Beoordeeld op 24 april 2018

Samen met mijn moeder, viel ons op het Baoase Resort, toen wij zochten naar een vakantie om even heerlijk bij te komen. Het resort voelt een beetje als een verscholen paradijs. Als je aankomt, staat er een heel team voor je klaar om je te verwelkomen en een rondleiding te geven over het resort heen. Met een cocktail en wat hapjes voelde wij ons direct in de watten gelegd. Het resort is vrij klein en intiem, met een groep employees die zich graag om je bekommeren. Er is kunstmatig een baaitje aangelegd, door het leggen van een klein eilandje - wat wel heel erg fijn is om de wilde zee een beetje in te temmen. Daardoor kun je in deze baai heerlijk zwemmen. De tuinen worden erg mooi onderhouden, en je waant je in prachtig luxe resort.

Wij hebben geslapen in de BeachFront Suite, waardoor je een eigen cabana op het strand krijgt. Elke morgen lagen de bedjes buiten klaar voor ons. De Beach Butlers brengen je aperitiefjes en koud water gedurende dag, en bekommeren zich om je. Deze service was echt uitmuntend, zij raadden ons ook leuke activiteiten op het eiland aan en maakten steeds een leuk praatje met je. Wij werden echt verwend door de Butlers. Het ontbijt was ook zeer goed, met vers fruit, sap, een daily special en zelfgebakken deegwaar keek je s'morgens heerlijk over de baai uit. Af en toe komen de vogeltjes kijken, wat de experience helemaal af maakt. Het personeel was s'morgens vooral erg goed. S'middags kun je in één van de cabana's heerlijk lunchen. S'avonds wordt het restaurant verlicht met fakkels en kaarsen, wat leuk en intiem is. Cabana's kunnen gehuurd worden inclusief aankleding, voor een romantische avond. Mooie setting. Het menu viel ons echter wat tegen. Op het menu staat slechts één vegetarische keuze, naast een hoop geïmporteerde ingrediënten. Noordezee tong is prachtig naast een aantal andere zeer Europese keuzes, maar wij misten toch echt het Caribische element hierin. De kwaliteit was goed, maar niet super bijzonder. Boorden waren wel erg mooi opgemaakt. In de buurt van Pietermaai zijn ook een aantal hele leuke restaurantjes, die Baoase ook aanraden. Het is heel handig om een auto te huren om dit soort uitstapjes te maken, en niet op teveel kosten te komen.

De kamer was prachtig, er wordt aan elk klein detail gedacht. Ook de buitendouche vonden wij geweldig s'morgens, met vogeltjes die s'morgens fluiten. Zowel s'morgens als s'avonds worden de kamers schoon gemaakt - door lieve dames. Een paar dingen gingen echter wel niet helemaal zoals je zou mochten verwachten van een 5 sterren resort. Wij hebben bijna dagelijks problemen met WiFi en telefoon gehad, en dat dagelijks moeten aangeven bij de front office. De ene dag werd die vriendelijker ontvangen als de andere dag. De AM heeft bijvoorbeeld heel fijn een lijst van restaurants voor ons uitgeprint, toen we geen internet hadden - op een andere dag werd gewoon ontkent dat het internet er weer uit lag. Zelf in Suriname gewoond te hebben, begrepen wij heel goed dat Internet niet altijd even goed werkt en dat je dit op een Caribisch eiland wel kunt verwachten. Aangezien je op vakantie bent, hoef je niet persé in connectie te zijn 24/7. De GM heeft ons hier de laatste dag heel vriendelijk een lunch voor aangeboden. Wat wij wel heel jammer vonden, is de inconsistentie van de service in de kamer. Met name de Mini-bar service was echt heel erg slecht. Bij ontvangst werd ons uitgelegd dat elke dag een vers stuk fruit naar de kamer gebracht zou worden. Hier zagen wij erg naar vooruit. Wij kregen deze echter niet. Tot drie dagen toe achter elkaar, hebben wij moeten melden dat wij geen fruit hadden gekregen. De suggestie keer op keer vanuit de verschillende mensen die wij hier op aanspraken, dat het onze eigen schuld zou zijn als wij de "Do not disturb sign op zouden zetten - de shut eyes" - terwijl we de hele dag deze bewust open hadden gelaten werd vervelend. Zeker met de opmerking erbij, dat wij de enige kamer waren die dit gemeld hadden. Fouten kunnen vanzelfsprekend gebeuren, maar de manier waarop ermee om wordt gegaan is niet okay. Van een 5 sterren resort mag je meer verwachten. Zo werd onze thee ook niet aangevuld, en na de derde dag klagen over de Mini-bar service lag er opeens een bonnetje van water die wij uit de Mini-bar gehaald hadden. Bij aanvang werd er gezegd dat het ijskastje gebruikt kon worden voor eigen spulletjes ook. Wij hadden het "complimentary plastische flesje water" die s'avonds gegeven werd, in de ijskast gezet en deze meegenomen naar een trip. Dit werd aangevinkt als gekocht water. Bij het aangeven van het voorval bij de front office, werd vrij arrogant gereageerd. Hij kon daar ook niets aan doen, want hij ziet dat water eerst staan zeiden ze - en daarna is het opeens weg. Het bonnetje zou van de rekening af gehaald worden. Helaas bij weg gaan, hebben wij dezelfde discussie weer moeten hebben. Voor het caliber luxe resort dat Baoase probeert te zijn, kunnen dit soort dingen niet. Zonde van de hele Baoase ervaring die wij verder gehad hebben. Mensen die komen genieten van dit ultieme resort, willen even weg zijn van stress en niet hoeven te klagen. Mijn tip aan het management: train je Mini-bar personeel om te kijken naar het verschil van glazen en plasticke flesjes die in de Mini-bar staan. Daarnaast is het vrij simpel om bij aankomst van een klant te kijken of er glazen flesjes missen - wat nooit gebeurd is bij ons. Daarnaast is het gewoon niet prettig dat op het moment dat een gast komt klagen, om daar zo mee om te gaan. De housekeeping heeft een paar keer de handdoeken vergeten te checken, evenals de shampoo's en dergelijke. Maar dit was eerder sporadisch, en werd s'avonds direct gerectiviseerd.

Al met al was de ervaring alsnog zeker positief van het resort. Wij hebben genoten van de hele setting (van kamer tot de tuinen en aan het strand en de baai) en willen graag ook vooral een compliment geven aan het Caribische personeel - die elke dag zo hun best deden om de ervaring compleet te maken en ons aan het lachen te maken. Ga zo door en neem de tips in acht, dan zie ik dit zeker als een ongekend resort worden in het luxere segment.

Voordelen: prachtig resort, echt een oase van rust, mooie tuinen, mooie baai, zeer vriendelijk Caribisch personeel, uitmuntende Beach Butler service, heerlijk ontbijt, prachtige gestileerde kamer

Nadelen: slechte Mini-bar service (fruit en bon), slecht werkende WiFi, avond Menu zou meer Caribisch kunnen zijn (je zit toch in het prachtige Curacao), houding sommige employees was niet prettig, de formulieren die van te voren ingestuurd worden (met betrekking tot bijvoorbeeld allergie en vluchtgegevens) kunnen beter geregistreerd worden (wij hebben deze tot twee keer toe moeten invullen) en ik moest ook steeds blijven aangeven dat ik allergisch was voor schaaldieren.

Kamertip: De beachfront suites geven je een eigen cabana op het strand, met de uitmuntende service van de Beach Butlers. Zeker een aanrader!
  • Verbleef: april 2018, reisde met familie
Oliver Z, General Manager van Baoase Luxury Resort, reageerde op deze beoordelingGereageerd 22 mei 2018

Beste EleganceCeline,

Hartelijk dank voor het schrijven van deze waardevolle review. Wij stellen uw constructieve en gedetailleerde feedback enorm op prijs.

Het spijt mij om te lezen dat we u verblijf niet perfect hebben kunnen maken, dit zijn zeker punten die wij mee zullen nemen.

Hartelijk dank voor de compliment over onze Beachfront Pool Suite met eigen cabana, locatie, kwaliteit van het ontbijt en de service van onze beach butlers!

We hopen u in de toekomst opnieuw te mogen verwelkomen.

Met vriendelijk groet namens het hele team,

Oliver Zahn General Manager
Baoase Luxury Resort Traveler’s choice award 2018 & Certificate of Excellence 2017

Beoordeeld op 15 april 2018 via mobiele applicatie

Luxery en oase, wat meer te vertellen... zalig resort, goede ontvangst, personeel, eten, comfort, luxe, relaxed, te veel om op te noemen. Als je hier niet meer tot rust komt weet ik het niet meer. De echte serieuze beleving hoe je een vakantie op een tropisch eiland moet beleven.

Verbleef: april 2018, reisde met een partner
Oliver Z, General Manager van Baoase Luxury Resort, reageerde op deze beoordelingGereageerd 2 mei 2018

Beste Paul V,

Hartelijk dank voor het achterlaten van deze fantastische review! Dit zijn hele mooie woorden om te lezen!

Het maakt ons ontzettend trots om te weten dat uw zo heeft genoten van ons resort, ons personeel en de kwaliteit van de service.

Hopelijk kunnen wij u snel weer verwelkomen op ons mooie resort!

Met vriendelijke groeten namens het gehele team,

Beoordeeld op 7 maart 2018

Zeer sfeervol en luxueus, binnen en buiten, met een eigen baai!!! Attente staf die uw voorkeuren onthoudt, en de beste welkomstdrank ooit!! Wij bleven dit dagelijks bestellen, zowel met als zonder alcohol. Pluspunt : vloerverlichting om 's nachts het toilet te vinden. Super ! en : de beste whirlpool ever (honeymoonsuite).

• Verbleef: oktober 2017, reisde met een partner
Oliver Z, General Manager van Baoase Luxury Resort, reageerde op deze beoordelingGereageerd 21 maart 2018

Beste Krist’l D,

Ten eerste wil ik u hartelijk bedanken voor het tijd nemen van het schrijven van deze review.

Het doet ons ontzettend goed om te lezen dat u zo genoten heeft van uw accommodatie inclusief de whirlpool, ons personeel en de faciliteiten van ons resort! Ook leuk om te weten dat onze welkomst drankje zo geliefd is!

Hopelijk kunnen wij u in de toekomst verwelkomen in ons resort met wellicht een andere verrassend welkomst drankje!

Met vriendelijke groet namens het hele team,

Oliver Zahn General Manager
Baoase Luxury Resort Traveler’s choice award 2018 & Certificate of Excellence 2018

Beoordeeld op 28 december 2017

Dit jaar voor het eerst in deze oase van rust 12 dagen mogen verblijven. Geweldige service, fantastisch eten, zowel ontbijt, lunch als dinner. Wij zijn bijna het resort niet afgeweest zo heerlijk! Na diverse keren op curaçao in diverse accommodaties te hebben verbleven staat deze met een hele grote dikke stip op 1. Wij hebben wat ongemak gehad tijdens ons verblijf maar dit is meer dan prima opgelost door de leiding. Een hele dikke chapeau dat jullie dit zo hebben neergezet! Je ziet dat het met liefde allemaal gedaan is!

• Verbleef: december 2017, reisde met een partner
Oliver Z, General Manager van Baoase Luxury Resort, reageerde op deze beoordelingGereageerd 29 januari 2018

Beste Ricardo S,

Ontzettend bedankt voor deze leuke review.

Ik ben erg blij om te horen dat we naar tevredenheid jullie ongemak hebben kunnen oplossen en dat jullie alsnog een heerlijk verblijf hebben gehad.

We zullen jullie feedback dan ook delen met het hele team.

Nogmaals bedankt en hopelijk zien we jullie snel weer terug.

Met vriendelijk groet namens het gehele team,

With kind regards from the entire team,

Oliver Zahn
General Manager - Baoase Luxury Resort
Traveler’s choice award 2017 & Certificate of Excellence 2017

Beoordeeld op 18 december 2017

Een paradijs op aarde. Wat heb ik hier ruim een week mogen genieten en kunnen ontspannen van de rust en ambiance. Een fantastische poolsuite met alles erop en eraan. De verzorging door de medewerkers is uitermate vriendelijk, persoonlijk, correct en galant! Ze kennen je bij naam en willen het alle gasten het naar hun zin maken. De atmosfeer is ontspannend, rustgevend.... en luxe. Als je 's avonds thuis komt in de villa, is de kamer opgeruimd, het bed opgemaakt, schone handdoeken liggen klaar, gepaste relaxmuziek staat aan en er branden kaarsjes in de villa maar ook buiten op het terras met buitenpoolbar. Via de zeer discrete privé tuin met eigen zwembad loop je via jouw pad naar het strand, waar je eigen 'huisje' staat met twee strandbedjes waar je heerlijk zacht kan neerploffen. Zodra je ligt kwam de vrolijke poolboy uit Rotterdam :o) ons weer vrolijk groeten en voorzien van een kan met ijskoud water. Overdag wordt je voorzien van verschillende amuses op het strand. Het eten en drinken in het restaurant is heerlijk, als in een Michelinsterren restaurant met een waanzinnig romantisch uitzicht. Livemuziek was ook zeer gepast. Onze ervaring met Baoase Luxury Resort is zeker voor herhaling vatbaar (en dat zeggen wij niet snel). Wanneer je op zoek bent naar rust, ontspanning, privacy en op een aangename manier wilt genieten van luxe is Baoase de overtreffende trap. Wij kijken met enorm veel plezier terug op deze mooie reis en kijken ernaar uit om weer terug te gaan. Bob & Silvia

Kamertip: kan niet misgaan :o)
  • Verbleef: oktober 2017, reisde met een partner

Beste Bob & Silvia,

Ontzettend bedankt voor deze leuke review. En wat fijn om te lezen dat jullie het zo naar jullie zin hebben gehad.

Zo te horen hebben jullie de ultieme Baoase ervaring gehad.

Het maakt me trots om te lezen dat jullie zulke mooie schrijven over ons personeel, de service die zij bieden, maar ook de ambiance, setting en kwaliteit van het eten.

Hopelijk zien we jullie snel weer terug om weer een vakantie vol rust, ontspanning, privacy en lekker eten.

Met vriendelijke groet namens ons gehele team,

With kind regards from the entire team,

Oliver Zahn