Hans-Ina J
Harderwijk, Nederland

Coco palm garden -Pica Sonriendo

4,0 van 5 bollen23 feb 2019 beoordeeldvia mobiele applicatie
Ruime studio met alles wat je nodig hebt om zelf je potje te kunnen koken. Bedden zijn prima. Ruime badkamer met altijd warm water. Lekker overdekt terras zodat je in de schaduw kunt zitten. Wifi is goed. Je zit erg vrij en de buurt is rustig.
Klein minpuntje is dat het erg warm is in de studio omdat de wind er niet doorheen kan waaien. De fan kan de warmte er niet uit krijgen.
Datum van verblijf: februari 2019
Reistype: Bezocht met een partner
Is er een probleem met deze beoordeling?
  • Lol.travel
7.8 km van Coco Palm Garden & Casa Oleander
6.7 km van Coco Palm Garden & Casa Oleander
Meer hotels in Kralendijk bekijken
Beoordeeld op 9 mei 2018 via mobiele applicatie

Fijne accomodatie met aardige eigenaar. Aanrader. De appartementen zijn heerlijk. Neem wel de airco-optie! Locatie is ideaal, groen en lekker rustig. Eigenaar hielp met het regelen van een goede huurauto.

Datum van verblijf: juni 2017
Beoordeeld op 21 oktober 2015 via mobiele applicatie

We hebben acht heerlijke dagen beleefd in studio Marisol, gelegen op loopafstand van het kantoor van Coco Palm Garden. We hadden in Nederland een kamer geboekt, maar kregen ter plaatse een gratis upgrade naar een studio met keukentje (+fijne afgesloten tuin met meubilair en hangmat). De studio is een kleurrijke home-away-from-home met een goed bed, voldoende handdoeken en alle basisbenodigheden. Airco is aanwezig, maar moet los worden bijbesteld. Gezien het hete weer was dat is ons geval wel nodig! De wifi was goed, tv is niet aanwezig (wel zo rustig). Bonaire is klein, dus alles wat je er kan doen is - mits je een auto hebt - goed te bereiken. Met het huren van een auto kan het personeel van CP je goed helpen.De eigenaresse is een vriendelijke en punctuele Duitse dame. Eenmaal per week wordt er een gezellig etentje georganiseerd voor alle gasten (10 dollar, gratis cocktail) in de tuin (met zwembad) bij het kantoor.

Coco Palm Garden is echt een aanrader voor wie tot rust wil komen op Bonaire, maar niet in een hotelresort wil verblijven....

Datum van verblijf: oktober 2015
Beoordeeld op 7 april 2014

Zijn net terug uit Bonaire, hebben twee weken in Casa Oleander in huisje Iguana gezeten. Het was in één woord FANTASTISCH !!!!
Wat een vriendelijke mensen en wat een lief personeel..en een hele fijne en goede service..kortom zeker een aanrader om in één van deze huisjes te verblijven.
Wij komen hier zeker graag terug.
Bedankt Coco Palm Garden & Casa Oleander..

Datum van verblijf: april 2014
Beoordeeld op 13 januari 2013

Dit was onze laatste bestemming van ons eilandhoppen Aruba , Bonaire en Curacao ... en tevens het mooiste plekje !! ..Een heerlijk rustig plekje aan een paradijselijk strandje in Belnem .. lekker om te duiken , te snorkelen of gewoon lekker te luieren en te zwemmen .

Verwacht hier geen luxe ..alles is basic .. maar wil je voor een redelijke prijs genieten van Bonaire is dit the place 2 be !!

Datum van verblijf: april 2012
Beoordeeld op 26 februari 2012

Bij aankomst op de luchthaven was er iets fout gegaan. We zouden opgewacht worden door iemand van Coco Palm. Om een lang verhaal kort te maken er waren 2 boekingen op de zelfde achternaam en je raad het misschien al een van de boekingen was geannuleerd en beide boekingen waren uit het systeem gegooid. Gelukkig is alles netjes opgelost.

Hierdoor hebben we de aangeboden accommodaties goed kunnen checken doordat we halverwege de vakantie moesten verkassen. Als goedmakertje kregen we een diner buffet aangeboden. Ook was het geen probleem om het appartement langer te houden op de dag van vertrek (tot we naar het vliegveld moesten).

De appartementen liggen achter het vliegveld en zijn zoals bijna alles op Bonaire eenvoudig te vinden. Ze zijn schoon en voorzien van de basisbenodigdheden. Handdoeken/ strandlakens, bedlinnen, keukenbenodigdheden (poten, pannen, borden, bestek, fornuis, koelkast etc.), BBQ (alleen eerste appartement), hangmat(ten) in de tuin e.d. Echter zaken zoals een stukje zeep of afwasmiddel ontbreken. Het laatste appartement had zelfs satelliet TV en internet (WiFi). De airco is niet gratis, maar wel in alle appartementen bij te bestellen. Alle appartement hebben wel werkende ventilators.

Het diner was “home cooking achtig” in ons geval een Indonesischachtig buffet. Verwacht geen 10tallen verschillende gerechten en culinaire hoogstandjes. Ik denk echter dat er voor iedereen wel iets te vinden is. De prijs is ruwweg de helft van elders (in de “normale” restaurants) op Bonaire.

Het management is Duits maar spreekt goed Nederlands. De andere gasten waren vaak mensen die al velen jaren bij Coco palm kwamen. Bij het kantoor zijn een zwembad, bar en internet mogelijkheden. De huisjes/ appartementen liggen op loopafstand van het kantoor.

Samenvattend als je geen luxe zoekt dan is dit het perfecte verblijf adres op Bonaire. Ligging is redelijk gunstig (maar dat heb je al snel op Bonaire) ten opzichten van de zee, luchthaven, Kralendijk en de duik, snorkel en/of surf plekken (de appartementen liggen niet aan zee).

Kamertip: - Regel een auto - Er zijn diverse (kleine) supermarkten. Vroeger lag de best gesorteerde (veel AH producten) supermarkt (Cultimara) in het centrum Kralendijk, deze is echter weg en met een nieuwe naam (Van der Tweel) naar nieuwe locatie verhuist en mooier ingericht. Hij ligt nu in de zelfde straat als de andere grote supermarkt “Warehouse Bonaire” die iets lagere prijzen heeft. - Als je pech hebt wordt je lek gestoken door muggen. Er heerst van tijd tot tijd ook knokkel koorts die door een bepaald soort mug (zwart met meerdere witte ringen op de poten) overgedragen wordt. Ook de andere (vaak veel kleinere) muggen kunnen vaak ongemerkt maar met erg irritante bulten. DEET (zeker als je het uit Nederland meebrengt) is vaak deels afdoende. Wat wel werkt is fel licht, een klamboe en wind (van de AC of ventilator)
Datum van verblijf: februari 2012