“Één groot drama”

De beste prijzen voor -
Inchecken dd/mm/jjjj Uitchecken dd/mm/jjjj
Prijzen zijn voor 1 kamer, 2 volwassenen
Prijzen weergeven
Vergelijk de beste prijzen van de beste reiswebsites
en nog 10 websites!
ClubHotel Riu Bambu
Beoordeeld als nr. 75 van 112 hotels in Punta Cana
3 november 2016 beoordeeld

De in 2015 gerenoveerde kamers worden nu weer helemaal uitgebroken. Wij kregen een kamer tegenover deze werkzaamheden. In overleg met de receptie van kamer veranderd. Deze bleek bij de bouwput van de uitbreiding van Riu Bambu tel leggen. Stof, herrie en hoge hekken was ons deel. Het ontbijt voor de vroeg vertrekkende gasten werd geplunderd door gidsen, tuinmannen, chauffeurs alles kwam eropaf. Voor de mensen met het bekende bandje bleef niet veel over. Tour verkopers van o.a. Segway tours en Go Go Bongo aten en dronken de hele dag mee aan de buffetten van de gasten. Gasten zijn verplicht een bandje te dragen, maar deze mensen niet? In de openbare ruimtes is de hygiëne ver beneden peil. Braaksel en ontlasting was vaak na dagen nog steeds te ontdekken. De alcohol beviel bij het animatieteam zo goed dat er dagen waren dat ze niet instaat waren enige activiteit te ontplooien. Op een avond was het zo erg dat de Bingo met een zeer dubbele tong werd gedaan. Op het hele complex hangt een sfeer van wat zal de toekomst brengen. Onze mening als Gold Kaart houder van de Riu Hotels, STUUR HIER VOORLOPIG GEEN GASTEN MEER NAAR TOE! Het respect wat een gast verdient en waar hij dik voor betaald is ver te zoeken. Een simpel verzoek om bij de uit check de koffers van de kamers te halen kon niet worden gehonoreerd. Er is meer aandacht voor de medewerkers van Go Go Bongo (tot vervelens toe aanwezig op het Complex), en voor de rondscheurende Segway tour verkopers. Als niet roker ben je hier echt de sigaar. Er is op het hele complex, op de restaurants na, geen enkele ruimte waar je rookvrij kan zitten. Voor een longpatiënt is dit een drama. Hygiëne in de restaurants is twijfelachtig. Drinkbekers die geruime tijd bij het afval lagen werden weer gebruikt na een schoonmaak die twijfelachtig was. Regelmatig werden bekers teruggezet die nog vies waren Wij vragen ons af of een chauffeur, vuilnisophaler, tour leader of putjesschepper in ieder hotel op de Dom Rep zomaar binnen kan lopen om te ontbijten e.d. dit was de zevende keer dat wij in dit hotel verbleven, maar voorlopig zal dit de laatste keer zijn. Ook de geloofwaardigheid van de Riu Card trek ik in twijfel, wij hebben er geen enkele baat bij gehad. En het enthousiasme om een volgende keer weer voor Riu hotels te kiezen is volledig verdwenen.

Kamertip: Ga voorlopig niet naar dit hotel verwacht wordt dat een aantal werkzaamheden midden 2017 afgerond zi ...
Bekijk meer kamertips
  • Verbleef: Oktober, 2016, reisde met een partner
Schrijf een beoordeling

15 september 2016 beoordeeld

Goed hotel, strand minder vanwege het ontbreken van de karakteristieke parasols van palmbladeren, ik heb me niet gerealiseerd dat het meer een hotel was specifiek voor mensen met kinderen, het eten was goed zoals in de meeste resorts, het kan echter niet tippen aan waar ik vorig jaar ben geweest Bahia Principe Cayacao of Iberostar Hacienda Dominicus. Wat ik echter wil benadrukken is het feit dat ik iets te veel in de zon had gelegen en het kamermeisje, Santa Aporte, uit zichzelf mij aftersun bracht, op mijn vraag wat de kosten waren wilde zij van niets weten terwijl ik weet dat over het algemeen de verdiensten niet hoog zijn uiteraard heb ik dat bij het verlaten goed met haar gemaakt. Dit heb ik nog nooit meegemaakt nogmaals zou ik haar willen bedanken.

• Verbleef: Augustus, 2016, reisde alleen
28 augustus 2016 beoordeeld via mobiele applicatie

Het is een net resort gelegen in een soort Riu gebied. Een dorp op zich. Er liggen namelijk 5 Riu's bij elkaar. Wij hadden gekozen voor een Deluxe kamer in het Riu Bambu. De Deluxe kamers waren duidelijk opgeknapt. Sanitair zag er verzorgd uit en ook een fijn kingsize bed. We reisden met een baby en ook daar was voor gezorgd. Het is wel typisch Riu dat er zich geen/amper scheiding tussen de badkamer en kamer bevindt. Persoonlijk doet het gordijntje ertussen erg goedkoop aan. Riu Bambu wordt op sommige plaatsen als 5* getypeerd maar dat kunnen we er niet voor geven. Verder lag onze kamer helemaal aan het einde aan een toch wel drukke weg. Met name het busverkeer die gasten halen en brengen (dus ook laat en vroeg) hoor je best wel goed.
Er zijn meerdere zwembaden op het resort maar voor het vertier moet je bij het zwembad bij de zwembadbar zijn. Houd wel rekening met de nodige 'herrie'. Als je rustig wil liggen moet je er voor 10 uur zijn en tussen 13 en 15 uur. (Of aan het strand natuurlijk) De rest van de dag is er muziek en allerlei activiteiten in het water. Wel gezellig! Het zwembad is trouwens ook behoorlijk druk, maar voor mij persoonlijk niet storend.
Ook bij dit resort geldt dat je vroeg je bedje uit moet om een stoel in de schaduw te bemachtigen. Wel zijn er voldoende bedjes aanwezig.
Het eten vind ik over het algemeen goed. Meer dan genoeg keus bij alle buffetten. En als je af en toe fooi geeft is de bediening ook aardig. Zeker met onze baby hadden we veel leuke aandacht van het bedienend personeel.
Kortom een prima resort. Heb niet te hoge verwachtingen dan zul je een fijne tijd hebben op Riu Bambu!

Verbleef: Augustus, 2016, reisde met familie
28 augustus 2016 beoordeeld via mobiele applicatie

Op basis van beoordelingen van andere reizigers en het budget dat we beschikbaar hadden gekozen voor dit resort. We zijn al eerder in een Riu resort geweest en dit resort is zeer herkenbaar een Riu resort. We hadden bewust een Deluxe kamer gekozen (iets duurder dan standaard, maar het aanraden waard). Resort ligt aan zee en vanaf het verste punt naar de zee is ongeveer 300m. Kamer was verzorgd ingericht, kingsize bed is prima en er is een slaapbank voor nog 2 personen. Wij hadden een baby bij ons en daarvoor had men keurig een babybedje neergezet. Douche is ruim en heeft een lekkere harde warme straal. Daarnaast een klein balkonnetje. Kamers worden dagelijks netjes schoongemaakt en opgeruimd. Alle spullen wel in het kluisje doen, ook etenswaren! Wij ontdekten dat er in de eerste dagen van onze mueslirepen werd gesnoept. Om de dag wordt de voorraad drinken in de koelkast bijgevuld.
Alle maaltijden kun je genieten in het centrale restaurant waar je een zeer uitgebreid buffet vindt voor ieder wat wils. Over kwaliteit waren we niet altijd even tevreden. Bediening is goed en strak georganiseerd. Als je af en toe een fooi geeft (100 peso's is ongeveer €2) hoef je bij een volgend bezoek niet meer op zoek naar een tafel en versieren ze ook nog je tafel met bloemetjes. Recreëren kan aan het zwembad of op het mooie witte strand. Voor de met palmbladeren bedekte parasols bij het zwembad vroeg je bed uit. Die zijn voor 8 uur vergeven. Animatie bij het centrale zwembad en op het strand aanwezig. Is alleen erg luidruchtig. Muziek staat erg hard en men vindt het nodig om ook nog eens hard door de microfoon te schreeuwen (absoluut minpunt als je voor je rust aan het zwembad wilt liggen). Bij het zwembad aan de zijkant van resort heb je hier geen last van. Alleen zijn de faciliteiten daar veel beperkter. Heb getwijfeld voor mijn beoordeling tussen gemiddeld en heel goed. Wat mij betreft zit het er tussenin.

Verbleef: Augustus, 2016, reisde met familie
2 augustus 2016 beoordeeld via mobiele applicatie

Dit hotel bezocht in de zomervakantie. Prima (familie)kamer, niet heel ruim voor 4 personen ( max 5 ). 2 queensize(1.20 m) en een bedbank. Kamer verder netjes en schoon met gerenoveerde badkamer. Bij hoofdzwembad erg druk en lawaaierig, de andere zwembaden beter te doen. Strand super met voldoende bedjes en veel palmbomen voor beschutting. Ontbijt, lunch en diner buffet echt heel druk, vaak in de rij voor je eten. Wel onbeperkte toegang tot de 4 thema restaurants ( na reservering ) die allemaal prima en veel rustiger zijn. voor rustzoekers geen aanrader maar zoek je vermaak, spelletjes en harde muziek prima.

Verbleef: Juli, 2016, reisde met familie
11 juli 2016 beoordeeld via mobiele applicatie

Van dit hotel had ik toch echt meer verwacht. Wij gaan heel vaak naar hotels van Riu, maar hier viel de service erg tegen!
We kwamen 's avonds laat na een lange reis aan met 2 kleine kindjes. Ten eerste was er nergens meer eten te krijgen. Ten tweede bleek er bij aankomst op de kamer geen matras in het babybedje te liggen.
Nadat we hierom gevraagd hadden kwam een huishoudster na een uur met een deken, geen matrasje. Ze sprak geen engels en begreep ons niet. Weer de receptie gebeld, een half uur later kwam ze weer, nu met 2 dekens.
Omdat wij en de kindjes te moe waren hebben we onze baby maar op kussens van de slaapbank gelegd en zijn we gaan slapen.
De volgende dag hebben moesten we weer 3x naar de receptie lopen, totdat we eindelijk een matrasje hadden.

Bij vertrek hadden we wederom geen eten, omdat wij om half 7 in de bus moesten en het restaurant pas om half 7 open ging.
We hebben ruzie moeten maken aan de receptie, zodat ze in elk geval wat aardappels en wortels voor de kinderen kwamen brengen.

Een aantal jaren geleden waren wij bij Riu Naiboa. Deze is een stuk goedkoper en de service is beter. Wij hebben er spijt van dat we het Riu Bambu hebben geboekt en zullen dat ook nooit meer doen!

Verbleef: April, 2016, reisde met familie
8 juni 2016 beoordeeld

Voor de 5 de maal riu bambu een druk maar ook een gezellig hotel, de standaard kamers zijn op zijn Dominicaans gerenoveerd, alles doet het maar voor hoe lang, de luxe kamers zijn fris en netjes en alles doet het, maar ook hier weer de meubels zijn ala ikea maar dan iets minder. de bedden zijn goed. Het personeel is vriendelijk en behulpzaam.de meeste mensen spreken goed engels en soms moet je uitwijken met duits maar wij zijn nederlanders dus wij redden ons wel het hotel ligt direct aan het mooie strand Het eten is redelijk na een week verlang je weer naar de hollandsepot

Kamertip: de luxe kamers hebben gratis wifi de standaard kamers betaald, ik adviseer de luxe kamers
Bekijk meer kamertips
  • Verbleef: Mei, 2016, reisde met een partner
Hotels die je misschien ook aanspreken ...
Neem ook deze accommodaties in of in de buurt van Punta Cana in overweging
op 29.2 km afstand
Grand Bahia Principe Turquesa
nr. 63 van 112 in Punta Cana
2.241 beoordelingen
Prijzen weergeven

In ClubHotel Riu Bambu geweest? Deel je ervaringen!

Aanvullende informatie over ClubHotel Riu Bambu

Adres: | Playa Arena Gorda, Punta Cana 23000, Dominicaanse Republiek
Telefoonnummer:
Locatie: Caraïben > Dominicaanse Republiek > La Altagracia Province > Punta Cana
Voorzieningen:
Bar/lounge Strand Fitnesscentrum / sportruimte Gratis ontbijt Gratis parkeren Kinderactiviteiten (kind-/gezinsvriendelijk) Restaurant Spa Zwembad Rolstoeltoegang
Stijl hotel:
Nr. 64 beste resorthotel in Punta Cana
Nr. 69 hotel aan het strand in Punta Cana
Nr. 69 spahotel in Punta Cana
Prijsklasse: € 125 - € 330 (Op basis van de gemiddelde tarieven voor een standaardkamer)
Hotelcategorie:3,5 ster(ren) — ClubHotel Riu Bambu 3.5*
Aantal kamers: 740
Reserveringsmogelijkheden:
TripAdvisor is een trotse partner van Expedia, TripOnline SA, Hotels.com, 5viajes2012 S.L. en HotelQuickly, dus je kunt je reserveringen bij ClubHotel Riu Bambu met vertrouwen boeken. We helpen maandelijks miljoenen reizigers het perfecte hotel te vinden voor vakantie- en zakenreizen, altijd met de beste kortingen en speciale aanbiedingen.
Ook bekend als:
Riu Bambu Punta Cana
Riu Bambu Dominican Republic

Is dit uw TripAdvisor-vermelding?