Beoordeeld op 12 juni 2019

in juli 2017 hebben we dit hotel bezocht, in de preferred club met eigen butler en was hemels. Toffe butler, lekker eten, zalig om net boven de zee in strandstoel te kunnen zitten en gewoon verstand op nul, genieten van lekkere coctail. In augustus 2018 keren we terug, stapelverliefd op het hotel (wilden zelfs hotelkamer kopen mochten we de lotto winnen :-)) en hadden pech op het verkeerde moment er te logeren. Hotel focust zich meer en meer op Amerikanen die per jaar een bepaald budget kopen en dat mogen opsouperen in hotelketens, dus heel de dag rondleiding van makelaars met klanten. We hadden opnieuw preferred club genomen maar gelukkig niet met butler en lagen op 2e verdieping deze keer ipv poolvilla. Uitzicht was op 2e verdieping zelfs mooier dan gelijkvloers. Ontvangst was wel koel en onvriendelijk, en dat nadat we al dag te laat zijn aangekomen vanwege staking van piloten in Zaventem en ze Italiaanse crew hebben moeten laten overvliegen waardoor we 4u later vertrokken zijn en tussenlanding in Cuba moesten maken omdat piloten niet verder wilden vliegen. Om 2u in hotel te Cuba aangekomen, 5u stonden we terug op luchthaven, Italiaanse piloten nergens te zien en pas om 17u kunnen vertrekken naar jamaica. Dus moe aangekomen en werden echt genegeerd aan receptie, terwijl men tegen andere Amerikaanse gasten heel vriendelijk was. Onze buren was een koppel dat swingers waren denk ik, want feestten tot 's morgens 5-6u met slaande deuren en luide muziek met ander koppel dat ze hadden leren kennen. Op het terras konden we 's morgens niet genieten van het uitzicht want buren roken meer wiet dan de gids Captain Crazy in het Bob Marley house. Op het ganse domein rook het constant naar wiet trouwens. Goedkoop, moesten we die niet zelf kopen om high te worden (niet grappig :() En na geen nachtrust (hotel was volgeboekt dus geen verhuis mogelijk) begon geen dagrust want de rustige preferred club was omgetoverd tot 1 grote party met 10-20tal big momma's die al hun familieleden uitnodigden die in nabij gelegen hotels lagen. Zware gettoblaster op en niemand kon het al niet te grote zwembad in. Ik ben dit gaan melden dat ik betaald had om in het rustige gedeelte te liggen. Security was bang van de groep en durfde niets zeggen. Tui begeleider hielp aanvankelijk nog en regelde gesprek met verantwoordelijke maar deze namen ons niet serieus. met Belg kunnen spreken die daar werkte en die heeft geregeld dat we butler kregen want garcon deed mee met de groep en sloeg ons altijd over als we drankje wilden bestellen. Verschillende gasten lagen te bibberen van schrik op hun stoel, niemand durfde nog zwembad in en oud koppeltje zat met hoofdtelefoon op in hun stoel. Voorlaatste dag was ik het echt beu en wou ik manager spreken (enkele dames van de groep hadden me gevolgd en waren het gaan klikken tegen groep en ik werd echt geviseerd en vuil bekeken, net nog niet bedreigd). Manager komt eindelijk langs en beweert dat secrets wild orchid staat voor : wild = wilde party.. Nee dat staat voor rust en de mooie bloem : wild orchid. En als het ons niet aanstond dat we dan maar moesten verhuizen naar nabij gelegen hotel van dezelfde keten. Daarvoor hadden we geen 1000-1500€ meer voorbetaald. Dus ja dan houdt het op he.. Ergste is dat de dag dat we moesten vertrekken om 14u de groep ook weg ging maar het regende vanaf 's middags dus onze laatste uurtjes toch niet kunnen inhalen. Hotel is op 1 jaar tijd heel erg achteruit gegaan, met vele butlers gesproken en die wilden ook weg, maar was een van de weinige hotels waar men butlers aanneemt en werk/jobs liggen er niet voor het grijpen dus moeten ze lijdzaam toezien hoe de manager het prachtig hotel verkl**t. Hebben waarschijnlijk pech gehad, want jaar ervoor was het paradijselijk maar als je pech hebt ben je 8000€ kwijt en dat risico nemen we niet meer. Het is zelfs zo erg geweest dat mijn zin om te reizen weg was. Tui begeleider liet ons ook in de steek, hebben hem verschillende keren gebeld, gewhatsappd, ... reageerde niet meer, compleet aan ons lot overgelaten. Heel het hotel was 1 dronken bedoening, overal, ook in de allerduurste poolvilla's fuivende Amerikanen die in de late namiddag al stomdronken luidkeels zaten te lallen. Voor 8x minder geld kan je daarvoor naar Ibiza of lloret de mar gaan.

Datum van verblijf: augustus 2018
Beoordeeld op 1 februari 2019 via mobiele applicatie

Fantastisch hotel met all-in formule.
Prefered club is een aanrader als je van rust houdt. De andere zwembaden en stranden zijn wat levendiger.
Wij hebben op het domein een uitstap naar Kingston geboekt maar dat was tegengevallen. Uren in de bus gezeten en in Kingston uiteindelijk alleen maar het Bob Marley museum bezocht.

Datum van verblijf: januari 2019
Beoordeeld op 23 september 2018 via mobiele applicatie

Echt een fantastisch hotel. Het eten is er zeer goed, lekkere cocktails, hele mooie ruime kamers en zeer vriendelijk personeel. Wij hadden geen preferred club en hebben dit echt niet gemist. Alles wat je je kunt wensen, is er. Tot aan roomservice toe. We hebben genoten

Datum van verblijf: september 2018
Beoordeeld op 24 mei 2018

Een heel fijne vakantie. Vriendelijk, behulpzaam personeel.
Fijn dat er .s avonds restaurants waren maar ik had ook graag de keuze gehad om eens buffet te eten.
1 negatief punt .... eet in Bordeaux nooit de Bouillabaise die is echt niet te eten en is ook die naam niet waardig.

Kamertip: Wij vroegen een kamer op de gelijkvloers omdat ik moeilijk kan stappen. Was geen probleem. Kamer zeker ruim genoeg
Datum van verblijf: april 2018
Beoordeeld op 16 mei 2018

Het personeel is super vriendelijk, leuke atmosfeer in typisch Jamaicaanse sfeer. Het was een zalige romantische vakantie, niet al te druk om echt te relaxen. Ik was grote van het Jerk karretje dat elke dag voorbij kwam met jerk chicken echt zalig.

We zijn hier in 2009 geweest maar ik denk er nog vaak aan terug, nu we kinderen hebben komen we als ze groot genoeg zijn zeker nog eens terug naar "the Island"

Datum van verblijf: juni 2017