28 mei 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Vorig jaar voor het eerst kennis gemaakt met het Riu Palace concept in Jamaica. Dit is ons zo goed bevallen dat we dit jaar besloten om weer voor een Riu Palace te gaan, maar dan in de Dominicaanse Republiek.
Dit is ons toch wel wat tegen gevallen. Het ‘speciale’ gevoel wat we vorig jaar hadden ervaren ontbrak nu helaas. Kamer was wat gedateerd maar voor ons geen probleem aangezien we daar toch maar weinig zijn tijdens de vakantie.

Wat ons met name stoorde is het verschil wat gemaakt wordt tussen Amerikanen/Canadezen & Spaanstalige gasten en de overige gasten. Tegen Amerikanen (die met overal met hun dollars staan te wapperen) & de Spaanstalig gasten is zowel het barpersoneel, bediening uit het restaurant en het entertainment poeslief en vriendelijk. Terwijl tegen overige gasten er amper een begroeting vanaf kan. Je merkt dat de gasten die overal geld voor geven heel anders behandeld worden, terwijl dit niet zou moeten. We hebben zelfs restaurantbediening samen met een gezin alcohol zien nuttigen tijdens het avondeten! Dit vind ik normaal gesproken al niet gepast in een hotel/restaurant, maar verwacht je toch zeker niet in een Riu! Ook de Foamparty’s die werden gehouden vinden we toch echt niet thuis horen in dit hotel. Bij navraag bij de manager werd gezegd: ‘De Amerikanen willen dat graag dus dan doen we het ook maar..’ Op deze manier lijkt de kwaliteit van dit hotel snel achteruit te hollen helaas.

Ander puntje van ergenis is toch wel het handdoeken leggen in de vroege ochtend. Dit zag je echt niet in he RIU hotel in Jamaica! En ook hier worden de jongens van het zwembad weer voor betaald in dollars...

Desalniettemin hebben we samen een leuke vakantie gehad. Strand is prachtig en de excursies van Seavis zijn zeker aan te raden!!
Verwacht alleen geen 5* en ‘palace’ service van dit RIU hotel want dat heeft het écht niet!

Verbleef: mei 2018, reisde met een partner
6 april 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Wij zijn een 10-tal dagen in Riu Palace Macao verbleven.
Het hotel is een beetje gedateerd, Maar daar had onze reisorganisatie voordien attentie op gemaakt. Dus we waren voorbereid, maar aangenaam verrast bij aankomst. Hele ruime kamer en elke dag proper. Voor ons het belangrijkste! De airco was soms wat bij te stellen, maar deed zijn werk.
Het eten was goed, maar ook niet meer dan dat. Onze voorkeur ging naar de à la carte restauranten, aangezien we het buffet eentonig vonden. Over de kwaliteit van het eten geen klagen, wat we wel misten was dat soms niet duidelijk wat het eten op het buffet nu net was. Voor iemand met allergieën niet altijd evident.
Het ontbijt was super, en de hoeveelheid vers fruit was voor ons heel aangenaam!
De bediening was afhankelijk van de situatie denken we, maar over t algemeen geen klagen. Het is een favoriete bestemming van Amerikanen en Canadezen, dit is ook duidelijk in de aanpak van de animatie en de bediening in het algemeen. We hebben vernomen dat een Palace over het algemeen meestal beter is, en dit van meerdere personen. Voor ons was het evenwaardig aan een Club hotel, en van het eten hadden we meer verwacht gezien eerdere reizen.
Over het algemeen waren we tevreden over dit hotel, maar gezien het een Palace is, mist dit hotel net dat beetje meer om zich te onderscheiden.

Verbleef: maart 2018, reisde met een partner
22 maart 2018 beoordeeld

enkele weken geleden een weekje geweest, hadden een zeer rustige kamer op de tweede verdieping die perfect proper was met een overdreven aantal handdoeken, een badkamer, ruim en zeer praktisch. verder is er aan het hotel niets op te merken, prima service en inderdaad buiten de drukke Canadezen aan de poolbar een echte Adults Only. Eén minpuntje , door de mentaliteit van de Amerikanen ben je bijna "verplicht" elke keer een fooi te geven, wat je toch wel merkt aan de bediening, maar dat mag de pret niet drukken

Kamertip: probeer een zo hoog mogelijke kamer te boeken
  • Verbleef: februari 2018, reisde met een partner
19 maart 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Wat hebben wij een fijne vakantie gehad in de RIU Macao. De eerste avond/nacht hadden we een kamer aan de kant van de zwembadbar op de begane grond met een schuifpui die niet goed sloot. Gelijk naar de receptie gegaan voor een andere kamer. Kreeg een sleutel van een kamer aan de andere kant op de begane grond bij de keuken van het buffet restaurant. Hoop geschreeuw en herrie van de keuken. Gevraagd of ze echt niets anders hadden. Helaas niet maar er zou de volgende dag wel een andere kamer vrij komen. Na een rumoerige nacht kregen we de volgende ochtend een rustige kamer op de bovenste verdieping. De rest van de vakantie was top! Fijn strand! Vriendelijk personeel! Goed entertainment! Super cocktails! Goed eten, zowel in het buffet restaurant en de a la cart restaurants. Alleen het japanse restaurant viel ons tegen. Handdoekje leggen op het strand viel mee. We hebben een excursie gemaakt naar Saona Island met Wimpy Punta Cana, top geregeld en veel goedkoper dan met TUI! Dit is het meest rustige hotel van alle hotels aan dit strand door de adults only formule. Wij gaan zeker een keer terug!

Verbleef: maart 2018, reisde met een partner
13 maart 2018 beoordeeld

Bij aankomst kregen we een hotelkamer welke aan de rookruimte gelegen was en aan de pool bar, direct geklaagd hierover bij de receptie. Afgesproken dat ik de volgende dag terug zou komen als we er veel last van zouden hebben. De eerste nacht was een drama door de herrie vanuit de rookruimte, direct 's ochtends naar de receptie gegaan en we hebben toen een nieuwe top kamer gekregen met zeezicht waar we tenslotte ook voor hadden betaald en geboekt. Als tip wil ik meegeven dat direct actie had moeten volgen en direct een andere kamer aangeboden had moeten worden.

Behalve de eerste kamer/ nacht hebben we niets negatiefs te vinden, het hotel is super. Het eten/ de buffets zijn 5* al het eten is goed bereid en alle vlees/ kip/ ei was goed gaar. Een ruim aanbod aan eten, van vis tot vlees (ribeye/ varkensvlees/ kip)/ veel vers fruit, lekkere desserts. Een top koffiebar waar verse koffie werd bereid, echt een aanrader. De cocktails waren super de Pina colada Macao was super, vers bereid in plaats van de op andere locaties verkrijgbare kant en klare varianten.

Het personeel was erg behulpzaam en kwam vaak langs voor drankjes en het meenemen van lege borden, na een paar dagen verblijf was duidelijk te merken dat een van de hoge bazen van Riu aanwezig was, het personeel ging nog meer hun best doen en er werd een enquete gehouden over het hotel/ personeel, Riu is dus erg goed bezig met het monitoren van de kwaliteit van hun resorts en verwachtingen van de gasten.

Voor de Amerikanen was er de poolbar waar ze veel aan het zuipen/ feesten waren, in andere zwembaden werden ze door het personeel weg gestuurd als ze daar in het water wilden om herrie te maken/ wilden feesten en zuipen. Hierdoor was het dus aan de andere zwembaden lekker rustig.

Het animatieteam deed goed werk, vanaf +/- 12:00 hadden ze diverse activiteiten, van yoga tot dansen, 's avonds waren er diverse shows met zang/ dans.

Het resort is direct aan het strand gelegen, erg tof, het enige wat we jammer vonden is dat er wel kinderen op het strand voor het hotel mochten terwijl het resort adult only is, dit is slechts een van de min puntjes want verder was het super aan het strand.

Verblijf je bij Riu Palace Macao dan mag je kosteloos van alle faciliteiten gebruik maken van 2 andere Riu resorts welke op hetzelfde terrein zijn gelegen. Hier kan je meer entertainment vinden maar het is daar wel veel drukker/ hectischer door alle herrie van een ander "type" publiek.... van kinderen die huilen/ rennen/ schreeuwen tot brallende/ ordinaire gasten met een slok teveel op.

Dit was de 3e keer Riu in de Dominicaanse republiek en de eerste keer Punta Cana, Riu Palace Macao is een 5* waardig hotel, wat een genot dat adult only, top eten, goede service/ mooie kamers/ fijne bedden/ goed personeel en meer, wat een top hotel. Als we weer naar Punta Cana gaan dan wordt het weer Riu Palace Macao.

Kamertip: Boek een kamer ver van de rookruimte/ poolbar voor rust.
  • Verbleef: maart 2018, reisde met een partner