15 september 2016 beoordeeld

Goed hotel, strand minder vanwege het ontbreken van de karakteristieke parasols van palmbladeren, ik heb me niet gerealiseerd dat het meer een hotel was specifiek voor mensen met kinderen, het eten was goed zoals in de meeste resorts, het kan echter niet tippen aan waar ik vorig jaar ben geweest Bahia Principe Cayacao of Iberostar Hacienda Dominicus. Wat ik echter wil benadrukken is het feit dat ik iets te veel in de zon had gelegen en het kamermeisje, Santa Aporte, uit zichzelf mij aftersun bracht, op mijn vraag wat de kosten waren wilde zij van niets weten terwijl ik weet dat over het algemeen de verdiensten niet hoog zijn uiteraard heb ik dat bij het verlaten goed met haar gemaakt. Dit heb ik nog nooit meegemaakt nogmaals zou ik haar willen bedanken.

• Verbleef: augustus 2016, reisde alleen
28 augustus 2016 beoordeeld via mobiele applicatie

Het is een net resort gelegen in een soort Riu gebied. Een dorp op zich. Er liggen namelijk 5 Riu's bij elkaar. Wij hadden gekozen voor een Deluxe kamer in het Riu Bambu. De Deluxe kamers waren duidelijk opgeknapt. Sanitair zag er verzorgd uit en ook een fijn kingsize bed. We reisden met een baby en ook daar was voor gezorgd. Het is wel typisch Riu dat er zich geen/amper scheiding tussen de badkamer en kamer bevindt. Persoonlijk doet het gordijntje ertussen erg goedkoop aan. Riu Bambu wordt op sommige plaatsen als 5* getypeerd maar dat kunnen we er niet voor geven. Verder lag onze kamer helemaal aan het einde aan een toch wel drukke weg. Met name het busverkeer die gasten halen en brengen (dus ook laat en vroeg) hoor je best wel goed.
Er zijn meerdere zwembaden op het resort maar voor het vertier moet je bij het zwembad bij de zwembadbar zijn. Houd wel rekening met de nodige 'herrie'. Als je rustig wil liggen moet je er voor 10 uur zijn en tussen 13 en 15 uur. (Of aan het strand natuurlijk) De rest van de dag is er muziek en allerlei activiteiten in het water. Wel gezellig! Het zwembad is trouwens ook behoorlijk druk, maar voor mij persoonlijk niet storend.
Ook bij dit resort geldt dat je vroeg je bedje uit moet om een stoel in de schaduw te bemachtigen. Wel zijn er voldoende bedjes aanwezig.
Het eten vind ik over het algemeen goed. Meer dan genoeg keus bij alle buffetten. En als je af en toe fooi geeft is de bediening ook aardig. Zeker met onze baby hadden we veel leuke aandacht van het bedienend personeel.
Kortom een prima resort. Heb niet te hoge verwachtingen dan zul je een fijne tijd hebben op Riu Bambu!

Verbleef: augustus 2016, reisde met familie
28 augustus 2016 beoordeeld via mobiele applicatie

Op basis van beoordelingen van andere reizigers en het budget dat we beschikbaar hadden gekozen voor dit resort. We zijn al eerder in een Riu resort geweest en dit resort is zeer herkenbaar een Riu resort. We hadden bewust een Deluxe kamer gekozen (iets duurder dan standaard, maar het aanraden waard). Resort ligt aan zee en vanaf het verste punt naar de zee is ongeveer 300m. Kamer was verzorgd ingericht, kingsize bed is prima en er is een slaapbank voor nog 2 personen. Wij hadden een baby bij ons en daarvoor had men keurig een babybedje neergezet. Douche is ruim en heeft een lekkere harde warme straal. Daarnaast een klein balkonnetje. Kamers worden dagelijks netjes schoongemaakt en opgeruimd. Alle spullen wel in het kluisje doen, ook etenswaren! Wij ontdekten dat er in de eerste dagen van onze mueslirepen werd gesnoept. Om de dag wordt de voorraad drinken in de koelkast bijgevuld.
Alle maaltijden kun je genieten in het centrale restaurant waar je een zeer uitgebreid buffet vindt voor ieder wat wils. Over kwaliteit waren we niet altijd even tevreden. Bediening is goed en strak georganiseerd. Als je af en toe een fooi geeft (100 peso's is ongeveer €2) hoef je bij een volgend bezoek niet meer op zoek naar een tafel en versieren ze ook nog je tafel met bloemetjes. Recreëren kan aan het zwembad of op het mooie witte strand. Voor de met palmbladeren bedekte parasols bij het zwembad vroeg je bed uit. Die zijn voor 8 uur vergeven. Animatie bij het centrale zwembad en op het strand aanwezig. Is alleen erg luidruchtig. Muziek staat erg hard en men vindt het nodig om ook nog eens hard door de microfoon te schreeuwen (absoluut minpunt als je voor je rust aan het zwembad wilt liggen). Bij het zwembad aan de zijkant van resort heb je hier geen last van. Alleen zijn de faciliteiten daar veel beperkter. Heb getwijfeld voor mijn beoordeling tussen gemiddeld en heel goed. Wat mij betreft zit het er tussenin.

Verbleef: augustus 2016, reisde met familie
2 augustus 2016 beoordeeld via mobiele applicatie

Dit hotel bezocht in de zomervakantie. Prima (familie)kamer, niet heel ruim voor 4 personen ( max 5 ). 2 queensize(1.20 m) en een bedbank. Kamer verder netjes en schoon met gerenoveerde badkamer. Bij hoofdzwembad erg druk en lawaaierig, de andere zwembaden beter te doen. Strand super met voldoende bedjes en veel palmbomen voor beschutting. Ontbijt, lunch en diner buffet echt heel druk, vaak in de rij voor je eten. Wel onbeperkte toegang tot de 4 thema restaurants ( na reservering ) die allemaal prima en veel rustiger zijn. voor rustzoekers geen aanrader maar zoek je vermaak, spelletjes en harde muziek prima.

Verbleef: juli 2016, reisde met familie
11 juli 2016 beoordeeld via mobiele applicatie

Van dit hotel had ik toch echt meer verwacht. Wij gaan heel vaak naar hotels van Riu, maar hier viel de service erg tegen!
We kwamen 's avonds laat na een lange reis aan met 2 kleine kindjes. Ten eerste was er nergens meer eten te krijgen. Ten tweede bleek er bij aankomst op de kamer geen matras in het babybedje te liggen.
Nadat we hierom gevraagd hadden kwam een huishoudster na een uur met een deken, geen matrasje. Ze sprak geen engels en begreep ons niet. Weer de receptie gebeld, een half uur later kwam ze weer, nu met 2 dekens.
Omdat wij en de kindjes te moe waren hebben we onze baby maar op kussens van de slaapbank gelegd en zijn we gaan slapen.
De volgende dag hebben moesten we weer 3x naar de receptie lopen, totdat we eindelijk een matrasje hadden.

Bij vertrek hadden we wederom geen eten, omdat wij om half 7 in de bus moesten en het restaurant pas om half 7 open ging.
We hebben ruzie moeten maken aan de receptie, zodat ze in elk geval wat aardappels en wortels voor de kinderen kwamen brengen.

Een aantal jaren geleden waren wij bij Riu Naiboa. Deze is een stuk goedkoper en de service is beter. Wij hebben er spijt van dat we het Riu Bambu hebben geboekt en zullen dat ook nooit meer doen!

Verbleef: april 2016, reisde met familie