Johan O

Fijne vakantie

Beoordeling van Boutique Hotel Sonrisa
5,0 van 5 bollen21 feb 2024 beoordeeld
Prima hotel waar de beheerders alles doen om het je zo aangenaam mogelijk te maken. Niet is deze mensen te veel om het zo goed mogelijk te regelen voor de gasten
Wij hebben genoten zeker voor herhaling vatbaar. Hartelijk dank voor de fijne vakantie

Johan en marja
Datum van verblijf: januari 2024
Kamertip: Neem de kamers aan de zwembad zijde
Reistype: Bezocht met een partner
4,0 van 5 bollenPrijs/kwaliteit
4,0 van 5 bollenLocatie
4,0 van 5 bollenService
Is er een probleem met deze beoordeling?
2.2 km van Boutique Hotel Sonrisa
0.8 km van Boutique Hotel Sonrisa
Zwembad
Meer hotels in Kralendijk bekijken
Beoordeeld op 2 januari 2024

Vanaf de aankomst op het vliegveld merk je een warm ontvangst. Corinne en Beat zijn de vriendelijke en zorgzame gast dame en heer. De transfer duurde slechts 5 minuten. Dan kom je binnen in een oase van rust en gezelligheid. Smaakvol ingericht en zeer schoon. Zwitserse gezellig onder de Caribische zon. De kamer verdient een oprechte 10. Geweldig. luxe en comfort.
Ook het vertrouwen wat ze in je hebben voelt aangenaam. Kortom... een echte aanrader. Wij komen zeker terug!👍😊

Datum van verblijf: december 2023
Beoordeeld op 17 april 2023

SONRISA is een heel fijn hotelletje voor een faire prijs, vergeleken met de grote resorts hier in de buurt.
Het situeert zich niet meteen aan de kustlijn maar je bent er op 10 minuten wandelafstand.
Ook de winkelstraat en eetgelegenheden bereik je makkelijk te voet waardoor je niet ellenlang hoeft rond te rijden om een parkeerplaats te zoeken. In een straal van 100 – 200 m vind je alles wat je nodig hebt: supermarkten, autoverhuur en tankstation. Qua ligging kan je dus niet beter vinden.
Het Sonrisa hotel wordt uitgebaat door twee hele warme en zeer behulpzame mensen, Beat en Corinne. Geen vraag of probleem is hen teveel, ze zorgen steeds voor de nodige informatie en hulp, ze nemen zelfs de tijd om je te briefen over het eiland: waar zijn de beste snorkelplekken? wat moet je zeker hebben bezocht en welke wegen neem je best om er naartoe te geraken. Het hotel laat geen kinderen toe en dat vonden we best aangenaam: je ligt er rustig en je kan op het gemak je baantjes zwemmen. Er zijn voldoende ligzetels beschikbaar en het zwembad kan dagelijks van 8u – 20u worden gebruikt.
De uitbaters beschikken zelf over een 4-tal huurwagens die je aan een democratische prijs, inclusief verzekeringen kan huren. Wijzelf kregen een geweldige pick-up truck, handig om mee te rijden op de slechte wegen van Bonaire en zeker wanneer je het Nationaal Park bezoekt. Je bent wel verplicht om de wagen voor minstens 4 dagen te huren. Het voordeel is wel dat de uitbaters je dan gratis van en naar de luchthaven brengen. Dit bespaart jou hele dure en nutteloze taxikosten aangezien de luchthaven op amper 2,5 km verwijderd is.
Voor Bonaire is het echt wel aangewezen om een auto te huren. De mooiste plekjes liggen redelijk ver om te voet af te leggen en het eiland beschikt niet over eigen openbaar vervoer.
De kamers zijn proper, met een hele goede badkamer en inloopdouche. Wat we in de badkamer wel misten, is wat zeepjes of tubetjes shampoo zoals in andere hotels.
Maar goed, dat zijn details waar wij ons niet helemaal aan hebben gestoord.Je beschikt over een ruim terras waar je ofwel zicht hebt op het zwembad of op de tuin. Het is er vooral ’s avonds aardig vertoeven met de constante bries die hier op het eiland aanwezig is. Wil je voor het bed extra kussens dan kan je dat kosteloos bijvragen.
De kamer werd bij ons om de twee dagen gepoetst met telkens nieuwe handdoeken in de badkamer en verse lakens. In de slaapkamer is er een fan en echte airco aanwezig om af te koelen. De airco werkt prima en dat is echt nodig aangezien het ’s nachts redelijk drukkend kan zijn. Hou je van duiken en snorkelen? Dan ben je hier echt aan het juiste adres. Er worden hier regelmatig duikinitiaties georganiseerd en je kan hier zelfs een volledige snorkel – en duikuitrusting huren. Zijn er dan geen minpuntjes? Tuurlijk wel, de uitbaters zijn nog maar een jaartje bezig en er zijn een paar zaken die echt wel beter kunnen. Het ontbijt is bv. niet wat we ervan verwacht hadden. Je krijgt elke dag hetzelfde voorgeschoteld: een glaasje fruitsap uit brik, een koffie, een halfgekookt eitje, wat dik brood of toast, stukjes fruit en charcuterie, zelfgemaakte yoghurt en soms een bagel. Op zondag mag jij je gelukkig prijzen met elk een extra croissant. Een beetje variatie met bv. pancakes of omelet met spek, zou misschien wel mogen.
Let wel op, in de kamer liggen een aantal gratis koffiepads: wil je er meer dan moet je ze gaan kopen, ofwel in het hotel zelf of in het warenhuis om de hoek.
Aan het zwembad staat een grote koelkast gevuld met allerlei dranken (bier, frisdranken, wijn, ….) waar je naar believen uit mag plukken. Op de toonbank ernaast ligt een lijst waarop je aanduidt wat je hebt genomen, de rekening wordt dan vereffend bij het vertrek.
Samengevat: hou je van een kleinschalig, rustig hotel dicht in de buurt van het centrum en van een plek waar elke klant op een vriendelijke en warme manier persoonlijk wordt geholpen? Dan raden we Sonrisa zeker aan. Beat en Corinne werken heel hard om hun droomproject zo goed mogelijk te verwezenlijken. Ik raad ze oprecht aan om bij het intakegesprek goed te communiceren naar de extra kosten die je maakt tijdens je verblijf. Dat zou heel wat onterechte kritiek kunnen pareren.

Datum van verblijf: april 2023
Beoordeeld op 10 april 2023

We hebben echt een heerlijke tijd gehad bij Sonrisa!

Omdat we de auto (4x4 SUV! Een must op het eiland) hadden gehuurd via het hotel zijn we opgehaald vanaf het vliegveld en vanaf het eerste moment voelde we ons thuis. De eigenaren Beat en Corinna waren heel vriendelijk en dachten goed met ons mee! We hebben via Sonrisa een privé duikcursus gedaan en dat was echt top. De duikinstructeur was heel ervaren en had veel leuke verhalen. We konden alle spullen via het hotel lenen (erg goede kwaliteit).

We hebben twee keer meegegeten met de zelfgemaakte diners hier. De kaasfondue was zo vers en lekker met echte kaas uit Zwitserland en zelfgemaakte brood erbij! De andere avond had Beat een geweldig verse schnitzel gemaakt met tomatensaus die 6 uur lang had geprutteld, heerlijk! We hadden inclusief ontbijt wat heel fijn was. Het ontbijt was gevarieerd, we konden altijd extra bestellen en de koffie was top! Als ik toch een aandachtspunt mee zou moeten geven.. viel het internet soms weg. Maar ik weet niet of dit inrent is aan Bonaire zelf.

Als we terug naar naar Bonaire gaan we zeker weer naar Sonrisa!

Datum van verblijf: april 2023
Beoordeeld op 17 februari 2023

Wat een gastvrije en gezellige eigenaren heeft dit mooie en schone hotel! Echt een aanrader! Ik had een ruime schone kamer zonder gebreken. Heerlijk geslapen op een goed matras.
Goede tips gekregen voor snorkelen en eten buiten de deur.

Datum van verblijf: februari 2023
Reistype: Reisde alleen
Beoordeeld op 30 september 2022 via mobiele applicatie

Fijne hotel om te verblijven, hotelkamers zijn schoon, en goed onderhouden
Elke ochtend een lekker ontbijtje.
2x in de week kookt Beat een lekkere avond maaltijd ( wel van te voren reserveren)
Hotel staat niet ver van de boulevard
Zeker een aanrader Hotel Sonrisa

Wij zullen jullie missen.
Liefs Dorine

Datum van verblijf: september 2022