“Niet vriendelijk tegen mensen Maar goed voor de dieren”
Beoordeling van Donkey Sanctuary Bonaire

Donkey Sanctuary Bonaire
Geclassificeerd als nr. 8 van 111 dingen om te doen in Bonaire
Meer gegevens van de attractie
Attractiegegevens
Beschrijving eigenaar: In 1993 hebben de Nederlandse Marina Melis en haar echtgenoot Ed Koopman op Bonaire een ezelopvang opgericht voor zieke, gewonde en verweesde ezels: Donkey Sanctuary Bonaire. Donkey Sanctuary Bonaire zet zich in om álle ezels van Bonaire een beschermd leven te bieden. Tevens wordt voorlichting gegeven over de leefwereld van ezels aan de eilandbewoners, op scholen en aan toeristen. In Donkey Sanctuary Bonaire wonen op dit moment meer dan 400 ezels. Zij worden er voorzien van voedsel, drinkwater en medische verzorging en hebben er veel ruimte en vrijheid. Wanneer er een melding binnenkomt van een in het wild levende ezel in nood, gaan vrijwilligers op pad om het dier te helpen. Zieke en gewonde dieren worden in de opvang verpleegd, waarbij zo nodig een dierenarts wordt ingeschakeld. Moederloze veulens worden met de fles grootgebracht. Alle hengsten die binnenkomen worden gecastreerd om uitbreiding van het aantal ezels binnen de opvang te voorkomen. Als de dieren hersteld zijn, worden zij de rest van hun leven in Donkey Sanctuary Bonaire liefdevol verzorgd. In alle jaren dat Donkey Sanctuary Bonaire bestaat is al veel bereikt. Honderden ezels zijn onder erbarmelijke omstandigheden van straat gered en kregen een veilig bestaan in de opvang. Helaas waren er ook veel ezels zo ernstig ziek of gewond, dat zij niet meer te genezen waren. Donkey Sanctuary Bonaire betaalde voor deze dieren de kosten van euthanasie door een dierenarts, zodat zij tenminste uit hun lijden verlost werden.
31 mei 2018 beoordeeld

Deze mensen zijn niet vriendelijk tegen mensen MAAR HEEEL GOED VOOR DIEREN
ziet wel aardig uit het winkeltje de ezels hebben daar heel goed naar hun zin ze doen goed werk

Marion J, Manager van Donkey Sanctuary Bonaire, reageerde op deze beoordelingGereageerd 1 juni 2018

Geachte P Pluim

Mag ik vragen wanneer U geweest bent en wie er onvriendelijk tegen U was? dat is nl niet de gebruikelijke gang van zaken bij ons en ik wil daar graag iets aan doen.Ben wel blij dat U het meld want het streven is altijd dat iedere gast het naar zijn of haar zin moet hebben.Ik hoor graag terug van U.

met vriendelijke groet Marion

21 mei 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

In het park worden ezels opgevangen welke bij de zoutvlaktes hebben moeten werken of gewond zijn geraakt in de natuur. Op het moment van bezoek had het park ruim 700 ezels. Geweldige opvang natuurlijk maar ook erg zielig om zoveel ezels bij elkaar te zien. Het park is vooral erg droog en mijn inziens weinig plekken voor de dieren om water te drinken of in de schaduw te staan.

Je kunt wortels kopen en deze voeren aan de ezels. Dit heb ik gedaan maar het is erg zielig omdat je 700 ezels niet allemaal kunt voeren.

De ezels zagen er wel gezond uit en zoals de werknemers praten, worden ze ook met liefde verzorgt. Ezels welke speciale zorg nodig hebben staan apart van de grote groep. Een beetje dubbel gevoel dus.

Marion J, Manager van Donkey Sanctuary Bonaire, reageerde op deze beoordelingGereageerd 30 mei 2018

Hallo Kaylee

Dankjewel voor je beoordeling.Juist omdat het park droog is en geen eten geeft voor de ezels hebben wij waterbakken geplaatst die zelf water uit de grond pompen dmv zonne energie. Ook hebben wij wel 30 schaduwplekken in het park,schaduwdaken genoemd en een hele grote voederplaats waar ze bijna allemaal in de schaduw kunnen staan.En inderdaad is het zielig dat we zoveel ezels van de straat af hebben gehaald omdat ze aangereden worden of tetanus oplopen maar bij ons in de Sanctuary zijn ze niet zielig,ze worden goed verzorgd,krijgen hun natje en droogje op tijd en de wortels die jij ze gegeven hebt is een snack voor de ezeltjes dus geen hoofdmaaltijd.Je hebt ze gewoon extra verwend,dankjewel! Met vriendelijke groet Marion

9 mei 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Vorige week hebben we adoptie-ezel Yassir en zijn vriendjes bezocht. Mooi om te zien dat de ezels zo liefdevol en perfect verzorgd worden!

29 april 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Even mooie souvenirs halen, wat een geweldige plek en goed mens Els! De ezels worden deels opgevangen maar ook gesteriliseerd weer uitgezet.

Bekijk meer beoordelingen
27 april 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Overal ezels. Zowel binnen als buiten dit park. De enorme hoeveelheden ezels staan steeds rond de auto. Moeilijk om in te stappen en weg te rijden. Voelde me erg ongemakkelijk.

Reizigers die Donkey Sanctuary Bonaire bekeken, bekeken ook

In Donkey Sanctuary Bonaire geweest? Deel je ervaringen!