8 december 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Zeer goed verzorgde en uitgeruste appartemend in het Pietermaadistrict! Voor iedereen die Willemstad wil ontdekken. Het appartement heeft airco en een goede douche, goed slapende bedden en een zitje aan de achterkant. Je loopt zo vanuit je appartement de Nieuwestraat in waar het in de avond een al gezelligheid is waar je als je wilt gaat slapen geen last van hebt. Wij hebben voor een week een auto gehuurd en die kun je parkeren op de prive parkeerruimte van het complex. En vanuit Willemstad kun je heel makkelijk het hele eiland ontdekken. Wij zouden zo weer teruggaan naar dit appartementencomplex.

Verbleef: december 2017, reisde met familie
Helen M, Manager van Pietermaai Apartments, reageerde op deze beoordelingGereageerd 23 april 2018

Beste Gerda, hartelijk dank voor deze positieve review, het doet ons erg goed om te lezen dat jullie verblijf in ons hotel zo goed is bevallen. Mochten jullie in de toekomst nog een keer naar Curacao komen dan hopen we jullie zeker weer te mogen verwelkomen. Met vriendelijke groet, Team Pietermaai Boutique Hotel

2 december 2017 beoordeeld

Stijlvolle ingerichte appartementen op een bijzondere historische locatie! Binnentuin met een klein bad om lekker in af te koelen. Appartement heeft airco, keukenblok met kleine koelkast, 2 pits elektrische kookplaat, waterkoker en zoveel schone handdoeken als je wilt en ook mag je iedere dag een schoon strandlaken bij de receptie halen (zo handig!). Vanuit appartement ben je lopend zo in Punda en Otrabanda. Autoverhuur kun je bij de receptie regelen en dan komen ze de auto brengen en na afloop word je weer bij je appartement gebracht. Veel leuke restaurantjes direct in de buurt, vooral Mundo vinden wij een aanrader. De temperatuur op Curacaou is constant hoog, overdag een ‘s avonds. Wil je niet verbranden? Neem dan factor 50.

Kamertip: Rustig gelegen en toch in de stad
Verbleef: november 2017, reisde met een partner

Dear Angelique, thank you very much for this kind review. We are very glad to read that you had such a pleasant time in our lovely neighborhood. If you ever plan on visiting Curacao again we would be more than happy to host you again. Kind regards, Team Pietermaai Boutique Hotel

27 oktober 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Fijn verblijf gehad bij Pietermaai Boutique Hotel! Voor 2 personen was het appartement zeer ruim en ook met het (kleine) balkonnetje waren we erg blij. Elke dag werden de handdoeken vervangen en werd het bed opgemaakt. Het zwembad is niet groot, maar prima om je even op te frissen en ook het personeel was zeer vriendelijk. In het appartement waarin wij verbleven (geboekt via Airbnb) zat echter geen glas, waardoor het niet mogelijk was om de temperatuur in het appartement te verlagen. Wel is er een staande ventilator aanwezig en een airco bij het bed die ervoor zorgt dat de temperatuur daar aangenaam is. Deze airco maakt wel wat geluid. Overigens zouden we het appartement sowieso niet voor lichte slapers aanraden. Het appartement zit op een mooie plek, namelijk aan een straat met diverse restaurantjes, maar dit brengt ook mee dat je in het appartement de muziek en het rumoer kunt horen (gezien er geen glas in zit). Wijzelf hadden hier geen problemen mee.
Goed om je te realiseren dat het appartement een perfecte uitvalsbasis is om Willemstad te bezoeken, maar dit heb je in 1 (mid)dag wel gezien. Om de rest van het eiland te bekijken zul je een huurauto moeten boeken. Ook het strand is niet op loopafstand. Wij gingen vanaf Punda (busstation zit naast de ronde markt) met het openbaar vervoer. Daar staan kleine busjes die je voor 3 gulden pp naar Mambo beach brengen. Het geld kun je als je uitstapt aan de chauffeur geven. Deze busjes gaan zo vaak dat wij nooit langer dan 5 min hebben gewacht, ook niet op de terugweg. Al met al waren wij dus erg tevreden, maar als je naar Curaçao gaat om op het strand te liggen dan kan je misschien beter een accommodatie zoeken naast een strand.

Verbleef: oktober 2017, reisde met vrienden
Pietermaai, Manager van Pietermaai Apartments, reageerde op deze beoordelingGereageerd 14 november 2017

Beste H. de Haas, hartelijk dank voor deze positieve review! Mooi om te lezen dat jullie genoten hebben van jullie verblijf bij ons. We zijn erg trots op het feit dat wij midden in een van de meest levendige districten van Willemstad gevestigd zijn. Helaas, een nadeel kan zijn dat geluidsoverlast soms niet te voorkomen is. Wij willen jullie verder bedanken voor de feedback die gegeven is met betrekking tot de shutters. Helaas is hier weinig aan te veranderen aangezien wij gevestigd zijn in een monumentaal pand dat op de Unesico wereldergoed lijst staat. Hierdoor hebben wij te maken met specifieke regels en kunnen wij de authentieke shutters niet vervangen voor ramen. Desalniettemin kunnen wij uit jullie recensie opmaken dat jullie een heel fijn verblijf hebben gehad en dit maakt ons blij. Namens het Pietermaai Boutique Hotel Team willen we je graag bedanken voor je komst en hopelijk mogen we je in de toekomst nog een keer bij ons verwelkomen! Met vriendelijke groet, Team Pietermaai Boutique hotel.

27 oktober 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Gedurende onze korte verblijf op Curacao hebben we eerst 4 dagen in Pietermaai in een appartement gezeten. Prima verblijf; netjes en verzorgd. Wel jammer van de open badkamer met wc waardoor je als het ware in de slaapkamer naar de wc gaat. Het zwembad is erg klein maar wij waren daar tenslotte niet om te zwemmen maar om Willemstad te bezoeken. Daarvoor gingen we later naar Westpunt.

Verbleef: oktober 2017, reisde met een partner

Beste Sybren, allereerst willen wij je bedanken voor deze review. Fijn dat jullie vanuit ons hotel willemstad hebben kunnen ontdekken en dat wij jullie uitvalbasis zijn geweest. Een aantal van onze appartementen hebben een gesloten badkamer. Mocht je in de toekomst nog een keer bij ons verblijven geef dit dan aan tijdens de boeking zodat wij ervoor kunnen zorgen dat jullie in een appartement verblijven dat aan al jullie wensen voldoet. Met vriendelijke groet, Team Pietermaai Boutique hotel

12 oktober 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Wij boekten samen met een vriendenstel een 4 persoonskamer met een zolderkamer. De inrichting is heel sfeervol en ruimtelijk. Dat beloofde een topverblijf. Niets bleek verder van de waarheid. Wat de foto’s niet laten zien is dat de zolderkamer heter is dan Dantes Inferno. Het is er echt bloedheet, niet alleen overdag, maar zeker ‘s nachts, omdat deze kamer geen airco en gordijnen heeft. Het is er heter dan buiten op straat. Je drijft gewoon je bed uit, en de 2 fans geven geen verkoeling, maar werken als een hete föhn.
Na de eerste slapeloze nacht hebben we dit gemeld aan de receptie. De adviezen die ik ontving varieerden van: heeft u wel de shutterramen gesloten, anders werkt de airco niet, heeft u de fan wel boven gezet, en laat de deur van de slaapkamer met airco openstaan zodat het de hele ruimte kan koelen. Echt, we hebben het allemaal geprobeerd. Die kleine unit is niet voldoende voor het hele appartement. Toen ik erop wees dat de advertentie vermeldt dat de unit airco heeft, werd me doodleuk gemeld dat ik op de foto’s had kunnen zien dat er geen AC was in de 2e slaapkamer. Een expliciete tekstuele vermelding had ik wel op zn plaats gevonden in een land waar het ‘s nachts ook bijna 30 graden is.
Na een tweede slapeloze nacht was de maat voor mij vol. Het hotel bood me een andere kamer aan, maar die moest ik dan wel gewoon betalen! Dat is geen klantvriendelijke manier om problemen op te lossen, maar gewoon winstbejag. Dit illustreert dat het hotel mijn klacht niet serieus nam.
Toen ik aangaf de resterende nachten in een ander hotel te willen slapen, werd mijn restitutie geweigerd: dat moesten we na mijn vakantie maar met Airbnb uitzoeken.
Gelukkig was er vrijwel direct ondersteuning van Airbnb en zijn we uitgekomen op een partiële restitutie. Ik durf alleen te wedden dat ze de tekst op de website niet zullen aanpassen.
Tip: kijk even op tripadvisor naar reviews. Daar blijken meer klachten te staan over dit hotel en de klantonvriendelijke houding bij klachten. Had ik daar ook maar eerst gekeken. Worst Airbnb ever!

Verbleef: oktober 2017, reisde met vrienden
Pietermaai, Manager van Pietermaai Apartments, reageerde op deze beoordelingGereageerd 22 oktober 2017

Beste Danny,

Aangezien de recensie “Ze zijn uit op geld. Niet op plezier van toerist” van hetzelfde reisgezelschap is, reageren wij op deze recensie wederom als volgt;

Wat jammer dat jullie verblijf bij ons is tegengevallen. Zoals je zelf ook vermeldt, hebben wij inderdaad allerlei adviezen aangeraden zoals het sluiten van de shutterramen s’nacht en het openlaten van de deur waar de airco zich in bevind zodat deze de ruimte goed kan koelen. Ook hebben wij aangeboden om de airco na te laten kijken door het aircobedrijf waar wij mee samen werken, omdat er wellicht een andere reden kan zijn. Daarnaast hebben wij extra fans geplaatst om het voor jullie zo aangenaam mogelijk te maken. Dit mocht helaas voor jullie ook geen baat verschaffen. Nu is het zo dat September en begin Oktober (periode van jullie verblijf) bekend staan als de warmste maanden van het jaar met weinig wind, waardoor de gevoelstemperatuur nog hoger is dan normaal.

Door dit alles hebben wij jullie ten alle tijden te hulp gestaan naar beste intenties. Doordat onze eerste adviezen voor jullie niet hielpen, zijn wij verder gaan kijken naar een mogelijke andere oplossing. Na overleg te hebben gehad met Airbnb hebben wij zelfs een deel van jullie accommodatie kosten gerestitueerd, zodat jullie hiermee een andere passende accommodatie hebben kunnen boeken!

Nogmaals wij vinden het erg jammer dat dit zo gelopen is. Helaas kunnen wij niks meer veranderen aan jullie ervaring en hopen wij dat jullie alsnog, ondanks de hitte op het eiland, een fijn verblijf hebben gehad!

Team Pietermaai Boutique hotel