“Als je curaçao echt wilt ontdekken!”

Curacao Jeep Experience B.V.
Geclassificeerd als nr. 56 van 119 Outdooractiviteiten in Willemstad
Meer gegevens van de attractie
Attractiegegevens
Aanbevolen duur van bezoek: Meer dan 3 uur
Beschrijving eigenaar: De off road jeep tour van Curacao Jeep Experience is een “must do” tijdens jouw verblijf op Curacao. Het is een complete dag waarin jij onder begeleiding van een ervaren gids de mooiste plekken van het eiland gaat bezoeken. Denk hierbij aan prachtig afgelegen stranden en de ruige noord kant van het eiland. Halverwege de tour wordt een stop gemaakt waarbij je kunt snorkelen met schilpadden terwijl wij de barbecue voorbereiden.
1 juni 2018 beoordeeld

Via curaçao jeep experience hebben we een auto gehuurd (Suzuki Samurai) en zijn we meegegaan met de jeep safari; beide zijn heel erg goed bevallen!

11 jaar geleden was ik ook op Curacao, en toen in een dichte huurauto met airco gereden. Dit was prima en comfortabel, maar... met een Suzuki Samurai ervaar je gewoon veel meer van het eiland. Raampjes open en lekker hobbelen! We mochten de auto ophalen en afzetten op het vliegveld wat ook ideaal was. De laatste dag gingen we mee met de safari.

Na een warm welkom zijn we met de stoere wagens richting westpunt gegaan. Naast het offroaden in verschillende gebieden, hebben we prachtige stukjes natuur gezien (die je met 'normale' auto niet zou zien) zijn we goed voorzien van eten en drinken en hebben we nog heerlijk gesnorkeld. Na het avontuur heerlijk koude biertjes gedronken met bij Erica en Pascal thuis.

Kortom, een echte aanrader als je het echte curaçao wilt meemaken!

22 mei 2018 beoordeeld

Op zoek naar een huurauto kwam ik op de site van Curacao Jeep Experience.
Anders dan de naam doet vermoeden gaat het hier niet om een Jeep maar om een Suzuki Samurai. Gezien mijn lengte van 1,90 meter had ik wat twijfels. In het mailverkeer voorafgaand werd mij verteld dat de twijfel onterecht was aangezien ook langere personen deze auto's eerder hadden gereden. Na een aantal (ik hoop per ongeluk gemaakte) foutieve bevestigingen m.b.t. btw en wisselkoersen te hebben ontvangen werd e.e.a. alsnog correct bevestigd. Dat er bij zo'n oude Suzuki Samurai weinig comfort te verwachten is was me wel duidelijk. Echter er was gewoonweg te weinig ruimte om comfortabel te kunnen schakelen. De knie zat of tegen het stuur of tegen de hendel van het raam. Bij een rit langer dan 15 minuten is dit geen doen. Ook snel handelen is er niet bij met zo weinig beenruimte. Daarnaast bekroop mij regelmatig een onveilig gevoel. Dit mede vanwege de wegligging/stuitergedrag. De kinderen van 15 die achterin zaten waren blij als we een bestemming hadden bereikt. Toen na 2 dagen werd aangegeven dat dit niet te doen was werd niet meegedacht in een oplossing. Indien we wilde afzien van voortzetting van de huur (alternatief vervoer was volgens Karin niet mogelijk) was er toch een bedrag verschuldigd van 25% van de totale kosten. Jammer dat er geen enkele opening werd geboden welke voor beiden acceptabel was.
Over de Jeeptocht ansich kan ik niets zeggen omdat wij deze hebben gecancelled na de hierboven omschreven ervaring met Curacao Jeep Experience.

8 april 2018 beoordeeld

Toegekomen bij Pascal en Erica,was er meteen koffie of thee ter beschikking.
We vertrokken met 4 jeeps (Pascal en Erica en 3 volgjeeps). Wij vonden dit echt een aanrader.

Bij elke (al dan niet korte) stop vertelde Pascal ons iets interessants over die plek.
We zagen : een klein keienstrandje dat zeer afgelegen lag, mooi baaitje, spookhotel, spuitgat, ...

Op de eerste stop werden we allemaal voorzien van een immens stuk watermeloen en fris water. Op het middaguur zijn we aan een strandje gestopt waar Roy al achter de BBQ stond. Roy heeft voor een speciale saus gezorgd , het culinaire hoogtepunt van mijn trip naar Curaçao :p . Na het eten werd er op onze spullen gelet zodat we even het water in konden om te zwemmen of snorkelen.

Toen ik las off-road, dacht ik eigenlijk dat we gewoon op zandwegeltjes zouden gaan rijden (letterlijk van de baan af). Maar niets is minder waar, je kan je even een Dakar rally rijder wanen en lekker scheuren op de HATO-vlakte en rotsige hellingen op- en afrijden. De jeeps zijn niet de recentste, maar dat deert helemaal niet.

Na afloop hebben we bij P&E nog iets fris te drinken gekregen.

Mochten we nog eens naar Curaçao gaan doen we dit zeker nog eens.

5 april 2018 beoordeeld

Toen wij aankwamen in curacao wilde wij een jeep huren. Na rond gezocht te hebben kwamen wij uiteindelijk uit bij jeep experience.
Het contact met Roy verliep soepel, evenals de overdracht van de jeep.
Verwacht zeker geen luxe als je er eentje huurt, het is ( zijn ) niet de aller nieuwste jeeps.
Dit doet echter niets af van de ervaring, want het is erg leuk om met een jeep over het eiland te rijden. De auto vind ik persoonlijk iets minder geschikt voor jonge kinderen, onze dochter van 5 werd ook helemaal door de auto geschud. Uiteindelijk toch Roy maar gebeld en aangegeven dat dit dan ook niet te doen is. Roy was zo vriendelijk en flexibel om zijn vriend Merijn in te schakelen die ons voor de resterende tijd heeft voorzien van een UP.

Deze beoordeling had ik ook met alle liefde een 5 willen geven maar er kwam toch een kink in de kabel. Bij het reserveren van de jeep begin van onze vakantie hebben wij met Roy een afspraak gemaakt om mee te gaan op de jeep tour. In eerste instantie zouden wij tweede paasdag gaan maar omdat er voor die dag nog niemand stond hebben we afgesproken dat we dinsdag mee zouden gaan. We keken daar enorm naar uit want de volgende dag gingen wij naar huis, en wat een betere afsluiting dan een gave tour door de ongerepte natuur van curacoa. Helaas ging dat voor ons niet op. We kregen op dinsdag avond het volgende spraak bericht en ik citeer " he rianne, alles goed, het waren drukke dagen, ik heb je berichtje pas heel laat gelezen, en er waren al andere plekjes open op de tour, ik had gezegd dat ze nog open stonden omdat ik niet wist dat jullie mee gingen, dus was het ondertussen al doorgeboekt, dus helaas helaas, ik kan jullie morgen niet helpen met het tourtje ".

Wij waren dan ook zeer teleurgesteld dat als je dan toch twijfelt of iemand wel of niet mee gaat terwijl wij hebben gemeld van wel, er niet gecheckt wordt of wij nog wel mee wilden. Nu is er klakkeloos vanuit gegaan dat wij niet mee zouden gaan en hebben wij niet eens de kans gekregen. Ik heb Roy dan ook een berichtje gestuurd met daarin dat wij specifiek hebben aangegeven tweede paasdag niet te gaan maar die dinsdag zodat hij niet alleen voor ons hoefde. Ook de tip mee gegeven om de volgende keer beter te checken, want voor ons was dit een grote domper op een zo'n goed en soepel verlopen contact. Na dit had ik eigenlijk nog wel een fatsoenlijk berichtje terug verwacht maar heb na mijn laatste bericht, geen enkel bericht meer terug gehoord. Jammer, als je alle verhalen moet geloven.

Dus mijn tip als je boekt, dubbel checken want anders sta je straks net als ons, met een goede dosis zin, maar zonder tour!!

Bekijk meer beoordelingen
4 april 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Wij hebben genoten van een heerlijke dag! Super goed verzorgd met fruit,drinken, barbecue en een biertje/wijntje achteraf!
Lieve en vriendelijke mensen, erg toegankelijk! Je ziet plekken van Curaçao die je anders nooit zou zien
Zeker een aanrader!

Liefs Jan en Renata

Reizigers die Curacao Jeep Experience B.V. bekeken, bekeken ook

In Curacao Jeep Experience B.V. geweest? Deel je ervaringen!