Hoogtepunten uit beoordelingen
Fantastische ervaring!

Tijdens onze vakantie in Akumal hoorden we dat het mogelijk was om te snorkelen met walvishaaien ... meer lezen

2 dagen geleden beoordeeld
Dorien_100
Prachtige excursies gedaan met Rolien. Holbox, duiken isla mujeres gaan snorkelen

De excursies waren goed georganiseerd Ik kleine groepjes wat het dan ook heel gezelling maakt ... meer lezen

1 week geleden beoordeeld
carine v
Lees alle 95 beoordelingen

Google
Aanbevolen ervaringen in en in de buurt van Playa del Carmen
vanaf US$ 205,00
vanaf US$ 89,00
vanaf US$ 98,00
vanaf US$ 11,25
Beoordeeld op 10 september 2019

Wij zijn twee dagen op stap geweest met Rolin en Antonio. De eerste dag zijn we gaan zwemmen met de walvishaaien. Dit was echt een dag om nooit te vergeten. Tijdens de rit naar de haven kregen we een lekker ontbijt en gaf Rolin ons de nodige informatie over deze prachtige dieren. Tijdens de boottocht werd ik helaas zeeziek, maar Rolin heeft toen erg goed voor me gezorgd en er alles aan gedaan zodat ik me beter voelde en toch nog optimaal kon genieten van deze unieke ervaring!

De tweede dag gingen we duiken in de oceaan. Als beginnende duiker (ik had slechts vier duiken gedaan, waarvan geen enkele in de oceaan) was dit erg spannend voor mij. Maar Antonio is echt een topinstructeur! Ik voelde me erg comfortabel en veilig bij hem. Mijn eerste duik in de oceaan was echt een topervaring, met dank aan Antonio voor de super goede begeleiding!

Kortom, een echte aanrader dus! Rolin en Antonio zijn zulke lieve mensen die er alles aan doen om ervoor te zorgen dat je een geweldige ervaring beleeft. Ik ga in de toekomst zeker nog met veel plezier terugdenken aan de leuke dagen die ik met hen heb gehad. :-)

Rolin en Antonio, heel erg bedankt voor de goede zorgen en de onvergetelijke momenten die jullie ons hebben gegeven. Het was prachtig om te zien met hoeveel liefde en passie jullie dit doen. TOPERVARING!!!

Datum van activiteit: september 2019
Beoordeeld op 1 september 2019

Ik kan me alleen maar aansluiten bij de vele positieve recensies die hier al te vinden zijn over het zwemmen met walvishaaien met Underwater Mexico.

Het zwemmen met deze giganten is al een geweldige ervaring op zich, maar door de wijze waarop de excursie is georganiseerd, krijgt het echt een extra plus. Aan alles is gedacht, het ontbreekt de deelnemers aan niks!

Na prettig app-contact vooraf over de planning van de excursie werden we op 24 aug. in alle vroegte opgehaald door Rolien en chauffeur bij ons hotel in Akumal. In het busje een enthousiaste en duidelijke toelichting op de dag, een prima compleet ontbijt en een pilletje tegen zeeziekte.

We troffen het: na een uurtje varen waren er veel walvishaaien in zicht op een mooie rustige zee. Iedereen in onze groep kreeg ruim de gelegenheid om meerdere malen het water in te gaan en gids Brandon heeft mooie film- en foto-opnames weten te maken (zo bleek bij thuiskomst)!

(Tip: laat je eigen camera aan boord zodat je optimaal kunt genieten van de ervaring met de walvishaaien.)

De lunch bij Isla Mujeres was erg smakelijk en gezellig in het prachtige azuurblauwe water. Extra leuk: onderweg kwamen we dolfijnen tegen!

Kortom deze ervaring met Underwater Mexico, is een echte aanrader als je verblijft aan de Riviera Maya en iets moois wil beleven.

Beoordeeld op 26 augustus 2019 via mobiele applicatie

Wij zijn op 24 augustus 2019 met Rolien en haar crew gaan zwemmen met de walvishaaien.
In Nederland hebben wij de excursie al geboekt na aanleiding van de diverse positieve recensies. Daar werd al verteld dat Rolien, met grote regelmaat ons via Whatsapp op de hoogte zou houden. Het weer in Mexico in deze maand kan wat wispelturig zijn. Maar na een paar keer verzetten (ook op ons verzoek). Zijn we 24 augustus gegaan. Gezien we best vroeg zijn opgehaald had Rolien de diverse broodjes en drankjes meegenomen om in de bus op te eten.
Tijdens de rit van circa 1 uur Playa del Carmen naar Cancun heeft ze heel veel informatie gegeven over de walvishaaien en wat we konden verwachten. Het grote voordeel hiervan was dat wij bij de haven meteen naar de boot konden.
De boot trip was zeer goed te doen zeker gezien het weer, strak blauwe lucht en een vlakke zee.
Bij de walvishaaien gingen we per 2 en de gids het water in, de gids heeft tijdens het zwemmen de diverse foto's en films gemaakt helemaal top.
Wat een prachtige beesten circa 8 tot 12 meter lang.
Na het zwemmen even lunchen bij isla mujeres, wat een de crew heeft hier een lekkere lunch gemaakt en die wij op het water hebben genuttigd.

Ik kan iedereen die met walvishaaien wilt zwemmen in Mexico aanraden om bij #Underwatermexico te boeken. De crew en Rolien een dikke 10.

Beoordeeld op 26 augustus 2019 via mobiele applicatie

Via via bij Rolien terecht gekomen voor een dag snorkelen met walvishaaien aan het einde van een rondreis door Yucatan. Rolien en Antonio zijn geweldig, we werden om 05:45 opgehaald (heel vroeg maar je moet er wat voor over hebben om nog rustig in het water te liggen zonder honderden andere toeristen) in ons hotel in Playa, werden naar de haven gebracht in Cancun en kregen terwijl in de bus uitleg over de walvishaaien, het snorkelen en een ontbijt met zoete luxe broodjes, yoghurt drankjes en graanrepen. Eenmaal in de boot reddingsvesten aan en gaan...na een uur varen kwamen we op de spot waar de walvishaaien met tientallen tegelijk aanwezig waren en gingen de gidsen steeds met een duo (in ons geval ouder +kind) het water in. Antonio en Brandon trokken de kinderen echt goed mee, want de haaien zijn snel en je zwemt je rot. Van onze boot zijn de mensen 3x het water in gegaan en hebben echt alle tijd gekregen. Daarna door varen naar Isla Mujeres, daar voor de kant anker uit en lekker dobberen, biertje erbij en een goede lunch van nacho chips, guacemole en ceviche. Ook hier alle tijd en uiteindelijk terug naar de haven gevaren, waar we konden douchen en ook hier de tijd kregen. Uiteindelijk om 16 uur in het hotel terug.

De tours zijn echt ecologisch, je mocht geen zonnebrand crème gebruiken, kreeg een hervulbare waterfles aan boord, dat soort dingen werd goed op gelet.
En de prijs is goed, geen gedoe van bijverkoop (het is een all-in prijs, dus fotos erbij en tax etc.) en je krijgt echt kwaliteit voor je geld! Ik vond het top en raad het iedereen aan!

Beoordeeld op 21 augustus 2019 via mobiele applicatie

Heb je zwemmen met walvishaaien op je bucketlist? Dit is je kans om deze af te strepen. De dag was geweldig. Opgehaald bij hotel door Nederlandse Rolien. Hele goede en enthousiaste uitleg, ontbijtje, pillen tegen zeeziekte (nemen!, je wil je dag niet door zoiets stoms als zeeziekte laten verpesten). Boottocht van een uurtje. Ok, we hadden mazzel. Onderweg nog dolfijnen gezien ook.

Dan opmaken voor je eerste keer de zee in. In een woord: geweldig! Ok, nog een keertje mazzel. Buiten het feit dat er tientallen walvishaaien rondjes zwommen kwamen er ook nog een paar mantaroggen langs van een meter of 3-4 doorsnee (en eentje maakte ook nog een looping ook).

Meerdere keren het water in. Gids in het water is alert en wijst je op al het moois en maakt video en foto opnamen.

Lunch is meer dan verzorgd en dat maakt de topdag compleet.

Bij thuiskomst de link naar de foto's en video's doorgestuurd gekregen. Erg leuk om deze unieke beelden terug te zien en de dag opnieuw te beleven.

Twijfel je nog? Niet nodig. Ga er voor!