andere reiziger heeft deze accommodatie geboekt
Beschikbaarheid
Boekingsaanvraag doen
Inlichtingen vragen
Vreselijk
1 beoordeling
Deze accommodatie is niet beschikbaar op deze data.
Alle beschikbare vakantiewoningen weergeven

Reizigersbeoordelingen

Erik Jan ...
Niveau 1 bijdrager
3 beoordelingen
“Zeer slechte onderhouden woning”
Beoordeeld op 28 augustus 2017 voor een verblijf in Juli, 2017

Als je een vrijstaande vakantiewoning huurt voor behoorlijk veel geld mag je er vanuit gaan dat alles functioneert zoals het hoort en dat alles aanwezig is dat wordt omschreven.
Bij deze woning is dat verre van het geval. Bij aankomst is de eerste aanblik van het huis al niet goed. De oprit is voor een deel overwoekert met onkruid, het kozijnwerk is al jaren niet behandeld en het zwembad blijkt op een plek met wit plamuur bijgewerkt.
Het gevoel dat het huis in een slechte staat van onderhoud verkeert, wordt tijdens het ons verblijf ook snel bevestigd.
Diverse zaken blijken kapot te zijn of gaan kapot tijdens ons verblijf. Het kan natuurlijk altijd zo zijn dat er iets gebeurt maar in dit geval stapelde het ene probleem na het andere probleem zich op.
De Spaanse eigenaar communiceerde via een Engels sprekende partner met ons. Echter dit heeft niet bij kunnen dragen in een acceptabele situatie om vakantie te vieren. Uiteindelijk werd de problematiek afgedaan als pech voor ons. Klachten waren hen onbekend. Andere argument was dat in de vakantieperiode moeilijk aan mensen is te komen die zaken kunnen herstellen.
Dat is echter niet het probleem van de huurder. Als je iets verhuurt, behoort in principe alles gewoon aanwezig te zijn, netjes te zijn en te functioneren.
De eerder genoemde Engels sprekend partner is uiterst beleefd en correct maar blijkt niet in staat de problemen op te lossen. De feitelijke eigenaar beslist zelf.
Op mijn verzoek om zelf de klachten te komen bekijken wordt gemeld dat zijzelf ruim 600km verder op zitten. Echter deze handreiking wordt niet opgepakt. Maar dat verhuurder niet in de buurt zit, is ook niet het probleem van de huurder.
Ter voorkoming dat mijn vakantie (waar je het hele jaar naar hebt uitgekeken) volledig zou worden opgeslokt aan communicatie met de eigenaar over de misstanden aan de woning, heb ik niet overal een probleem van gemaakt. Dit zou de vakantiestemming te veel beïnvloeden.
Ik som daarom maar een paar zaken op die niet deugen aan dit huis.
De woning ligt hoog in de bergen waar het heel erg rustig is. Het is algemeen bekend dat juist op rustige stekken inbraken plaatsvinden. De poort in de omheining rond de woning kan echter niet worden afgesloten met een slot. Hiervoor was een provisorische oplossing bedacht die het iedereen mogelijk maakt om het terrein op te komen. Een onprettig gevoel zeker omdat wij naast dure telefoons ook laptops en dergelijke bij ons hadden. De woning zelf beschikte over twee toegangen waarvan er 1 NIET kon worden afgesloten. De andere beschikte over een simpel slotje met slechts 1 sleutel ( ook niet erg praktisch voor een huis van 10 personen). Dit heeft niet bij gedragen aan een veilig gevoel in de woning.

Het slaapgedeelte in de benedenverdieping ruikt heel erg muf en vochtig en de wandbekleding in een van de slaapkamers staat bol. Later blijkt waarom dit is. Er kan amper gelucht worden om dit klimaat te verbeteren. Het is de gehele periode zo. In de badkamer zit geen ventilatiemogelijkheid waardoor het na het gebruik van de douche heel erg bedompt is. Aangezien er in ons gezelschap mensen met gevoelige luchtwegen zitten is dit allemaal erg onaangenaam.

De matrassen blijken al jaren oud oftewel ze zijn gedeeltelijk doorgezakt en niet schoon. Het gehele huis blijkt echter niet schoon. Al het serviesgoed dat wij hebben gebruikt blijkt vet en vies. De oven lijkt al jaren niet meer schoongemaakt. Alle plastic laden van de vrieskast blijken aan elkaar te hangen met ducttape. Een buitenlamp zonder afdekkap waarvan de electrakabels gewoon open en bloot zichtbaar zijn (uiterst gevaarlijk met regen).

Een sauna en hottube evenals handdoeken zoals de omschrijving op TripAdvisor belooft zijn NIET aanwezig. TripAdvisor controleert klaarblijkelijk ook niet of datgene wat zij aanbieden wel compleet is en in verhuurbare staat.

Er blijkt verder 1 gedateerd ligbed en een eettafel voor 4 personen aanwezig te zijn. En dat voor een woning van 10 personen!!!

Na het eerste gebruik van het zwembad wordt geconstateerd dat naast de geplamuurde reparatie een enorme lekkage aanwezig te zijn. Deze lekkage bevindt zich precies boven het zwembadfilter en allerlei electrische schakelingen. Het water stroomt hier met bakken naar beneden. Dit is gewoon gevaarlijk met de zwembadchemicalien en de elektriciteit. Wij kwamen daar per ongeluk achter omdat de wasmachine naast het zwembadfilter staat. Het geplamuurde gerepareerde deel van het zwembad liep overigens van de rand tot onderin het bad. Het vermoeden is dat het bad volledig door midden is gebroken.
Dit is overigens het eerste punt dat wij gemeld hebben. Een aantal dagen later meldde zich een schilder (?!?) die een stuk van de omringende betonvloer rond het zwembad heeft geschilderd. Volgens hem was de oorzaak niet de openstaande brede naad (oorzaak van de lekkage) tussen zwembad en betonvloer. Hij schilderde een stuk van de omliggende vloer. Erg vreemd want ik heb foto’s mee gestuurd naar de verhuurder.
Deze schilder stond overigens ook ineens in de keuken terwijl het hek “dicht”zat en bediende zichzelf maar van een sigaret uit een van de pakjes die bij ons op tafel lagen. Erg onfatsoenlijk dat verhuurder met dit soort figuren samenwerkt.
Wat nog veel kwalijker was, was dat door de zwembadlekkage de chloortabletten volledig onder water stonden in de emmer waardoor het hele washok amper betreden kon worden vanwege de intense chloorlucht. We hebben de tabletten maar gedroogd zodat deze weer gebruikt konden worden. De onderhoudsman voor het zwembad heeft hier in ieder geval al geruime tijd niet naar om gekeken.
In onze tweede week kwamen wij ’s middags thuis en toen bleek het waterpeil van het bad bijna tot aan de rand. De onderhoudsman had klaarblijkelijk het bad bijgevuld maar was weg gegaan zonder de kraan uit te zetten. Daarnaast had hij veel te veel chloor in het bad gedaan. Alle kinderen hadden na het zwemmen last van het ogen. Wederom heel erg slordig en ook iemand waar een verhuurder niet mee moet samenwerken. Ook dit hebben wij gemeld.
Na een paar dagen merkten wij dat de verf op het gerepareerde deel van het zwembad los ging laten. Dit strekte zich verder uit naar de rest van het bad. Ook op de bodem liet de verf los. Filters en zwemkleding zaten elke dag onder de verfschilfers. Erg slecht….
De buitenkeuken bleek niet te zijn aangesloten op gas. Of ik dat zelf maar wilde doen en als de gasfles op was of ik dan zelf een nieuwe wilde kopen in het dorp(?!?). Het betreffende keukenblok bleek volledig los te staan terwijl er wel een gasapparaat op was aangesloten. Levensgevaarlijk!!!
De vaatwasser (een heel klein apparaatje voor een huis waar 10 personen kunnen verblijven) bleek na het eerste gebruik het vuile water niet meer weg te spoelen. De dag voor vertrek werd hier een nieuwe geplaatst (zonder enige uitleg van de werking etc). Het apparaat is dus 1x gebruikt in de 16 dagen die wij er waren.

Na het douchen op de verdieping bleek een deel van de slaapkamer en de badkamer beneden zeiknat te zijn. De roset in de douchebak bleek volledig los te zitten waardoor het douchewater volledig naast de riolering is gelopen. Hiermee was ook voor een groot deel de vochtige lucht verklaard in de benedenvertrekken. Dit probleem zat er al lange tijd.
Verhuurder meldde ons een aantal dagen achter elkaar (het bekende manana-verhaal) dat de andere morgen vroeg mensen langskwamen om dit te verhelpen. En of wij dan in huis konden blijven… Volgens mij hadden wij vakantie.
Er kwamen uiteindelijk drie mannen die de roset met tyrips (?!?) hebben vast gezet met een klein randje kit. We hebben de douche op de verdieping de verdere vakantie maar niet meer gebruikt.
De airconditioning in de slaapkamer boven werkte slechts een paar dagen. Deze slaapkamer ligt direct onder de kap waardoor het binnen bijzonder warm was. Zonder werkende airco was het geen doen om te slapen. Dit apparaat blies alleen warme lucht.
Na de melding bleek ook uit de airco beneden in de keuken stromend water te komen.
De airco-monteur die langskwam constateerde dat de afvoer van de airco in de keuken niet goed was gemonteerd waardoor het water niet naar buiten werd afgevoerd maar in de machine bleef (?!?). Levensgevaarlijk in een electrisch apparaat. De man had echter een makkelijk oplossing en sloot het afvoerbuisje op een emmer aan. Dat deze emmer binnen een uur of 5 volliep vertelde hij er niet bij. Dus na een trip naar her strand stond de keuken weer blank.
De airco op de slaapkamer bleek niet te repareren. Ook deze bleek volgens hem verkeerd aangesloten waardoor de levensduur van het functioneren aanzienlijk is bekort.
Dat het huis dus in slechte staat van onderhoud verkeerde, is dus volledig bevestigd tijdens ons verblijf. Verhuurder heeft dit afgedaan als pech voor ons. Als je als verhuurder je huis niet goed onderhoudt, is dat geen pech voor een huurder maar voor een verhuurder.
Al deze mankementen hebben behoorlijk wat tijd en ergernis met zich mee gebracht. Dit heeft onze vakantie behoorlijk verknald. Voor de prijs die wij moesten betalen voor dit huis is dit een schande. Ook hier zou TripAdvisor zich beter moeten laten informeren. Zij verdienen er uiteindelijk ook geld aan.
Verhuurder heeft na een aantal hints een compensatievoorstel gedaan om in september 2017 een week gratis te verblijven in het huis. Een compensatie leek ons wel het minste wat verhuurder kan bieden. Echter wij wonen ca. 2.000km van dit huis af, hebben kleine kinderen op school maar geen vakantie op dat moment. Los daarvan zijn we al 4 dagen rijdagen kwijt in een week dus er blijft weinig van zo’n weekje compensatie over.
Als eerste alternatief hierop is toen aangeboden een week in juni 2018 of september 2018. Dat dit hetzelfde probleem betekektn kon men niet bedenken.
Uiteindelijk bood men 1 week gebruik aan in juli of augustus in 2018.
Echter verhuurder gaat volstrekt voorbij aan het feit dat hij ons dwingt om volgend jaar weer naar Spanje te komen voor 1 week terwijl wij dat misschien helemaal niet wilden. Daarnaast is het nog maar de vraag of alle ellende dan is opgelost. In het laatste hebben wij weinig fiducie. Daarnaast hebben wij deze ellende niet veroorzaakt. Wij laten ons daarom niet dwingen om weer terug te keren naar Spanje en naar dit huis voor 1 week.
Wij hebben dit voorstel daarom niet geaccepteerd en hebben om een financiële compensatie gevraagd. Omdat verhuurder ons reeds een week heeft aangeboden in het hoogseizoen zou de huursom van deze week acceptabel zijn. Wij zijn hier echter nog in gemoed te gekomen door dit te te stellen op € 500.
Verhuurder weigert dit echter. Zijn standpunt was dat het huis “niet onbruikbaar” was. Klaarblijkelijk is dit het criterium voor financiële compensatie. Als hij de moeite had genomen om alle ellende te komen bekijken, had hij direct gesnapt met dit bedrag netjes weg te komen.
Wat wij vragen is uiterst billijk in relatie tot alle ellende in het huis.
Verder zou TripAdvisor er zelf goed aan doen om checken wat verhuurders aanbieden. Een aantal essentiële onderdelen bleken hier niet aanwezig te zijn.
Wij verzoeken hierbij dat TripAdvisor zich inspant voor onze compensatie. Dat is wel het minste dat zij kunnen doen.
Verhuurder zou er goed aan doen zijn woning VOOR het seizoen zelf goed door te lopen op mankementen en deze te verhelpen voordat de woning wordt verhuurd.

Foto's van alle mankementen zijn beschikbaar!!

Je leeftijdgroep 50-64
Kun je dit hotel aan vrienden aanbevelen?   Nee.
Was dit een nuttige beoordeling? Ja
Voer reisdata in voor nauwkeurigere prijzen
2 gasten
Volwassenen2
Kinderen0
Pas toe
vanaf
/ Nacht
Boek nu
Of stuur de eigenaar een bericht
Betaal veilig bij deze accommodatie
Betaal nooit voor je vakantiewoning via rechtstreekse overboeking.
Meer informatie over veilig betalen.
Bezit je een vakantiewoning? Laat deze hier vermelden.
Extra inkomsten
Eenvoudig te beheren