“Walvishaaien!”
Beoordeling van Underwater Mexico

Underwater Mexico
Geclassificeerd als nr. 81 van 276 Boottochten en watersporten in Playa del Carmen
Meer gegevens van de attractie
Attractiegegevens
Aanbevolen duur van bezoek: Meer dan 3 uur
Beschrijving eigenaar: We zijn erg gepassioneerd over de natuur en het onderwaterleven. We bieden gepersonaliseerde tours in kleine groepen, zo eco-vriendelijk mogelijk. Het belang van de natuur en van onze gasten staat voorop. Wij bieden (snorkel)tours, duikcursussen en -trips, waarbij service en kwaliteit hoog in het vaandel staan. Als gidsen zijn we gepassioneerd en enthousiast, we delen niet alleen onze kennis en liefde voor de natuur en cultuur, maar zorgen er ook voor dat je een geweldige dag hebt. We volgen altijd de filosofie van: Neem niets anders dan foto's, laat niets anders achter dan voetafdrukken.
1 juni 2018 beoordeeld

Het was nog even spannend of het zou gaan lukken om deze grote reuzen te ontmoeten. Het weer werkte niet helemaal mee, waardoor het niet veilig was om met de boot de zee op te gaan en de walvishaaien komen natuurlijk niet langs op afspraak. Rolien hield me op de hoogte van de ontwikkelingen en de 28e was het zover, de haven was vrijgegeven en we konden op avontuur! En wat voor een avontuur, het is haast niet te omschrijven hoe magisch het is om wel meer dan 30 walvishaaien om je heen te zien (Rolien noemde het whalesoup) 3 keer uitgebreid met de walvishaaien kunnen zwemmen onder begeleiding van Rolien of Antonio. Ik voelde me het gelukkigste mens op de wereld en als kers op de slagroom ook nog een ontmoeting met een manta rog! Rolien, Antonio en de kapiteins zijn overduidelijk verliefd op wat ze doen en weten dat goed over te brengen met veel respect voor de dieren en de natuur. Als afsluiter een heerlijke lunch op Isla mujeres(paradijsje) verzorgt door Ernesto de kapitein die ook een goede kok bleek.

oh en niet geheel onbelangrijk, ze maken foto's van jou in actie onderwater die je opgestuurd krijgt! Fantastisch team en een fantastische dag! <3

UnderwaterMexico, Eigenaar van Underwater Mexico, reageerde op deze beoordelingGereageerd 2 juni 2018

Oooh Mireille wat een mooie woorden! Ontzettend bedankt voor je geweldige review en wat was het een topdag! Erg leuk om te lezen dat je de liefde en passie voelt die wij voor de walvishaaien, de zee en ons werk hebben. <3
We hopen dat je lekker aan het nagenieten bent van de foto´s en dat je snel nog eens terug komt voor meer haaiensoep ;)
Groetjes, ook namens de crew,
Antonio en Rolien

11 april 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

We hebben twee prachtige duiken gemaakt met Antonio bij de riffen van Cozumel. Antonio is een goede gids en weet al het onderwaterleven voor ons te vinden. Zo hebben wij alleen maar hoeven genieten onderwater! Met een grote nurseshark, een turtle, mega grote kreeften en veel mooi koraal en andere gekleurde vissen is deze duikspot zeker een aanrader!
Bedankt!

UnderwaterMexico, Propietario van Underwater Mexico, reageerde op deze beoordelingGereageerd 12 april 2018

Dear Denise,

Thank you very much for your nice comments and recomendation. It was my pleasure to dive with you guys and show you the underwater beauty of Cozumel. Enjoy the rest of your amazing trip!
Gracias,
Groetjes Antonio!

6 maart 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

In Playa del Carmen voor het eerst gedoken. Antonio was mijn instructeur, en ondanks dat ik het heel spannend en eng vond, heeft hij ervoor gezorgd dat ik er enorm van heb kunnen genieten! Ik voelde me in het begin angstig en mijn oren klaarden niet, maar we gingen net zo lang door tot het wel lukte. Antonio kan heel goed uitleggen en stelt je op je gemak zodat je alles rustig kan leren. Hij neemt de tijd totdat je het wel snapt en het wel lukt. Ik voelde me heel veilig en dat maakte ook dat ik het uiteindelijk niet meer eng vond. Onder water hield hij alles constant in de gaten en hielp hij me waar nodig. Zijn Engels is heel goed en hij kan ook een beetje Nederlands. Daarnaast is hij ook gewoon gezellig om mee te kletsen! Ik zou zeker met Antonio gaan duiken, het was een fantastische ervaring!!

UnderwaterMexico, Propietario van Underwater Mexico, reageerde op deze beoordelingGereageerd 12 maart 2018

Dear Fee,

Thanks so much for the review and your kind words. We´re very happy to hear that Antonio made you feel so safe and that this was such an enjoyable experience for you. The underwaterworld is waiting for you! Happy diving!

Groetjes,
Antonio en Rolien,
Underwater Mexico

20 oktober 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

We hebben een privé tour gedaan met Rolien en haar vriendelijke chauffeur. Alles was tot in de puntjes geregeld. Een koelbox met koude drankjes, versnaperingen en veel heerlijk vers fruit was voor ons beschikbaar (met dank aan haar vriend die het fruit heel vroeg in de ochtend heeft staan snijden). Rolien en de chauffeur zorgde er voor dat alle bezoeken waren aangekondigd en zochten de plekken op waar we geen massa toeristen tegen kwamen. Vooral de rondleiding door de cenotes heeft indruk gemaakt. Rolien heeft ons met veel geduld en passie de cenotes laten zien. Wat een service en vriendelijkheid van haar en haar chauffeur. Kortom voor iedereen die geen massa wil maar de omgeving en alle facetten van de onderwaterwereld ben je bij undetwatermexico aan het goede adres.

UnderwaterMexico, Propietario van Underwater Mexico, reageerde op deze beoordelingGereageerd 28 oktober 2017

Beste Sylvia en Peter,

Ontzettend bedankt voor de mooie woorden en de aanbeveling. Leuk om te lezen dat jullie hebben genoten van de tour en de details. Zoals we ook al hadden besproken doen we inderdaad ons best om de massa zoveel mogelijk te ontwijken en de mooiste plekjes voor onszelf te hebben. Jullie zijn, net als wij, grote Mexico-fans dus we zien elkaar ongetwijfeld nog een keer terug! Geniet nog van de mooie herinneringen en de foto´s.
Hartelijke groet,
Rolien

Bekijk meer beoordelingen
15 oktober 2017 beoordeeld

In September hebben wij 3 weken als huwelijksreis in het prachtige Mexico rondgereden.

Wij hadden vooraf een walvishaai tour bij Underwater Mexico vastgelegd, helaas kon deze ivm het regenachtige weer niet doorgaan op de geplande dag, en wij zouden pas 2 weken later weer richting Playa del Carmen rijden. Maar dat mocht de pret niet drukken!

We zijn met Rolien mee geweest op een Typisch Mexico Tour! Waar we veel geleerd hebben over het dagelijkse leven van de Mexicanen, wat voor onze verdere reis heel waardevol is geweest. Met heel veel dank aan Rolien voor de heldere en enthousiaste uitleg en verhalen!

Wij hebben onze verdere reis contact gehouden met Rolien. Die via WhatsApp heel goed te bereiken was en snel reageert op berichten. We hebben via Rolien erg veel tips en adviezen gekregen waar we haar heel dankbaar voor zijn!

Op het einde van onze reis waren we weer aanbeland in de Riviera Maya, waar het weer inmiddels weer lekker zonnig was! We hadden geluk en konden nog een dagje plannen voor de walvishaai tour! Die echt fantastisch was! We hebben er echt van genoten! In de bus richting de haven van Cancun kregen we een heldere uitleggen over wat er ons te wachten stond zodat we op de boot precies wisten wat de bedoeling was.

We mochten een aantal keren het water in en hebben gesnorkeld met deze prachtige dieren! Echt zo mooi om te zien hoe deze relaxte reuzen rustig voorbij zwemmen! Rolien heeft het voor ons ook nog eens mooi vastgelegd op film! Het was een prachtige goed georganiseerde dag aan alles was gedacht; Zeeziek pilletjes, Biologisch afbreekbare zonnebrand en niet te vergeten een heerlijke lunch!

Op onze laatste avond in Mexico zijn ook nog eens mee mogen gaan bij het uitzetten van baby schildpadjes die net uit het ei waren gekropen en zagen we zelfs nog een moeder schildpad die eitjes kwam leggen! Zo speciaal om dit te zien en wederom werd alles heel duidelijk uitgelegd.

Rolien, als we nog eens terug komen in Mexico dan komen we zeker terug bij Underwater Mexico! En voor iedereen die naar Mexico gaat de Whaleshark tour van Underwater Mexico is zeker een aanrader!

Beste Silvia en Barry,

Dank voor jullie lieve woorden en wat fijn dat jullie zo genoten hebben van onze tours. Ik denk dat jullie wel gemerkt hebben dat we veel passie hebben voor dit land, de natuur en ons werk, en het is voor ons een plezierig gevoel om dit mee te geven aan onze gasten. Jullie waren hier tijdens een rumoerige tijd (slecht weer, aardbevingen) dus voor ons een kleine moeite om af en toe even te checken of alles nog ok was tijdens jullie rondreis ;) Fijn dat alles zo´n succes was. We hopen jullie nog weer eens terug te zien in het mooie Mexico!
Groetjes,
Rolien

Reizigers die Underwater Mexico bekeken, bekeken ook

Playa del Carmen, Riviera Maya
Playa del Carmen, Riviera Maya

In Underwater Mexico geweest? Deel je ervaringen!