TripAdvisor
Zoeken
Vandaag geopend: 10:00 - 16:00
Hoogtepunten uit beoordelingen
Onverwacht bijzonder.

Binnengegaan bij de VVV en dat bleek tevens de toegang tot het museum te zijn. Interessante ... meer lezen

3 weken geleden beoordeeld

Bussum, Nederland
via mobiele applicatie
Lees alle 21 beoordelingen

Beoordeeld op 28 april 2019

Leuk plekje, interessante en unieke tentoonstelling over de interneringskamp van Belgische, Franse en Engelse officieren in de eerste Wereldoorlog, waarvan een boek gewijd wordt, dat door Mandy van Dijk geschreven is en begin 2020 bij Atlas Contact Amsterdam verschijnt.

Datum van activiteit: april 2019
Beoordeeld op 4 april 2019

Wij reisde met een groepje naar Urk , nabij het museum werden we afgezet . Het was koud in de buitenlucht , dus maar gauw naar binnen . Met de museumjaarkaart stapte wij naar binnen . Daar maak je kennis met de historie van Urk . Hoewel men vroeger leefde van de visserij is dit tegenwoordig wel anders . Een van de gidsen vertoonde zich met de oorspronkelijke vissers kledij . Er was veel te zien , ook het originele visserswoninkje was nog in de originele staat . Wij hebben genoten . Fr. W 2019

Datum van activiteit: maart 2019
Beoordeeld op 4 januari 2019 via mobiele applicatie

Op een druilerige januari dag door dit knusse museum gelopen. Veel geleerd over Nederlandse geschiedenis. Het moet een enorme impact hebben gehad op de eilandbewoners van Urk toen destijds de Afsluitdijk en de aansluiting met Lemmer werd voltooid. In dit museum zie je hoe de bevolking zich heeft aangepast en intussen door is gegaan met de visserij en hun eigen unieke cultuur.
Wat bijzonder aardig was: ik kreeg een kop koffie van de directeur. : “mevrouw, u lust vast een kopje koffie, ik heb net gezet”. ( voor iedereen te hoge verwachtingen krijgt: ik was in de ochtend de enige bezoekster)
Met koffie film gekeken en uiterst tevreden dorpje Urk verder verkend. Aardige mensen daar!

Datum van activiteit: januari 2019
Beoordeeld op 1 november 2018

Je krijgt een mooi overzicht over het vroegere eiland, de afsluitdijk,de stad en haar geschiedenis . Zeer de moeite waard.bij de film wordt je vergast op een kopje koffie of thee.

Datum van activiteit: oktober 2018
Beoordeeld op 19 oktober 2018

Prachtig museum met Etnografische elementen o.a.: Een Vissershuisje en een winkeltje van voor 1932. Verder is er veel aandacht voor de Urker Geschiedenis. De Maquette en de schildering van Urk uit 1920 zijn heel duidelijk en vind ik persoonlijk tot de topstukken van het museum willen rekenen. Doordat het voormalige Zuiderzeeeiland Urk: bestond uit een dorp en landerijen.Hierdoor heeft het eiland net als Wieringen veel weg van een Waddeneiland. Urk was dus, qua opzet soort mini Waddeneiland. Bij de Voormalige Zuiderzeeeilanden Marken en Schokland zie je dat minder en zou bij die eilanden dan willen spreken van typische Zuiderzeeeilanden

Datum van activiteit: oktober 2018