetlands ,dat mag je naar huis meenemen (gevraagd aan receptie). 2x daags wordt de kamer opgeruimd en 's avonds krijg je een zandkoekje als slaapmutsje.
Het domein is afgesloten door een slagboom en er is daar constant bewaking. Daar kan je ook gratis waterflesjes krijgen. De receptie ligt aan het prachtige strand. Dat betekent fel klimmen en dalen,maar je kan je ook laten halen en brengen met een soort golfkarretjes. De minimarket stelt niet veel voor...voor wie zijn eigen lunch wil kopen ,die heeft niet veel mogelijkheden. Ontbijtbuffet in Olympus is rijkelijk en smakelijk. Een hele karaf vers geperst fruitsap en koffie worden aan tafel gebracht.
Het dinerbuffet is meestal van dezelfde goede kwaliteit. Bij de desserts 's avonds kon er nog wel een echt gebakje bijstaan (maar dat zijn details). Dunes is een vooraf te reserveren restaurant met bediening. De vaste weekmenu was lekker maar niet uitzonderlijk. Je kan ook a la carte eten. Prijzen voor drank zijn hoog . Een glas wijn koste van 6,5 tot ruim 9 euro (wel lekkere),cola 5 euro evenals een fles water. Als Sani Resort gast kreeg je wel 20% korting als je het op de kamerrekening liet zetten.
Tussen de verschillende onderdelen van het resort gaat er om de 20 minuten een shuttlebusje (vertrekt bij de slagboom).
De tuinen, zwembaden, stranden zijn piekfijn onderhouden. Er is een gratis handdoeken service aan zwembad en strand...dus daar hoef je ook niet mee te sleuren. De strandstoelen zijn voorzien van een redelijk dik en comfortabel .strandkussen . Voor jonge gezinnen is dit een paradijs en ze komen in grote getalen af naar dit hotel. Ook al is er een adults only gedeelte in het restaurant en het strand...de aanwezigheid van zoveel babys, peuters en kleuters geeft soms een creche gevoel. Gelukkig is het domein zo groot dat je er buiten het restaurant en zwembad relatief weinig last van hebt (voor zover je dat lastig vindt natuurlijk).
Er worden ook tal van activiteiten voorgesteld. De excursie vanuit het hotel naar Afitos viel wat tegen. Veel restaurants en souvenirswinkels,het dorpje voelt mij niet erg authentiek aan en de prachtige uitzichten vallen in het niets als je de uitzichten van de wandeling langs de klifrand die start bij Sani Club vergelijkt. Die klifrandwandeling is wel wat klimmen en dalen. Goed schoeisel is aan te bevelen. Voorbij de opgraving/camping vond ik het nog lastiger, maar het stuk tot het eerstvolgende strandje kan je ook langs de zeelijn maken. Verder zijn wij niet geweest maar het is een aanrader. Ook de wandeling naar de Wetlands (moerassen/meertjes) zijn sterk aan te bevelen. De wandeling vertrekt van Sani Beach hotel en gaat ook eerst door pijnbossen. Dan kom je aan een eerste open plek en daar zijn de eerste Wetlands. wij troffen er zilverreigers ,koeten, aalscholvers, blauwe reigers roofvogels en nog een aantal vogelsoorten aan. Voor foto's is een telelens aan te raden. Vervolg dan het pad en volg de borden met de groene blaadjes op . Dat houdt op vlak na een mooi stukje strand. Volg dan de bordjes van de mountainbikers en ga tot vlak aan de uitspringende klif (je bent dan uit het bos en komt enkele huizen tegen). Naast een cabine loopt een paadje tussen de wetlands en daar troffen wij naast andere vogelsoorten en kwakende kikkers een 70tal flamingo's aan. Of zij daar veel foerageren weet ik niet want zij ontbreken in het boek over de wetlands. Je komt zo terug op de weg die je volgde en ga dan terug.
Samengevat: een absolute aanrader .

• Verbleef: september 2016, reisde met vrienden
Beoordeeld op 13 juni 2016

We hebben super genoten van het hotel, strand, restaurants en de haven.
Alles was van hoogstaande kwaliteit en heel proper.
Het personeel was uiterst professioneel.
's Avonds kan je een shuttle nemen naar de haven met winkeltjes en restaurants en dit maakt het wel heel gezellig en zo heb je niet het gevoel dat je in een gesloten resort zit.

Het zicht is ook magnifiek van uit Sani Beach Club.
Mijn voorkeur gaat ook naar de Beach Club in plaats van het hotel.

De masseuses zijn top!
Een echte aanrader!!

Kamertip: Kamer met zicht op zee is echt wel een meerwaarde
  • Verbleef: juli 2015, reisde met familie
Beoordeeld op 4 juni 2016

Naast het natuurschoon een prachtige vakantie gehad, mede door het supervriendelijke personeel ( zowel receptie,bars,restaurants,vervoer enz. Heel nette kamers welke tweemaal per dag werden opgeruimd. Alles heel goed georganiseerd en ondanks dat alles volzet was toch geen gevoel van druk massatoerisme door de grote oppervlakte van het resort. Wij komen zeker terug.

Kamertip: Mensen die mobiliteitsproblemen hebben gaan beter in het hotel in plaats van de bungalows wegens trappen en bergwegeltjes
  • Verbleef: mei 2016, reisde met een partner
Beoordeeld op 4 juni 2016

Prachtige locatie. Uitgebreid ontbijt- en dinerbuffet maar vooral het dine around concept is heel leuk om te doen. Vriendelijk personeel special Boris en Supervisor Guest Services Lia Papaoikonomou. Witte zandstranden zijn zeer schoon, op het resort is erg veel te doen zowel voor volwassenen als voor kids.
Alleen de drankjes zijn wel erg prijzig maar het hotel is zeker een aanrader.
Wij gaan hier zeker nog een keer naartoe.

• Verbleef: mei 2016, reisde met een partner
Beoordeeld op 25 augustus 2015

Super vriendelijk personeel, zeer lekker eten. shuttels naar alle mogelijke hotels of resto's in het hotel. Prachtige ruime kamer. Niets is onmogelijk.
Spa is zeer mooi en hele goede massage!
Zeker een aanrader!!!

• Verbleef: juli 2015, reisde met familie