Grand Bahia Principe Cayacoa
Prijzen weergeven
Houd je van besparen? We doorzoeken tot 200 websites voor de laagste prijzen
Hotel Nuevo Amanecer(Santa Barbara de Samana)
  • Gratis parkeren
Hotel Cotubanama Samana(Santa Barbara de Samana)
  • Gratis parkeren
The Bannister Hotel & Yacht Club(schiereiland Samaná)
  • Gratis parkeren
Luxury Bahia Principe Samana(schiereiland Samaná)
  • Inclusief ontbijt
  • Zwembad
Heel goed 4/5
  • Zwembad
  • Aan het strand
Hotel Las Ballenas Escondidas(Santa Barbara de Samana)
Goed 3,5/5
  • Restaurant
Villa Serena Hotel(Las Galeras)
FilterenAlle talen
3 oktober 2013 beoordeeld

Wij zijn in dit hotel goed ontvangen, na een lange transferrit van bijna 3 uur vanaf Puerto Plata.
Bij aankomst een netjes en goede ontvangst.
Wij werden naar onze kamer gebracht, op eerste gezicht was het een aardige kamer , wel gedateerd, maar goed onderhouden, het uitzicht vanaf het balkon was mooi over de baai/haven.
De klachten van de tv en douche werden binnen 15 minuten verholpen.
Het eten was zeer goed soms wat te zout, de variatie per dag was niet zo verschillend, maar het aanbod van de producten was wel veel en goed.
Dit geld voor alle maaltijden.
Het strand is klein en weinig palappa's voor schaduw, dus vroeg je handdoeken wegbrengen.
Aan het strand kan er geen eten worden verkregen, omdat er geen faciliteiten ervoor zijn, daarvoor moet naar het andere strand, een heel gedoe, omdat je dan veel trappen af moet lopen of via de lobby met een auto naar het strand , gratis en op verzoek.
Eten in de A la Cart restaurants is heel goed, gewoon proberen.
Excursies zijn heel duur, de excursie naar los haitos is niet de moeite waard, het is boottocht langs de eilandjes, je krijgt twee grotten te zien en dat is het, daarna leventados het zo genaamde baccardi strand en eten, eten kun je beter overslaan.
Wij hebben nog een groep dolfijnen langs het strand zien gaan, dat was ook leuk om te zien.
Kortom de 16 dagen hebben wij genoten, als je voor weinig activiteiten wilt gaan, dan is dit hotel goed aan te bevelen.
Er rijdt elk uur een busje naar Samana City van het Hotel visa versa.
De cocktails die gemaakt zijn goed, natuurkijk afhankelijk wie de cocktails maakt.

Kamertip: Kijk waar je wilt zitten kies je voor absolute rust dan kun je beter een senior suite nemen. maar als liever van het strand houdt ga dan voor het hoofd gebouw, ben je zo bij de lift voor het strand.
  • Verbleef: September, 2013, reisde met een partner
División Cuarto... B, Director de Relaciones Públicas van Grand Bahia Principe Cayacoa, reageerde op deze beoordelingGereageerd 30 oktober 2013

Geachte klant;

Ontvangt hartelijke groeten van alle team werken in het Grand Bahia Principe Cayacoa, vooral van onze Quality & Customer Service afdeling.

Wij waarderen zeer dat u ons hotel hebt gekozen als uw vakantiebestemming. Wij waarderen dat u met ons uw mooie waardering over onze faciliteiten en diensten. Uw opmerkingen zijn erg belangrijk omdat het zal helpen om andere toekomstige klanten om besloten bij ons blijven.

Wij hopen u weer te verwelkomen binnenkort en moet u ervoor zorgen dat wij uw tevredenheid zullen doorgeven aan al onze medewerkers die Grote Bahía Príncipe Cayacoa componeert

Bahia Principe Hotels & Resorts, all-inclusive hotels in Samana.

groeten,
Albis Corredor
Grand Bahia Principe Cayacoa

27 oktober 2012 beoordeeld

We zijn met ons gezin voor de 4de keer op de Dominican Republic.
2 x op Punta Cana, 1 x in Sosua en nu dan Samana.
Op Punta Cana hadden we een 4 sterren resort, welke wij twee keer bezocht hebben (2008 en 2010).maar was beter als dit 5 sterren.
Mijn vrouw en ik zijn bij de vijftig mijn twee kinderen 13 en 24 en mijn schoonzoon is 30 jaar.
We zijn dus met zijn vijfen gegaan.
Ik ga niet klagen over de lange busreis van dik 3 uur omdat we dat tevoren wisten.
Je ziet dan tenminste nog wat van het land.
Eindelijk aangekomen op het resort, werden we na ruim 10 minuten verwelkomt met een kwartvol gevuld glas met een zoetigheidje.
Helaas alleen maar 4 glazen op het tablet dus een van ons had het nakijken.
We hadden het volgens ons het beste arrangement gekozen.
het betrof twee Golden Club Suites.
Na het normaal inchecken werden we per z.g. golfkarretje naar onze suites gebracht welke toch wel een eind uit de buurt lag.
Onze suites lagen in een gebouw van 3 hoog op de 2de etage.
Kamer 3227 en 3228.
Toen we de kamers bekeken hadden we zoiets van SUITE ????
Gewoon dus een overgrote kamer en niets bijzonders.
We hadden een koffiezetapparaat, oude televisie, kluis welke niet functioneerde en een wekkerradio en telefoon.
De bar op de kamer was bezet met 2 kleine flesjes cola, 2 onbekend merk bier, 2 x 1,5 liter water en 1 seven up en fanta.
Er was gelijk een kaartje erbij, dat als we meer wilden dat dat bijbetaald moest worden.
Dus ook geen flesje alcoholische drank op de kamer.
Wij zouden met onze zoon van 13 op deze kamer (sorry suite) verblijven.
Je moet weten dat mijn zoon flink fors en groot is en beslist geen kleintje.
Welk ons gelijk opviel was: dat er 1 lits-jumeaux was en een 1 persoons slaapbank voor mijn zoon schijnbaar.
Op het balkon stond een rondtafeltje met maar twee stoelen.
er waren maar 2 stuks kop en schotel, twee drinkglazen, twee badjassen, twee stel badslippers etc. dus de kamer was ingericht voor twee personen en geen drie.
Mijn zoon is dertien en net zo volbetalend als wij, en ik dacht toch dat hij dan ook recht had op de volledige verzorging ? maar nee hoor een slaapbank krijgt hij.
We zijn ons dus direct gaan beklagen hoe dat zat, en kregen alleen commentaar dat het standaard was.
VIJF STERREN GOLDEN CLUB SUITE en een slaapbank standaard voor een volbetalend persoon ???
Foei hoor !!
Er werdt dan ook geen actie ondernomen van het personeel uit, om het ons leefbaar te maken.
maar we waren moe van de reis in wilden eerst een frisse duik nemen.
Na de korte verfrissing wilden we even een hapje gaan eten.
Oeps !! daar had je weer een golfkarretje voor nodig want het restaurant lag in het hoofdgebouw.
Bij de lobby hebben we het restaurant gezocht, dan maar even navragen.
Het bleek eerst door een gang te gaan tussen de gastenverblijven waar je stil zijn moest, daarna twee trappen naar onder, daar was het restaurant.
Op het eerste gezicht wel een smaakvol restaurant met verwelkoming en een redelijke keuze aan gerechten.
Bedienig was ook goed, alleen zodra je je bord leeghad trokken ze het gelijk onder je neus weg.
daarna weer even rusten op de kamer (suite)
Mijn dochter en schoonzoon hadden de kamer 3227 die links naast ons lag.
Ze klopten bij ons aan om te zeggen dat hun toilet verstopt was.
We zijn er dus achter gekomen dat je geen toiletpapier in het toilet mag gooien, maar in de open vuilemmer naast de closetpot.
Oeps !! lekker onsmakelijk gedoe dan.
Maar het bleek niet de oorzaak te zijn van de verstopping want de tweede dag was het hetzelfde probleem, weer verstopt, het water en de resr stond tot onder de rand.
De derde dag sloeg alles.
Mijn dochter kwam aankloppen bij ons en zei dat de wc overliep.
wij dus gelijk kijken en bellen.
Het duurde heel lang voordat er eindelijk een schoonmaakster kwam en later een mechanieker.
Op tijd van niets stond de hele kamer blank van het toiletoverlopen.
Zeker 5cm hoog, het kwam door de deuropening en stroomde de gallerij op en zo naar twee etages lager via gaten in de muur.
Aan de anderkant stroomde het het balkon op en ook zo door de gaten in de muur naar beneden.
Gelukkig had mijn dochter bijtijds haar koffers en al hoog gezet.
Ook de bedrand en alles stond onder water.
Twee schoonmaakster hebben al scheldend de boel gedweild en gaven ons de schuld, terwijl wij het wc papier gewoon in de plastic open bak deden.
Toen ze klaar waren met dweilen, gaven ze ons te kennen dat het droog was en dat mijn dochter en schoonzoon weer de kamer op konden gaan.
Zomaar zonder enige ontsmetting of zo... lekker....!!
Ik heb toen een paar keer de receptie gebeld, welke zei dat er iemand zou komen maar die kwam gewoon niet.
Na ongeveer een uur ben ik zelf naar de receptie gelopen met een zere voet, en heb daar natuurlijk bonje gemaakt.
Ik heb gezegd dat mijn kinderen niet in zo'n kamer slapen en dat het onhygienisch is.
Ik eiste direct een andere kamer.
De man van de receptie zag dat ik aardig over de rooie was en zei na korte tijd dat er een andere kamer vrijgekomen was, maar dat deze nog niet gereed was om te betrekken.
Het zou een kamer zijn met twee grote lits-jumeaux bedden.
En wij dachten: Eindelijk.
We hadden besloten dat mijn dochter met man onze kamer kreeg en wij met zn drieen de grotere kamer.
Toen we na ruim 4 uren de kamer kregen, bleek het eenzelfde kamer met alleen twee kleinere bedden a 140cm en natuurlijk de slaapbank.
We hebben maar besloten dat mijn zoon en mijn vrouw ieder een bed krijgen en dat ikzelf maar op de slaapbank ga liggen.
Aangezien het voor mijn vrouw en mij tamelijk krap wordt in een 140cm bed.
Ergens vroegen wij ons af wat dat Golden Club nu inhield ?????
De volgende dag gingen wij op zoek naar een representant van Arke in het hotel.
Het was een Engels pratende Dominicaan welke overvriendelijk was.
We hebben ons zegje bij hem gedaan, maar we merkten gewoon dat het hem weinig interesseerde, hij wilde ons wel graag reisjes verkopen hoor.
Hij zou er werk van maken maar zei ook dat alles standaard was.
Mijn vrouw vroeg hem wat eigenlijk Golden Club nou inhield
Eigenlijk wist hij daar geen antwoord aan te geven, daar het alleen standaard was, maar als extra mochten we 1 x per week extra in een a la carte restaurant eten, welke je tevoren moest reserveren.
En de kamers ( sorry suites) zouden groter zijn.
Het enigste wat groter was, was dat stuk waar de slaapbank stond en meer niet.
De foto's in de reisgids zijn uiteraard met een geweldige groothoeklens genomen.
Hij vondt het ook niet in orde wat betreft de twee persoons kamer welke wij betet hadden met drie personen maar voorzien was voor twee.
Schijnbaar heeft hij niets geregeld daar wij tot op de laatste dag er niets van gezien hebben.
We hebben dus altijd maar twee glazen, twee kop en schotels, twee badjassen twee paar slipper, drank voor twee etc.
het was zelfs zo dat we moesten bellen voor een kussen en laken voor het bed van mijn zoon.
de laatste drie dagen kregen wij geeneens koffie meer op de kamer en werdt de bar ook niet meer volledig aangevuld.
We moesten weer bellen voor een fles water, al was het alleen voor de tanden te poetsen.
Op het einde van het resort was een gebouw (gebouw 2000) waar twee pools bij waren.
Het was een afgesloten stuk met bewaking.
Toen wij gingen vragen of wij aan die pools mochten liggen zeiden ze: of course, special for you with Golden Club.
Alleen kwamen wij erachter dat er geen service op dat gedeelte was.
Ze hadden het deel van het resort op no service gezet daar er te weinig gasten waren.
Er was dus wel en bar maar geen drinken en geen bediening.
We gingen graag naar deze pool omdat het daar rustiger was en geen harde muziek en animatie.
Tenslotte gingen wij voor rust.
Als je wat te drinken of eten hebben wilde, moest je maar 300 meter terug lopen naar een andere pool waar een beach bar bij was.
Volgens ons was het gedeelte welk bewaakt was ook de oorspronkelijke Golden Club.
Het was er veel mooier en mooiere appartementen en SUITES !!
Mijn zoon wilde ook eens in een andere pool, maar daar was mijn vrouw opgevallen dat het niet echt proper was.
Ze had gezien dat een kind in het water gepoept had.
Op zich niet zooo erg, maar nadat ze het tot twee keer toe gemeld had werd het pas de dag erna schoongemaakt.
Wat heet, drol eruit en chloor er in.
Onze kamers werden ook niet goed schoon gemaakt.
Als je met blote voeten over de vloer liep in de kamer waren deze even later gewoon zwart.
Ook de badkamer was niet schoon.
Er zat gedroogd bloed op de douchemuren op meerdere plaatsen, waarschijnlijk van menstruatie.
Dit bloed heeft er alle dagen op gezeten en zit er waarschijnlijk nu nog op.
Na een paar dagen verdween onze eetlust toch wel en beetje daar wij merkten dat het eten toch wel erg eentonig was.
Wel iedere dag een ander landenthema maar in principe hetzelfde.
Zeker konden wij in een a la carte restaurant eten, maar dat was gewoon een lachertje.
Je moest minstens 3 tot 5 dagen tevoren reserveren ander was er geen plaats.
We zijn 1 keer in het visrestaurant geweest, ze keken je daar gewoon weg.
Als je bestellen wilde keek de ober op zn horloge en maakte de indruk dat het te lang duurde.
Het eten was echt voor in een holle kies en niet bijzonder.
Stom van ons om dan ook nog eens een fooi te geven van 15 USD
Mijn zoon vroeg in het restaurant aan een serveerster voor een glas cola omdat hij nog niets te drinken had.
De serveerster bukte zich naar hem, stak de middelvinger op en vroeg nogmaals,: One Cola ?
Mijn vrouw zag dit en waarschuwde de serveerster voor dit gedrag.
De gebouwen waarin wij huisden waren niet echt onderhouden.
Als het regende (vaak sávonds en s'nachts) lekte het dak.
Het water stroomde gewoon langs de muren de trappen af
Dus oppassen als je de trap opliep, het was drijfnat en je kon gemakkelijk uitglijden.
Het waren oorspronkelijk witte muren !!
Op sommige plaatsen zoals toiletten en verlichtte trappen waren veel muskieten.
Er werdt ook niet gespoten om de muskieten weg te krijgen.
Mijn vrouw zat onder de muggenbulten en kon al door de opzwelling aan haar enkel nauwelijks nog lopen.
Ook al had je je volledig ingesmeerd met Autan of andere zaken, je werdt gewoon plat gestoken.
Het strand:
Het strand onder aan het hoofdgbouw welke te bereiken was per lift was meestal bezet, ook in het naseizoen heerst daar de handdoekenstrijd.
Was wel mooi redelijk schoon maar veel te smal en te klein voor zoveel gasten.
Wil het niet weten in het hoofdseizoen.
Het tweede strandje was ook kort en erg veel vuilnis.
veel lege plasic flessen, veel glazen flessen en scherven van stukgeslagen flessen.
Als je naar het einde strand liep moest je oppassen waar je liep, daar sommige lokale mensen gewoon hun behoefte op strand doen.
Ze trachten soms een beetje de rotzooi bij elkaar te vegen maar dat lukte niet zo schijnt het.
Onder aan de lift van het hoofdstrand was een kinderspeeltuintje met een paar plastic atributen, dus ga er maar niet met heel kleine kids heen.
was een speeltuintje van ongeveer 25m2
De kidsclu in de buurt van de uitgang van het resrt was ook weer niet al te best.
Kinderen werden daar achter een computerspelletje gezet, en zo waren ze er vanaf.
Als je zover van huis bent wil je toch regelmatig contact hebben met het thuisfront.
Helaas alleen internet ter hoogte van de lobby en nergens anders.
Verplaatsing in het resrt was hoofdzakelijk met de karretjes, twee karretjes voor het gehele resort en een als je de stad in wilde gaan.
Tenzij je een heel goede conditie hebt en goed ter been, tenslotte ligt het hoofdgebouw boven op een berg.
Er zijn ook wel leuke dingen te doen vanuit het resort.
Je kan de stad ingaan of je boekt een uitje.
Wij zijn naar de waterval El Limon geweest met paarden etc. en een grote groep.
Ons allen was dit heel goed bevallen, maar ook hier moet je zeer veel trappen lopen.
De waterval ligt tenslotte onder, maar je moet ook weer naar boven als je terug gaat naar de paarden.
Ook hebben we een uitje per boot gemaakt met Rafael welke meestal in de buurt van de lift zit.
Maar denk eraan hij belooft veel maar heeft eigenlijk niets te zeggen.
Het uitje wordt verzorgt door de plaatselijk Scuba club en deze beslissen alles.
Rafael had mijn vrouw beloofd minimaal 2,5 uur op het eiland Cayo Leventado te vertoeven.
Dit is het bekende Bacardi Eiland.
Mijn vrouw snorkeld niet maar wilde dan graag aan dat strand liggen.
We verbleven dus maar ongeveer 45 minuten op het Bacardi eiland.
Al met al, als je een beoordeling schrijft moet je ook in andere resorts geweest zijn om een vergelijking te kunnen maken.
Het resort op Punta Cana had maar vier sterren maar daar wist je wel het verschil van Royal Club (VIP) en het standaard.
Wij zijn ook in Cuba en Isla Mageritha geweest en kunnen dus best wel een vergelijking maken.
Op zich hoeft het voor ons geen Dominican Republic meer te zijn. langzaam hebben we er de neus van vol.
Contacteer me rustig voor vragen hierover.
Vergeet je duikbril en onderwatercamera niet mee te nemen. dit was wel mooi.

Kamertip: Ook al moet je ver lopen of verplaatsen, tracht een kamer te krijgen in gebouw 32,33 of 34 en als het open is het gebied rond 2007,2008,209 etc. Hoofdgebouw is alles dichtbij maar lawaaig Foto's kan je zien op mijn facebook (Erwin Aué)
  • Verbleef: Oktober, 2012, reisde met familie
División Cuarto... B, Director de Relaciones Públicas van Grand Bahia Principe Cayacoa, reageerde op deze beoordelingGereageerd 31 oktober 2012

Geachte TripAdvisor-lid:
Ten eerste, bedankt voor de tijd neemt om een review van uw verblijf plaatsen in ons hotel.
We waarderen je reactie en de waarde van uw mening voor de algehele verbetering van onze gastvrijheid.
Wij waarderen de opmerkingen over de service en het personeel, zoals zij heeft ons geholpen om de operationele praktijken die worden uitgevoerd een keer per dag te versterken.
Inderdaad, onze General Manager had een ontmoeting met het personeel.
Als gevolg van de uncommonness van uw zaak, we hopen dat dit een ervaring niet heeft je perceptie van Bahia Principe Hotels & Resorts overschaduwd.
Het spijt ons dat we niet in staat om u te imponeren met onze diensten. Laat dit niet een motief om niet bij ons blijven in de toekomst als ik kan u verzekeren dat wij continu werken met onze medewerkers om de kwaliteit en de tijdigheid van onze diensten te verbeteren.
Voor verdere informatie kunt u contact opnemen met ons e-mail adres info.cayacoa@bahia-principe.com
Groeten uit Samana,
Albis Corredor

4 december 2010 beoordeeld

In dit hotel is het personeel zeer klantgericht, eigenlijk was niets een probleem, van het printen van onze vliegtickets bij de receptie, tot aan het restaurant en de bar. Het hotel heeft zeven restaurants, waar het eten allemaal voortreffelijk is. Wij hadden een kamer op de 5e verdieping met een fantastisch uitzicht (hoekkamer) over de baai. De kamer was zeer ruim, een groot ks bed, jacuzzi, etc. We keken uit op Bacardi eiland (viel wat tegen) en de bruggen met de eilandjes. Deze zijn via het hotel te bereiken, maar horen er niet bij. Van ver lijken deze mooi, waar eenmaal erop zie je dat ze zeer slecht onderhouden zijn.
Absoluut een aanrader. Zowel voor (jonge) stellen, ouderen, als gezinnen. In het hotel waren overigens voornamelijk Amerikanen, Canadezen en wat Duitsers.

• Verbleef: November, 2010, reisde met een partner
Dit is een machinevertaling vanuit het Engels Wat is het?
Machinevertalingen weergeven?
6 augustus 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Verbleef: Augustus, 2017, reisde met vrienden
Genesis J, Director de Relaciones Públicas van Grand Bahia Principe Cayacoa, reageerde op deze beoordelingGereageerd 9 augustus 2017

Dit is een machinevertaling vanuit het Engels Wat is het?
Machinevertalingen weergeven?
4 augustus 2017 beoordeeld