Beoordeeld op 4 mei 2018

Dit hotel is zeer goed,zeker vijf sterren waard,je wordt er in de watten gelegd,vriendelijk personeel,kamer zeer netjes gepoetst ,alles straalt hier een relaxe vakantie uit,een topper in de don Pablo collectie,wij gaan terug!

Verbleef: april 2018
División Cuarto... B, Director de Relaciones con Clientes van Luxury Bahia Principe Samana, reageerde op deze beoordelingGereageerd 5 mei 2018

Liebe Gastgeber,

vielen Dank für die nette Worte. Ihre Zufriedenheit motiviert uns unseren Service weiter zu verbessern.

Es verbleibt mit den besten Wünschen an Sie, das gesamte Team vom Luxury Bahía Príncipe Samana.

Mit freundlichen Grüssen

Vicky Vargas
Luxury Bahia Principe Samana

Beoordeeld op 8 oktober 2017

Wij kwamen op 25 september, samen met nog een koppel als eerste gasten aan na de orkaan Maria. Manager Jennifer ontving ons met een lekker fris welkomstdrankje, en Junior en Estefany zorgden meteen dansend voor de caraïbische sfeer. Wij waren versteld hoe netjes alles reeds was na de storm, wij vernamen dan ook dat het hele team met man en macht had gewerkt, om ons zo snel mogelijk te kunnen verwelkomen. Proficiat aan het hele team. Wij beleefden er weeral een heerlijke vakantie, zonder zorgen, lekker eten, alles verzorgd tot in de puntjes Probleem in de kamer, reservaties, door zorgt butler Ramon voor, en alles wordt opgelost dezelfde dag. Met het animatieteam, Junior, Estefany, Cheiny en Yamaica,verveelt u zich nooit.
Ook de coconutboy Neil,zorgt voor de nodige animatie, en leert u hoe u kunt overleven in de jungle. De kamermeisjes zorgden telkens voor een nette kamer, en alles wordt naar behoren terug aangevuld.Maaltijden, alles wat je maar kan denken is er, van bij het ontbijt tot en met het avondmaal. Service in de restaurants, top, Ingrid, Jose en alle andere personeelsleden bedienen je van s'morgens vroeg tot s'avonds laat met een brede glimlach.Exellente, Gracias aan het hele team.

Verbleef: september 2017, reisde met een partner
Genesis J, Director de Relaciones Públicas van Luxury Bahia Principe Samana, reageerde op deze beoordelingGereageerd 11 oktober 2017

Beste gast,

Wij danken u voor het gekozen hotel als bestemming voor uw vakantie, evenals de tijd om te schrijven en ons uw mening te geven over de aangename ervaring die u tijdens uw verblijf met ons had gehad.

Het is voor ons een enorm genot om u terug te verwelkomen in ons kleine paradijs!

Vriendelijke groeten,

Lanie Severino

Beoordeeld op 6 oktober 2017

Don Pablo is het kleine zusje van het grote Levantado op het eiland. Vergis U bijgevolg niet bij de boeking . Don Pablo ligt tegenover Levantado aan het vasteland. Na de orkaan opende het hotel terug op 24/09/2017.
Ondanks dat kleine zusje blinkt het hotel qua service uit. Vriendelijkheid, optimale service met een butlerdienst die alle kamerklachten oplost, een uitstekende service bij het restaurantbezoek en een niet opdringende, steeds paraat staand animatieteam.
Drie restaurants en het buffetrestaurant bieden een zeer grote diversiteit aan in voorgerechten, hoofdgerechten en desserts. Wat ons wel verwonderde, ondanks een centrale keuken , is het verschil in kwaliteit tussen Don Pablo, Bella Italia en het braziliaans restaurant. Don Pablo is hoogstaande kwaliteit ,het braziliaans met vlees op spiesen degelijk samen met het italiaans restaurant maar het kwaliteitsniveau is toch verrassen.
Animatie is niet opdringerig maar goed aanwezig. Een team met Junior, Cherni, Estafania en Yamilka staan klaar van 9 tot 12 uur. Coconut Nell zorgt voor veel gelach en zijn les van hoe je een kokosnoot dient te pellen is zeer onderhoudend.
Dus afsluitend slechts één bemerking : vermits het hotel tegen een helling gelegen is dienen er veel trappen op en afgelopen te worden. De centrale ligging van de avondanimatie zorgt ook voor de junior suites voor veel lawaai voor die toeristen die niet naar betreffende animatie gaan. Maar service, eten, animatie waren top.

• Verbleef: september 2017, reisde alleen
Genesis J, Director de Relaciones Públicas van Luxury Bahia Principe Samana, reageerde op deze beoordelingGereageerd 7 oktober 2017

Beste gast,

Hartelijk dank voor het nemen van de tijd om een reactie te schrijven over Luxury Bahia Principe Samana Don Pablo Collection. Ons doel is om aan de behoeften en wensen van onze gasten te voldoen.

Yodalys Antúnez

Beoordeeld op 25 juli 2017

Toen we aankwamen , was het aan het regenen, en er stond al iemand klaar met een paraplu om ons naar binnen te begeleiden , daar werden we hartelijk ontvangen door Ramon , en een vriendelijke dame aan de receptie .
We kregen direct warme doekjes om onze handen te reinigen , en een welkomstcoctail .
Ramon heeft ons naar onze kamer gebracht , we hadden een junior suite met zeezicht , deze was geweldig , erg groot , goede bedden en een prachtig uitzicht op ons terras !
Ramon , onze butler heben we dagelijks gezien , en vroeg steeds of alles naar wens was ,ook de rest van het personeel was heel vriendelijk !
Het eten was zeeer lekker , omdat het zo kalm was , was er dagelijks maar 1 restaurant open , maar dat vonden wij geen probleem, alles was tot in de puntjes verzorgd , wij werden daar bediend zoals sterren !
Ik kan over dit hotel geen enkel slecht punt zeggen , heel vriendelijk personeel , zeer lekker eten , mooie kamers , mooi uitzicht , wat moet je nog meer hebben !
Ook de animatie kwam dagelijks vragen of je mee deed aan een activiteit , bingo , hoe je een kokosnoot open krijgt , en nog vele andere activiteiten , Met dank aan de animatie en aan Nerfri , heel vriendelijk en leuk om bezig te zien !
Als excursie hebben we naar de watervallen wel limon geweest , eerst een paardrit , die voor mij zeer avontuurlijk was ! En de waterval was prachtig ! Nadien moet je wel veel trappen terug omhoog doen !
Andere excursie was Los Haiteses , ook aan te raden !
Kortom , wij hebben een heel zalige vakantie gehad en ik wil zeker het personeel daarvoor bedanken ! Zeker Ramon, dat is echt wel onze favoriet !
Thank you , we Will definitely come back

Kamertip: Junior suite , met zeezicht
  • Verbleef: juli 2017, reisde met een partner
Genesis J, Director de Relaciones Públicas van Luxury Bahia Principe Samana, reageerde op deze beoordelingGereageerd 28 juli 2017

Beste gast,

Ons doel is om tegemoet te komen aan de wensen van onze gasten. Wij waarderen de tijd die u heeft geïnvesteerd in het schrijven van een beoordeling van uw verblijf in ons hotel en namens de Luxury Bahia Principe Samana Don Pablo Collection, willen we onze dank uitspreken voor de woorden die u over ons heeft ingediend.

Yodalys Antúnez

Beoordeeld op 23 juni 2017

Wij bezochten dit hotel van 21 mei tot en met 4 juni 2017. Eind mei was er slechts 30% bezetting. We werden bijgevolg bijzonder in de watten gelegd en hebben genoten van elke minuut. Hierbij enkele weetjes en tips.
Locatie:
180 km van de luchthaven in Santo Domingo; 2,5 uur rijden overdag (heel mooie uitzichten onderweg). Gelegen in de baai van Samana met een prachtig uitzicht op het eiland cayo levantado (Bacardi eiland).
Hotel
Kleinschalig (149 kamers) en heel rustig (geen luide muziek of dronken lui aan het zwembad). Adults only. Don Pablo Collection sinds 2016.
Kamers
Inchecken vanaf 15u en uitchecken tot 11u.
Butler service (Ramon): bij hem kun je met al je vragen terecht: een ander hoofdkussen, een andere geur in de kamer, een matras topper, een taxi voor een uitstap… niets is te veel!
De meest rustige kamers zijn gelegen in gebouwen C en D. In gebouwen A en B hoor je de avondanimatie als dit door slecht weer in de lobby plaatsvindt, in gebouw F (nieuwste gebouw) hoor je de avondanimatie als dit bij mooi weer buiten doorgaat in het theater. De animatie duurt echter enkel tot 23u.
Turndown service: verversen handdoeken, gordijnen sluiten, bed opmaken…
Opgelet: sommige kamers hebben geen balkon (4e verdiep en kamers op de hoeken).
Tip: breng je eigen shampoo mee.
Frigo wordt dagelijks bevoorraad met lays chips, kleine flesjes whisky, gekruide rum en gin, water, frisdrank en bier.
Wi-fi in hotel, strand en zwembad.
Restaurants:
Gala night afwisselend woensdagavond/donderdagavond (chocolade vulkaan, verse krab…)
3 à la carte restaurants :
- Gourmet/Frans (Don Pablo)
- Italiaans : probeer zeker de carpaccio, spaghetti met kruiden, veal scallopene (kalfsvlees), beef saltimbocca (opgerolde steak met kaas, prosciutto…), varkenshaasje in gorgonzola saus en de panna cotta
- Braziliaan (Rodizio)
Reservaties zijn noodzakelijk. Dit kan je doen via de app van het hotel of in de lobby. Opgelet: bij een lage bezetting heb je geen of weinig keuze. Er zijn slechts 1 of max. 2 restaurants per avond open. Maar dit was geen probleem voor ons. Wij vonden alles super.
Tip: ga zo vroeg mogelijk naar het buffet restaurant of de snack bar Las Olas aan het zwembad (07u00 en 13u00). De ruimte is namelijk niet afgesloten waardoor er jammer genoeg soms vliegen aanwezig zijn! Het meeste voedsel is ook niet afgedekt.
3 bars (lobby bar, pool bar en beach bar): premium dranken zoals 43, Grand Marnier, Baileys… Probeer ook de kirr royal, sangria, ron Barcelo cream…
Klein strand, maar privé. Rustig, geen verkopers.
De gym is vrij klein en zou ruimer uitgerust mogen worden.
Muziek
De keuze van muziek is ideaal in dit hotel. Relax in de ochtend, leuke Dominicaanse muziek overdag aan het zwembad en op het strand, sfeervolle live muziek ‘s avonds (saxofoon op dinsdag).
Service
Elk personeelslid is vriendelijk en maakt graag een praatje. Hieronder enkele namen die we ons nog kunnen herinneren:
Nell van het animatie team. ‘How to break a coconut without a knife’ is absoluut de moeite!
Eliu, Felix, Eddy, Ingrid: heel attente en professionele obers.
Junior: animatieteam.
Heel opmerkelijk: dit is het enige hotel dat we ooit bezochten waar geen muggen te bespeuren zijn. De eerste reis naar de Caraïben zonder muggenbeten. Zalig!
De spa is betalend.
Uitstappen
Gratis ferry naar Cayo Levantado (heen 10:20 en 11:20, terug 1:20 en 4:20). Handdoeken meenemen, 2,5 USD voor een strandstoel. Hier zijn echter veel opdringerige straatverkopers.
El Limon waterfall (te paard naar boven en terug).
Rincon beach (90 USD met de taxi heen en terug).

• Verbleef: mei 2017, reisde met een partner
Genesis J, Director de Relaciones Públicas van Luxury Bahia Principe Samana, reageerde op deze beoordelingGereageerd 3 juli 2017

Beste gast,

Wij waarderen de tijd die u heeft geïnvesteerd in het schrijven van een beoordeling van uw verblijf in ons hotel en namens de Luxury Bahia Principe Samana Don Pablo Collection, willen wij onze dank uitspreken voor de woorden die u over ons heeft ingediend.

Lanie Severino