16 mei 2018 beoordeeld

Het personeel is super vriendelijk, leuke atmosfeer in typisch Jamaicaanse sfeer. Het was een zalige romantische vakantie, niet al te druk om echt te relaxen. Ik was grote van het Jerk karretje dat elke dag voorbij kwam met jerk chicken echt zalig.

We zijn hier in 2009 geweest maar ik denk er nog vaak aan terug, nu we kinderen hebben komen we als ze groot genoeg zijn zeker nog eens terug naar "the Island"

• Verbleef: juni 2017, reisde met een partner
19 maart 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Wij waren (en zijn nog ) in de Secrets Wild Orchid, geen preferred club, en ook helemaal niet nodig in dit hotel. Als je je af vraagt wat het verschil is tussen de Saint James en de Wild Orchid, volgens mij enkel rust. Het is rustiger in de Secrets maar je kan als je wil toch genieten van de drukkere kant Saint James.
De kamers zijn prima, ruim genoeg, comfortabel, al wat je nodig hebt.
Ontbijt, super, met cava en gerookte zalm, zoals het allemaal hoort. Het brood of pistolets is niet wat wij gewoon zijn maar je vindt er zeker je ding. Middag eten kan in buffet vorm of er zijn twee a la Carters en de Barefoot grill. Leuk dat je kan kiezen, buffet is heel rustig ‘s middags, bijna geen volk. Er is ook keuze uit twee soorten witte en twee rode wijnen, leuk. Buffet op de middag is lekker maar weinig afwisselend. Ook staat er jerked chicken, aanrader, typisch Jamaicaans, al had ik dit pikanter verwacht. Dit elke dag rond de middag. Ook is er een man met een karretje met vers fruit.
Avond eten kan in 7 verschillende a la Cartes. Niet slecht maar voor a la cartes heb ik al beter eten gehad. De Japanner met show cooking, moet je echt doen.
Er is ook het Coco Café met alle soorten koffie en belegde broodjes, maar deze zijn wak van de ganse dag in de koelkast te liggen.
De bediening is in het algemeen zeer vriendelijk en gemoedelijk en niet opdringerig.
De grote troef van dit hotel is de ligging, het klimaat, uitzicht en gemoedelijkheid! Ik ben blij dit mee gemaakt te hebben, culinair kan beter maar eerlijk gezegd mijn mooiste verlof ooit!
Je kan hier kayakken, snorkelen, tennissen, fietsen, ze houden je echt wel bezig.
Het hotel is mooi, bloemen, planten, dieren, WoW.
Kortom voor mij super, maar verspil je geld niet aan de preferrred club!

Verbleef: maart 2018, reisde met een partner
4 maart 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Fantastisch hotel met super service lekkere restaurants, echt een aanrader. Mooie kamers en hotel zeer goed onderhouden. Je voelt je er direct thuis. Verschillende zwembaden en een joviale watersport dienst. Echt een aanrader

Verbleef: februari 2018, reisde met een partner
19 februari 2018 beoordeeld

De ligging op een schiereiland in de baai van Montego Bay, de hagelwitte strandjes, de groenblauwe lauwe zee, de zorgvuldig aangelegde tuinen, ruime comfortable kamers: waaw.
Verschillende bars en barretjes, heerlijke koffiebar 24 u, met snacks en roomijs, bediening tot aan de rand van het zwembad en tot op het strand, een keur aan restaurants, de gebraden kippetjes vliegen je in de mond, en als je dan eindelijk niet meer zou weten wat komen ze nog rond met fruitbrochetjes. Heerlijk klimaat, lieve mensen, je wrijft je soms de ogen uit. En gratis catamaran!!
Niks negatiefs? Ja, soms te veel lawaai(erige muziek) en dito Amerikanen, maar dan vind je weer rust als je in de 'preferred' zone mag zitten. Het ene restaurant is al wat lekkerder dan het andere en dus moet je bij sommige wel een klein uurtje wachten, weliswaar op het terras of aan de bar van de sublieme 'pianobar', met een heerlijk uitzicht en lekkere premium dranken. Wij zagen liever naast deze restaurants ook dagelijks de mogelijk om voor een buffet te kiezen. Nu is dat één keer per week en dat is waanzinnig goed, met o.a.kreeft à volonté. Gezien de lokale pils maar slappe kost is hadden we ook gehoopt op een beter alternatief dan de even beroerde Heineken, maar soit, een goeie Gin Tonic maakt veel goed. Wat super dik in orde was, was het ontbijtbuffet, met warempel diverse soorten vers brood, een unicum in dit deel van de wereld, en met verder werkelijk al wat je kan verzinnen en dagelijks variërend.
Make no mistake het paradijselijke haalt moeiteloos de bovenhand en ons zien ze zeker terug!

Kamertip: De 'preferred' zone is weliswaar beduidend duurder maar je vind er wel meer rust.
  • Verbleef: februari 2018, reisde met een partner
9 januari 2018 beoordeeld

Hotel Secrets Wild Orchid, Montego Bay.
The Good, The Bad and The Ugly

Onze kamer, de Junior Suite met Zeezicht in de Preferred Club.

Zeezicht hadden we zeker, het uitzicht is mooi over de baai en het eiland. De kamer is ruim genoeg voor twee personen, maar de min of meer open badkamer (afgescheiden met een gordijn naar de rest van de kamer) is niet erg praktisch. Als je licht aandoet in de badkamer, is ook de rest van de kamer verlicht. Midden in de nacht niet erg handig.

Onze locatie op het resort was redelijk ideaal, rustig gelegen en vlakbij het strand en de restaurants en de winkeltjes.

Er werd dagelijks schoongemaakt maar sommige details zoals de lichtschakelaars waren al jaren niet meer aangeraakt door de schoonmakers. De algehele indruk is redelijk maar hier en daar zou wat extra aandacht en onderhoud geen kwaad kunnen.

Het toilet is tot 3x toe verstopt geraakt, waarom dit gebeurde is ons niet helemaal duidelijk. Na het bellen van de receptie kwam men dit telkens verhelpen en uiteindelijk bood men ons een andere kamer aan als het weer zou gebeuren. Gelukkig is het hierbij gebleven, maar handig is het niet omdat het telkens ’s-avonds laat gebeurde.

Het slot op de kamerdeur weigerde ons ook tweemaal de toegang. Het rode lampje knipperde. De monteur kwam opdraven en vreemd genoeg werkte de sleutel toen ineens weer, zonder dat hij iets had gedaan. De volgende ochtend weigerde de sleutel echter opnieuw en nu kwam er een andere monteur die heeft de batterijen vervangen, hierna was dit opgelost, rood knipperend lampje betekent namelijk gewoon lege batterijen. Waarom de eerste monteur dit niet gelijk heeft verholpen blijft een raadsel, waarschijnlijk gewoon geen zin in. Dat is wel de algehele indruk van een hoop personeel in dit hotel, vrij laks. Een beetje lui zou je ook kunnen zeggen.

Vervolgens problemen met de kluis op de kamer, ook lege batterijen. Uiteindelijk ook verholpen maar op een gegeven moment begin je toch een beetje te balen van al die onderhoudsmensen die langs moeten komen.

Het eten en drinken

In het World Cafe is het buffet voor ontbijt en lunch. Dit buffet is goed, alles wat je mag verwachten is aanwezig. Broodjes, beleg, sapjes, vers fruit, een kok die omeletten bakt, warme gerechten en noem maar op. Wel is er zeer weinig variatie in het buffet, dagelijks wisselen er wel enkele dingen maar dat is beperkt. De warme gerechten zijn niet altijd op de juiste temperatuur.

Naast het buffet zijn er ook a-la-carte restaurants met diverse thema’s. Mexicaans, Frans, Italiaans, Aziatisch, Jamaicaans etc. De meeste van deze restaurants zijn gelegen rond een centrale keuken en zijn gewoon een regelrechte flop. Eigenlijk zijn dit gewoon buffet restaurants waarbij men in de keuken voor je opschept. Alles wordt binnen no-time geserveerd, het personeel is zeer gehaast dus van de Jamaicaanse relaxte sfeer is hier weinig te merken. Vrijwel niets wordt op bestelling bereid.

We hadden ook gereserveerd in het Japanse teppanyaki restaurant, aan de bakplaat. Geen groot succes, dit gaat allemaal heel erg gehaast en je staat na 40 minuten weer buiten omdat je plaats moet maken voor de volgende groep, je wordt zelfs verzocht het dessert elders op te eten. De koks voeren een act op met een beetje trommelen en zingen, hoewel onze kok er niet zo’n zin in had deze avond en alleen maar wat mompelde.

De huiswijn die men serveert is werkelijk niet te drinken. Dit geldt voor het hele resort. Er is een aparte wijnkaart maar daar moet extra voor worden betaald, we hebben ons er niet aan gewaagd.
De cocktails in dit resort waren wel prima.

Op het resort rijdt een kar met Jerk Chicken, dit is een absolute aanrader. Ook de barefoot grill met Jamaican Patties, hamburgers en hotdogs is uitstekend.

Overige faciliteiten

Zwembad was prima, niet erg groot in ons Preferred Club gedeelte maar verder wel schoon.
Helaas hadden we niet al te best weer tijdens een groot deel van onze vakantie, en toen de zon eindelijk doorbrak besloot men met een bladblazer aan de slag te gaan, niet echt relaxed. De tuinman werd uiteindelijk ook weggestuurd door het overige personeel maar enkele dagen later begon dit weer opnieuw.

Op het strand was voldoende plek, ruim aantal ligstoelen en bedje aanwezig voor het aantal gasten. We zaten in het Preferred Club gedeelte van het resort, waardoor het mogelijk wat ruimer is opgezet.
Dit is dan direct ook een van de weinige voordelen die wij hebben ervaren van de Preferred Club, verder heeft dit eigenlijk weinig voordelen. Er is geen bar bij het zwembad, er loopt weinig personeel om drankjes te serveren.

In de lobby is een bar waar je een hapje kunt eten en drinken of een cocktail kunt (laten) bereiden om mee te nemen naar de kamer.

Animatie en entertainment in het theater was niet geweldig. Er werd een soort komische act opgevoerd, de toneelstukjes vroeger op de lagere school waren beter.
De huisband speelt voornamelijk langzame slaapverwekkende muziek of reggae. Dat laatste is dan weer wel leuk en dat doen ze goed.

Er was op dinsdag een rum proeverij georganiseerd, er zat een hele groep mensen te wachten, maar dit ging niet door, niemand van het personeel kwam opdraven en uiteindelijk is iedereen maar weer vertrokken.

Op het resort zijn diverse dieren, zoals het Papagaaien koppel Bob & Rita, er lopen pauwen rond en diverse katten. De Nature Walk in de ochtend is leuk, een wandeling door het resort en men vertelt over de diverse bomen en planten die er staan, heel ontspannen.

Onze algehele indruk is dat dit hotel niet 5 sterren waardig is, er is gebrek aan leidinggevend personeel en aansturing.
Het meeste personeel is niet zo heel vriendelijk en vrolijk, uiteraard zijn er uitzonderingen zoals het personeel bij de Piano Bar en Matthew de Bellhop die ons bij elke gelegenheid hartelijk groet en een gezellig praatje maakte.
Over het algemeen kijkt men je niet aan als je tegen ze praat, zijn ze snel afgeleid. Fooi neemt men gretig aan maar een bedankje kan er vaak niet vanaf. Vooral de Amerikanen wapperen royaal met fooi, hierdoor is men een beetje gemakzuchtig.

Kamertip: Preferred Club met zeezicht, vlakbij de restaurants en winkeltjes
  • Verbleef: december 2017, reisde met een partner