Beoordeeld op 28 september 2020

Ondanks de Corona beperkingen, ervaar je de geneugten van rust en stilte. De vriendelijkheid van Katy vaagt de beperkingen van de baan. Wij hadden een superior kajuit die niet moet onderdoen voor een traditionele hotelkamer. De wandelomgeving langs de Maaskant, de grensdorpen Thorn, Wessem (beide in NL) zijn een verplaatsing waard. Kortom een alternatief verblijf dat je moet gedaan hebben.

Kamertip: Alle kamers liggen in één lange gang, dus de keuze is enkel te bepalen op basis van de grootte.
Beoordeeld op 25 september 2020

De ruime parking net voor de aanlegsteiger is een enorme plus t.o.v hun vroegere ankerplaats.
Zoals steeds een warm en persoonlijk onthaal, net zoals wanneer je bij goede vrienden op bezoek komt. Een verzorgd ontbijt met een toets van eigen huis/boot. Door de Covid-19-beperkingen misten we wel de huiselijke en met lokale ingrediënten gemaakte avondmaaltijden die echt top zijn. Ook voor de BBQ moet je wachten tot voorbij de pandemie-periode.
Maar wees gerust, er zijn genoeg eetgelegenheden in de buurt waar je lekker kan tafelen.
Verder zijn de gewone kajuiten genoeg uitgerust voor een kort verblijf. Blijf je langer is een luxekajuit wel aan te raden. De bedden en kussens zijn lekker zacht en brengen je snel naar dromenland.
Je kan er een (elektrisch aangedreven) bootje huren maar wees er snel bij want bij goed weer worden ze niet alleen door gasten van het botel gereserveerd maar ook door dagjestoeristen die deze maasplas eens willen aandoen.
Vanop het dek kan je de maasplas goed overzien en met een drankje kijk je naar de sportvissers in hun bootjes, watervogels die foerageren of toeristen die nog wat onwennig een bootje manouvreren.
Kinderen zijn welkom aan boord en voelen zich ook snel thuis. Hou er wel rekening mee dat het een boot is met vrij diep water eromheen.
Dus hou je kids in het oog als ze nog niet goed genoeg zwemmen kunnen.
We gaan meestal niet zo snel terug naar eenzelfde hotel of B&B omdat de wereld groot genoeg is om andere plaatsen te ontdekken maar te Botel Ophoven was het reeds onze derde keer en we kijken er al naar uit om er voor een vierde keer te gast mogen te zijn.
Bedankt katy en Leo voor dit wederom erg aangename verblijf!
Tot later.

Foto: De maasplas vanuit een gehuurde sloep. (stilsloep.be voor meer info)

Beoordeeld op 21 september 2020

Hele leuke ervaring. Zeer goede ontvangst door bijzonder hartelijke gastvrouw. Gerieflijke kamer. Lekker ontbijt. Door corona geen ontbijtbuffet maar dat werd ruimschoots goedgemaakt door het ontbijt aan tafel.
Een rondvaartje met de stilsloep op de plas is een aanrader.

Beoordeeld op 15 september 2020

Vriendelijke ontvangst en bediening. Lekker ontbijt met zicht op het water. Luxe kajuit was ruim en netjes. Kregen info over eetgelegenheden in de buurt. Mogelijkheid om nog iets te drinken in bar of op dek.

Beoordeeld op 13 september 2020

zeer aangename gasten en goede overnachtingsplaats. veel fiets en wandelmogelijkheden in de buurt. mooie jachthavens en zalige tocht in de elektrische boten. zeer goed ontbijt en aangename bediening. het zonneterras boven op de boot is een echte aanrader.

Kamertip: mooi uitzichet en aangename uitbaters