24 mei 2018 beoordeeld

Een heel fijne vakantie. Vriendelijk, behulpzaam personeel.
Fijn dat er .s avonds restaurants waren maar ik had ook graag de keuze gehad om eens buffet te eten.
1 negatief punt .... eet in Bordeaux nooit de Bouillabaise die is echt niet te eten en is ook die naam niet waardig.

Kamertip: Wij vroegen een kamer op de gelijkvloers omdat ik moeilijk kan stappen. Was geen probleem. Kamer zeker ruim genoeg
Verbleef: april 2018, reisde met een partner
16 mei 2018 beoordeeld

Het personeel is super vriendelijk, leuke atmosfeer in typisch Jamaicaanse sfeer. Het was een zalige romantische vakantie, niet al te druk om echt te relaxen. Ik was grote van het Jerk karretje dat elke dag voorbij kwam met jerk chicken echt zalig.

We zijn hier in 2009 geweest maar ik denk er nog vaak aan terug, nu we kinderen hebben komen we als ze groot genoeg zijn zeker nog eens terug naar "the Island"

• Verbleef: juni 2017, reisde met een partner
19 maart 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Wij waren (en zijn nog ) in de Secrets Wild Orchid, geen preferred club, en ook helemaal niet nodig in dit hotel. Als je je af vraagt wat het verschil is tussen de Saint James en de Wild Orchid, volgens mij enkel rust. Het is rustiger in de Secrets maar je kan als je wil toch genieten van de drukkere kant Saint James.
De kamers zijn prima, ruim genoeg, comfortabel, al wat je nodig hebt.
Ontbijt, super, met cava en gerookte zalm, zoals het allemaal hoort. Het brood of pistolets is niet wat wij gewoon zijn maar je vindt er zeker je ding. Middag eten kan in buffet vorm of er zijn twee a la Carters en de Barefoot grill. Leuk dat je kan kiezen, buffet is heel rustig ‘s middags, bijna geen volk. Er is ook keuze uit twee soorten witte en twee rode wijnen, leuk. Buffet op de middag is lekker maar weinig afwisselend. Ook staat er jerked chicken, aanrader, typisch Jamaicaans, al had ik dit pikanter verwacht. Dit elke dag rond de middag. Ook is er een man met een karretje met vers fruit.
Avond eten kan in 7 verschillende a la Cartes. Niet slecht maar voor a la cartes heb ik al beter eten gehad. De Japanner met show cooking, moet je echt doen.
Er is ook het Coco Café met alle soorten koffie en belegde broodjes, maar deze zijn wak van de ganse dag in de koelkast te liggen.
De bediening is in het algemeen zeer vriendelijk en gemoedelijk en niet opdringerig.
De grote troef van dit hotel is de ligging, het klimaat, uitzicht en gemoedelijkheid! Ik ben blij dit mee gemaakt te hebben, culinair kan beter maar eerlijk gezegd mijn mooiste verlof ooit!
Je kan hier kayakken, snorkelen, tennissen, fietsen, ze houden je echt wel bezig.
Het hotel is mooi, bloemen, planten, dieren, WoW.
Kortom voor mij super, maar verspil je geld niet aan de preferrred club!

Verbleef: maart 2018, reisde met een partner
4 maart 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Fantastisch hotel met super service lekkere restaurants, echt een aanrader. Mooie kamers en hotel zeer goed onderhouden. Je voelt je er direct thuis. Verschillende zwembaden en een joviale watersport dienst. Echt een aanrader

Verbleef: februari 2018, reisde met een partner
19 februari 2018 beoordeeld

De ligging op een schiereiland in de baai van Montego Bay, de hagelwitte strandjes, de groenblauwe lauwe zee, de zorgvuldig aangelegde tuinen, ruime comfortable kamers: waaw.
Verschillende bars en barretjes, heerlijke koffiebar 24 u, met snacks en roomijs, bediening tot aan de rand van het zwembad en tot op het strand, een keur aan restaurants, de gebraden kippetjes vliegen je in de mond, en als je dan eindelijk niet meer zou weten wat komen ze nog rond met fruitbrochetjes. Heerlijk klimaat, lieve mensen, je wrijft je soms de ogen uit. En gratis catamaran!!
Niks negatiefs? Ja, soms te veel lawaai(erige muziek) en dito Amerikanen, maar dan vind je weer rust als je in de 'preferred' zone mag zitten. Het ene restaurant is al wat lekkerder dan het andere en dus moet je bij sommige wel een klein uurtje wachten, weliswaar op het terras of aan de bar van de sublieme 'pianobar', met een heerlijk uitzicht en lekkere premium dranken. Wij zagen liever naast deze restaurants ook dagelijks de mogelijk om voor een buffet te kiezen. Nu is dat één keer per week en dat is waanzinnig goed, met o.a.kreeft à volonté. Gezien de lokale pils maar slappe kost is hadden we ook gehoopt op een beter alternatief dan de even beroerde Heineken, maar soit, een goeie Gin Tonic maakt veel goed. Wat super dik in orde was, was het ontbijtbuffet, met warempel diverse soorten vers brood, een unicum in dit deel van de wereld, en met verder werkelijk al wat je kan verzinnen en dagelijks variërend.
Make no mistake het paradijselijke haalt moeiteloos de bovenhand en ons zien ze zeker terug!

Kamertip: De 'preferred' zone is weliswaar beduidend duurder maar je vind er wel meer rust.
  • Verbleef: februari 2018, reisde met een partner