Beoordeeld op 4 oktober 2017 via mobiele applicatie

Kura Hulanda is een prachtig hotel in een gerestaureerde historische wijk. Er gaat alleen wel iets mis daar vrees ik gezien het enorme achterstallig onderhoud, vooral rond de zwembaden en op de straatjes en pleintjes. De kamer die wij hadden in een huisje was prachtig en nog redelijk goed onderhouden. Maar een bubbelbad dat niet werkt, een douche die niet goed doorloopt ( na 5 minuten douchen loopt het over de douchebak) scheerspiegel die niet werkt, glasscherven op het tapijt van een vorige gast en een rolgordijn dat hapert verwacht je niet in een hotel met deze pretenties.
We hopen dat het tij te keren is want het zou enorm jammer zijn als dit prachtige project het niet zou redden!

Datum van verblijf: september 2017
Beoordeeld op 13 mei 2017

In het kort; een prachtig hotel waar het prima vertoeven is. Mooie kamers (gecreëerd in voormalige woningen), prachtig aangelegd terrein met mooie zwembaden en heel veel extra's. Je waant je in een pittoresk en authentiek dorpje midden in de stad. Heerlijk rustig is het er. Het personeel is uiterst vriendelijk (hoffelijk bijna) en heel behulpzaam. Van mij mag het iets minder formeel maar dat ligt aan mij zelf. Het eten is wat minder, maar wat geeft dat nou als je op een steenworp afstand bent van de binnenstad. Echt een aanrader voor iedereen die Willemstad aandoet.

Datum van verblijf: mei 2017
Beoordeeld op 17 november 2016 via mobiele applicatie

Het hotel ligt in het centrum van Otrabanda. Vlakbij de pondjesbrug en Punda. Een betere uitvalbasis voor een verblijf in Willemstad is er niet.
De service is goed en het personeel is vriendelijk. De kamer zelf was erg gedateerd en verdiend de aandacht om opgeknapt te worden. Je (huur)Auto kan je er gratis en bewaakt neerzetten.
Het is overigens sterk aan te raden om een auto te huren!
Wij hadden een combinatiereis samen met het hotel van Kura Hulanda in Westpunt. Ook dit is een aanrader!

Datum van verblijf: november 2016
Beoordeeld op 24 september 2016 via mobiele applicatie

Het Kura Hulanda Village & Spa ligt aan de Otrobanda zijde van Willemstad. De achterzijde van het hotel grenst direct aan de achterzijde van het top restaurant 'de Gouverneur' en ligt op nog geen 2 minuten wandelen van de beroemde 'pontjesbrug'. Kortom de locatie is top. Het hotel bestaat uit voormalige slavenhuisjes en is super opgezet. Mijn kamer was een voormalig slavenhuisje en bestaat uit 2 etages en was dan ook uitzonderlijk groot. De gehele opzet van het hotel is super. Het is dan ook 1 openlucht museum. Er loopt continue beveiliging rond en er is vrij parkeren. Ook deze parkeerplaats is bewaakt. Het hotel is schoon. Echter, er zal een keer onderhoudt gepleegd moeten gaan worden. Als hier Nu nog te lang mee gewacht gaat worden gaat dit ten koste van het hotel en de zou echt heel erg jammer zijn.

Datum van verblijf: september 2016
Reistype: Reisde alleen
Beoordeeld op 12 september 2016 via mobiele applicatie

Het hotelcomplex ligt midden in de stad en is heel ruim opgezet. Om de hoek het riffort, winkels, over de pontonbrug om te dineren op het Wilhelminaplein of om bus 6a te nemen naar Mambo Beach of Jan Thiel.

Datum van verblijf: september 2016
Tamiko7749, Front Office Manager van Kura Hulanda Village & Spa, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 19 september 2016

We zijn heel blij te horen dat jullie een fantastische vakantie hebben gehad hier bij ons. We hopen U snel niet allen op Curacao maar bij ons in het hotel weer te verwelkomen.

Zonnige groetjes uit Curacao !