Beoordeeld op 27 september 2018 via mobiele applicatie

Wij zaten hier als stel van 14 sept t/m 24 sept.
Voor €3.400 verwacht je dan toch heel wat voor een 5* resort en vooral met de naam Van Der Valk.
Niks is minder waar, alles is slecht aan dit hotel, het eten, bah, alles was koud, elke dag hetzelfde vooral bij het diner, en dan vragen de obers was t lekker? Nou nee en dan zitten ze je gewoon uit te lachen, of je zegt dit is niet te eten en ze antwoorden Nee hè?zo wil je niet behandeld worden als gast!!Bij scuba een paar keer pizza proberen te krijgen zodat we iig wat te eten hadden en niet naar het restaurant hoefden, maar helaas het pizzadeeg was elke keer op of je nu om 15:00 uur kwam of om 18:00! Op!
Kamers worden niet goed schoon gemaakt, de kopjes en glazen worden gewoon onder de kraan in je kamer afgespoeld, overal blijft het stof liggen, er word alleen maar even gedweild, that’s it! Heel veel achterstallig onderhoud alles is verouderd, dat merk je over het hele resort.Dit is geen 5* waardig, wij hebben vaker in een 5* resort gezeten, maar dat is niks vergeleken met dit hotel ik vraag mij ook af waar ze die sterren vandaan halen hier, zal wel iets te maken hebben met de naam denk ik zo.
Wij hebben wel eens verbleven in een 2* hotel maar zelfs dat was 100 keer beter als dit!
Lieve mensen ga hier niet heen, dit is echt zonde van je geld, denk namelijk dat ieder ander hotel hier op Bonaire beter is dan dit.

Datum van verblijf: september 2018
Shar_PBRB, Public Relations Manager van Plaza Beach & Dive Resort Bonaire, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 2 oktober 2018

Geachte Nanna,

Bedankt dat u de tijd heeft genomen om uw ervaringen met ons te delen. Wij waarderen uw feedback en zullen uw feedback gebruiken om onze service te verbeteren zodat deze in de toekomst beter zal zijn.

Wij betreuren het te lezen dat wij niet hebben voldaan aan uw verwachting en wij bieden u hiervoor onze welgemeende excuses aan. Wij hopen dat u toch heeft genoten van uw vakantie in Bonaire.

Graag tot ziens bij het Plaza Beach & Dive Resort Bonaire.

Met gastvrije groet / Warm regards,
Shar

Beoordeeld op 27 september 2018

Alles voldeed aan de verwachting.Goede ruime kamer. Eten iedere dag wat anders en goed.prachtig onderwater rif en een goede servicegezellige strand bar met heerlijke ijskoffiecoctails En een lekkere scubar waar je een kleine goede lunch/snack kan krijgen

Geachte M van Rooijen,

Bedankt dat u de tijd heeft genomen om uw ervaringen met ons te delen.

Wij vinden het geweldig om te horen dat u zo tevreden was over uw verblijf bij Plaza Beach & Dive Resort Bonaire. Wij zullen uw complimenten overbrengen aan ons team. Wij zijn ervan overtuigd dat uw positieve reactie onze medewerkers zal blijven stimuleren om te streven naar een nog betere kwaliteit van onze service.

Wij kijken er naar uit om u in de toekomst weer te mogen verwelkomen in het Plaza Beach & Dive Resort Bonaire.

Met gastvrije groet / Warm regards,
Shar

Beoordeeld op 18 september 2018 via mobiele applicatie

Kamer:
-Eerste drie dagen werkte de kamer telefoon niet. Iedere dag naar de receptie om een melding te maken. Ja ze komen tussen 8.30-11.30, niemand geweest. Weer terug ja ze komen vanmiddag. Weer niemand, ja vandaag komen ze niet meer. Zo ging het 3 dagen lang.

-Er was geen brandmelder in de kamer.
-De kabels van de airco hingen los onder de airco. Deze moesten nog weggewerkt worden in de muur. Als hier condenswater op was gekomen omdat we de airco moesten uitzetten bij het verlaten van de kamer hadden we kortsluiting gehad. Deze hebben we voor de veiligheid maar aangelaten zodat het niet zou gebeuren. Helaas is dit in 14 dagen niet gemaakt.
-We hebben een duurdere gerenoveerde kamer geboekt! Airco was niet afgewerkt, muur was beschadigd, roest op wc rolhouder (gerenoveerd?)
-Schoonmaak!
De schone handdoeken zaten steeds vol vlekken. Heb hier foto’s van.
De glazen op de kamer werden nooit vernieuwd. Deze werden afgespoeld op de kamer en afgedroogd met een poetsdoek! Hoe onhygiënisch! Deze doek gaat zoveel kamers rond en waarvoor gebruiken ze deze nog meer?
Als ze bedden verschonen zijn de lakens te kort. Onder het bed poetsen ze niet, nachtkastjes en de kast achter het bed zijn 14 dagen niet door hun gepoetst.

Bar op het strand gesloten, de medewerker was vandaag niet verschenen op zijn werk.
In de middag ging de bar alsnog open, geen koffie want de bonen waren op, geen ijskoffie want de vanille was op of er staat niemand. Nu blijkt dat de vanille uit een pak is. Alle smoothies en dranken komen uit pakken. Aanlengen met ijswater en je hebt een “verse” smoothie.

Scuba bar:
Je kunt er ook gerechtjes meenemen, handig want er staat alleen maar zon en het was die dag erg warm. We kozen voor de wrap hot chicken. Nee die konden we niet meenemen (kon in een bakje gedaan worden maar was te veel moeite) een hamburger wel. Nou oke dan een hamburger, nee de hamburgers zijn op. Altijd is er wel iets dat op is waardoor een gerecht niet gemaakt kan worden.

Restaurant:
-A la carte op maandag en vrijdag. Je kunt kiezen uit 4 gerechten. Restaurant is geopend van 18-22u.
18.05 waren we in het restaurant. We gingen zitten en konden salade pakken bij de bar. Bij terugkomst kwamen ze de bestelling opnemen, maar een gerecht was al uitverkocht. Er was op dat moment nog niemand in het restaurant. We bestelde oa vegetarische quiche met couscous. We kregen een bord groenten en een klein toefje aardappel. De quiche en couscous was op.

-Je bent aan het eten, ze nemen je bord mee en vragen dan of je al klaar bent. Nee ik was nog niet klaar maar neem het nu maar mee.
-Veel hetzelfde, de eerste 3 dagen was het gevarieerd. Maar na 4 dagen spaghetti met kaassaus wil je ook wel eens iets anders. Salade met dressing die zuur smaakt, kippenpoten met gele curry marinade, saté die zo droog en hard is dat hij niet van het stokje gaat etc.
-Vogels of het nu duiven zijn of kleine vogeltjes.
Ze zitten op de opscheplepels, te eten uit bakken bij het buffet, lopen over de tafels en dus over de servetten, vogelpoep op de stoelen. Het is echt ongezond. Op straat lopen ezels. Een vogel pikt hier ook aan. Als deze vogel ook aan de lepels gaat of zelfs uit de bakken eet kun je hier enorm ziek van worden. Ze doen er niets aan ook als je er iets van zegt.
-Borden zijn vaak op of niet schoon.
-Personeel is niet vriendelijk, ze hebben geen zin om een extra stapje te zetten, dan moet je het zelf maar pakken.

-Als iets op is bijv koffiemelk moet je zelf gaan vragen voor nieuwe melk. Uit zichzelf vullen ze niets bij. Ze lopen niet door het restaurant om een kijkje te nemen of de suikerzakjes, melk, koffie, sappen of yoghurt op zijn. Koffieapparaten die overlopen en dit blijft dan liggen tot het restaurant gesloten is. Alles moet je steeds melden voor er iemand eens een kijkje gaat nemen.

Uitchecken:
We konden geen late checkout boeken omdat de kamer na ons was geboekt. Bij het uitchecken werden de koffers in een aparte ruimte gezet. We werden bedankt en tot ziens. Het was enorm warm deze dag en erg vochtig. Nergens was airco. Om 14u wilde we ons omkleden voor de terugreis. Bij het halen van een koffer werd ons gezegd we een ruimte konden gebruiken waar airco was en drinken klaar stond. Dit was ons niet aangegeven ook niet toen we erom vroegen.

Al met al de prijs-kwaliteitverhouding is gewoon slecht. We zijn absoluut geen mensen die snel klagen of ontevreden zijn, maar dit ging ons te ver en zeker voor deze prijs.
Je zou zeker de helft van het bedrag terug willen.

Datum van verblijf: september 2018
Shar_PBRB, Public Relations Manager van Plaza Beach & Dive Resort Bonaire, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 25 september 2018

Geachte heer/mevrouw,

Graag tot ziens bij het Plaza Beach Resort Bonaire.

Beoordeeld op 18 september 2018

het kan beter personeel kan vriendelijke bij het avond eten.het schoon maken van de kamer kunnen veel beterbij aankomst prima schoon maar na twee dagen veel stof op de kast en nachtkastjesen maak je er een melding van dat het beter kan zeggen komt goedmaar word niks mee gedaan met heel veel klachten word niks mee gedaan als je dat zo van iedereen hoorde daar.Voor de rest wel een leuke vakantie gehad

Geachte Marco,

Bedankt dat u de tijd heeft genomen om uw ervaringen met ons te delen.

Wij zijn blij om te lezen dat u heeft genoten van uw verblijf. Wij gaan aan de slag met uw opmerkingen over onze housekeeping en wij hopen dit de volgende keer dat u ons bezoekt te hebben verbeterd.

Graag tot ziens bij het Plaza Beach Resort Bonaire.

Beoordeeld op 17 september 2018

Mooi,groen park met uitstekende snorkel- en duik gelegenheid.Grote, maar dan ook echt grote kamer (54m2) . Super fijn. We hadden een niet gerenoveerde kamer, maar daar was niks mis mee. Het eten werd steeds beter. Mag wel iets meer variatie zijn. Meer fruit zou ook lekker zijn.

Geachte Razma,

Bedankt dat u de tijd heeft genomen om uw ervaringen met ons te delen.

Wij vinden het geweldig om te horen dat u zo tevreden was over uw verblijf bij Plaza Beach Resort Bonaire. Wij zullen uw complimenten overbrengen aan ons team. Wij zijn ervan overtuigd dat uw positieve reactie onze medewerkers zal blijven stimuleren om te streven naar een nog betere kwaliteit van onze service.

Wij kijken er naar uit om u in de toekomst weer te mogen verwelkomen in het Plaza Beach Resort Bonaire.

Mer vriendelijke groet,