• Inclusief ontbijt
CocoLaPalm Resort(Negril)(Heel veel waar voor je geld!)
  • Zwembad
Travellers Beach Resort(Negril)(Heel veel waar voor je geld!)
  • Zwembad
Westender Inn(Negril)(Heel veel waar voor je geld!)
  • Inclusief ontbijt
Catcha Falling Star Gardens(Negril)(Heel veel waar voor je geld!)
  • Gratis parkeren
Xtabi Resort(Negril)(Heel veel waar voor je geld!)
  • Gratis parkeren
White Sands Negril(Negril)(Heel veel waar voor je geld!)
TripAdvisor
  • Gratis parkeren
Chippewa Village(Negril)(Heel veel waar voor je geld!)
2 april 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Zo een gezellig hotelletje! Niet te groot, aangenaam personeel dat veel tijd aan je besteed. Veel internationale mensen, omdat het kleinschalig is geraak je snel aan de praat met de andere toeristen wat het zeer aangenaam maakt! Zeer mooi strand met azuurblauwe kleuren! De sunset die we elke avond hebben gezien verveelt nooit! Op het strand zijn er net genoeg ligstoelen. Wat ik leuk vond is dat er dagelijks verkopers kwamen om van alles en nog wat te verkopen van massages tot bananen enz.. gelukkig was een een top Security man die deze mensen wel op afstand houdt wanneer je geen interesse hebt. Omdat het een zeer arm land is hebben we gemerkt dat je nooit een echte vriendschap kan verwachten want in alles zien ze geld.. als je een tripje wil plannen zou ik zeker de verkopers aan het strand aanraden die zijn sowieso goedkoper dan de georganiseerde touroperators. Je komt ook op plaatsen die je anders niet zou zien.
Blijf altijd wel alert dat het voor hen alleen om het geld gaat! Toch ondanks dat heb ik steeds veel uitleg gekregen als ik er achter vroeg.. watervallen, jungle, privé eilandje allemaal postkaart beelden ongelofelijk mooi en zeker de moeite om te gaan doen.
Het personeel van dit aangename hotel is zeer attent en vriendelijk. Ze dansen en zingen graag en je kan gezellig mee doen. Alleen het eten vonden we een beetje minder. Alles was OK en best lekker maar geen culinaire verwachtingen hebben dan gaat het wel. Best eentonig eten en weinig keuze.

Verbleef: maart 2017, reisde met familie
20 november 2016 beoordeeld

Dit kleine hotel ligt halverwege 7 mile beach in Negril en is erg levendig. Zeker als je het vergelijkt met de omliggende hotels/resorts, dan is er hier echt meer te doen. Nadeel is dat het ook veel verkopers aantrekt en dat je continu tussen de roepende Jamaicanen ligt. De buurman, Kuyaba, heeft een papegaai in een kooi die de hele dag zit te krijsen. Dit is erg sneu en wat mij betreft mag die papegaai ergens anders worden ondergebracht, in een veel ruimere kooi. Voor je rust is het wat minder geschikt, maar als je een muziekje opzet dan is het erg relaxed aan dat blauwe water.
Dit hotel kent niet het huidige gebruik dat je je handdoeken niet inlevert als het niet op de grond ligt. Dat zou wat mij betreft ook mogen veranderen, elke dag schone handdoeken vind ik overbodig en zonde. Het personeel is erg vriendelijk en altijd bereid een praatje met je te maken. Ze krijgen niet veel fooi van de voornamelijk Amerikaanse en Canadese toeristen die er voor de Ganja komen. Marihuana is illegaal, maar wordt uitgebreid verkocht door de strandverkopers. Wij hebben er echter (op wat rook na) geen hinder van gehad.
Legends heeft 2 zwembaden, het kleinste bad op het hoofdterrein is afgelopen week opnieuw betegeld. Het 2e bad aan de overkant van de weg zal ongetwijfeld snel volgen.
De kamers hebben airco en een waaier. Badkamer is wat groezelig, maar schoon.
Vanaf het hotel zijn er links en rechts genoeg restaurantjes te vinden. Wij zaten er all-inclusive, maar zijn 2x uit eten gegaan. Schuin tegenover Legends zit Time Square, een klein winkelcentrumpje met voornamelijk souvenirwinkels. Maar ook een ATM en een barretje (met erg slechte, veel te duurbetaalde cocktails). Echte winkels zijn er niet echt te vinden. Al met al een leuk hotel!

Verder is Jamaica een ontzettend relaxed land, waar Bob Marley nog volop aanwezig is. In elke bus, hotel, restaurant en op het strand hoor je de reggea sound terug. Dit kan ook wel eens teveel worden, zeker van alle gitaristen die je op het strand komen vermaken, niet allemaal even zuiver gezongen.
Het strand is zo wit als je zou willen en het water alle kleuren azuurblauw. Echt een paradijsje!
De binnenlanden waren groener dan ik had gedacht, maar ik heb niet zoveel wildlife gezien als gehoopt.
Vanwege de ligging van Negril kun je niet het hele eiland bekijken helaas, de wegen te slecht om in 1 dag naar de andere kant te kunnen komen en weer terug. Maar rondom Negril liggen een hoop pareltjes die het bezoeken de moeite waard zijn.
We hebben 2 watervallen bezocht, Mayfield Falls en YS Falls. Mayfield hebben op we eigen houtje bezocht via een taxichauffeur die we via via aangeraden kregen. Dit heeft als voordeel dat je zelf je dag kunt indelen, niet zoveel betaald (het is nog steeds duur) en niet tussen de massa's toeristen de watervallen bezichtigd. Dit was echt heerlijk! Wel betaal je nog extra voor de lunch, het kluisje en waterschoenen, dus hou er rekening mee dat de afgesproken prijs altijd kan veranderen als je hier niet van op de hoogte was.
YS Falls hebben we wel via de hostess van TUI geboekt. YS Falls is een massatoeristen trekpleister, maar toch lukte het regelmatig om mooie foto's te kunnen maken met niet al teveel mensen erop. Tijdens die tour ook Black River bezocht, een waterrijk gebied met mangrove en krokodillen, en Appleton Estate, de rumfabriek. Bij alle plekken kom je veel toeristen tegen, maar al met al niet erg storend en zeker de moeite waard!

Kamertip: Er zijn kamers aan de andere kant van de weg, maar die is wat moeilijk over te steken.
  • Verbleef: november 2016, reisde met een partner
21 augustus 2016 beoordeeld

We verbleven hier drie nachten. De checkin verliep moeizaam, zeker een half uur wachten voor iemand ons naar de kamer kon begeleiden. Het was nochtans al rond 16 uur. Het hotel geeft een verouderde en afgeleefde indruk. Wij hadden een kamer aan de tuinkant, dus moesten we de drukke straat over om naar het strand te gaan. Er staat meestal wel iemand klaar om het verkeer tegen te houden en het grote voordeel is dat je echt rustig zit, weg van het strandlawaai. Er is ook een zwembad aan deze kant van het hotel, maar ook hier zie je dat er al jaren niet meer geïnvesteerd wordt in onderhoud: oude bedjes, kussens die niet meer proper te krijgen zijn, steentjes los in het zwembad.
Het ontbijt was oké, wij aten hier niet 's avonds. De roomservice was ronduit slecht: 's morgens nemen ze de oude handdoeken weg, om 15 uur kom je op je kamer, is ze nog steeds niet opgemaakt, zijn er geen verse handdoeken beschikbaar. We vroegen ernaar maar ze zaten nog in de droogkast en we moesten nog een half uur wachten. Jammer want we hadden net door fikse regenbui gelopen en waren kletsnat. Wachten met douchen dan maar. Dit zou niet mogen gebeuren. Aan de bar zijn ze ook niet echt vriendelijk en komen ze geregeld opnieuw vragen wat je nu ook alweer besteld had. Ik zou volgende keer dan liever wat meer betalen en een hotel kiezen van een hogere klasse.

• Verbleef: augustus 2016, reisde met familie
27 juni 2016 beoordeeld

Het is een simpel hotel, met zeer vriendelijk personeel en lokale bevolking. Kamer wordt elke dag schoongemaakt. Het eten is niet slecht maar kan gevarieerder. De lokale bevolking zijn aardige mensen. Excursies en de algemene dingen zijn wel duur en voor een excursie moet je wel veel km's afleggen, maar het is wel de moeite waard. Je kunt gezellig een praatje maken met het personeel en de lokale bevolking.

Kamertip: nee kamers aan de strandzijde. De landzijde is aan de overkant van een drukke straat.
  • Verbleef: juni 2016, reisde met een partner
11 februari 2016 beoordeeld

Wij hadden een kamer aan de andere kant van de straat. Onze kamer stonk muf en we vonden er maar niets aan. Maar na een paar dagen waren we gewend en was het prima. Vlakbij ons huisje was een lekker zwembad. Het eten was eenvoudig maar voor ons prima. We zijn af en toe met het gratis busje naar het hotel Samsara gegaan. Weer een ander sfeertje. De combinatie vonden wij erg leuk. Het strand bij Legends is prachtig. Vanaf het hotel kun je een heerlijke strandwandeling maken. Wij vonden de prijs/kwaliteit goed en hebben het heerlijk naar ons zin gehad

• Verbleef: oktober 2015, reisde met een partner