Beoordeeld op 4 november 2018

In eerste instantie hadden wij geen goede ervaring met het contact met de sales-afdeling van het hotel. Wij vroegen eerst om prijsinformatie, welke we netjes de volgende dag ontvingen. Echter, toen wij de reservering wilden maken ontvingen we dagenlang geen antwoord meer, terwijl onze aankomstdatum naderde. Op een gegeven moment waren wij dus redelijk in paniek, omdat we niet zeker waren van een kamer. Uiteindelijk hebben we gebeld (via Facebook Messenger omdat we dachten dat dit gratis zou zijn; blijken we voor bijna 40 euro gebeld te hebben!!) en een vriendelijke receptiemedewerker genaamd Dodi heeft ons gelukkig geholpen om de reservering rond te krijgen. Met een kleine korting voor het ongemak hebben we een suite met 1 slaapkamer geboekt.

De kamer was zeer ruim, bestaande uit: een keukentje (helaas totaal geen bestek/pannen of iets dergelijks), een woonkamer met bankstel en televisie, een ruime badkamer met bad/douche/toilet en kast, en een slaapkamer met schuifdeuren. Het bed was zeer breed (wij konden met ons dochtertje van 5 tussen ons in slapen) en lag erg comfortabel. Zelfs een van de meest comfortabele bedden die we in hotels hebben ervaren. Verder hadden we ook nog een balkon met uitzicht op het zwembad.
Het nadeel van de kamer was dat deze erg gehorig is; je hoort heel veel vliegtuigen over vliegen, veel geluiden vanuit de gang en in de ochtend begint er al vroeg muziek met een zware bass te galmen bij het zwembad.

Het was zwembad is erg groot en fijn! In de tijd dat wij daar waren was het over het algemeen rustig bij het zwembad. De kinderopvang (vlakbij het zwembad) is ook erg leuk voor de kids; ze kunnen er spelen, kleuren en films kijken, dit is gratis. Ze hebben ook een activiteitenprogramma tegen bijbetaling.

Het ontbijt is zeer uitgebreid en lekker. De tafels buiten mogen wel wat schoner en netter bijgehouden worden.

Aan de overkant van de straat bevind zich nog een zwembad met een bar. Hier is ook het restaurant van het hotel te vinden. Vanuit hier kun je het strand op lopen. Dit gedeelte van het strand wordt voornamelijk gebruikt voor watersporten.

In de straat van het hotel (Jalan Pratama) bevinden zich genoeg restaurantjes en zelfs een Starbucks (deze is wel een stukje lopen). Taxi's zijn ook goed te doen, alhoewel de prijzen in Tanjung Benoa ten opzichte van de rest van Bali natuurlijk wel veel hoger zijn. Maar voor Europese begrippen zijn de prijzen nog steeds gunstig. Sommige restaurants in de straat hebben ook een haal/breng service, deze zijn meestal inbegrepen wanneer je er eet.

Het personeel van het hotel is over het algemeen vriendelijk en behulpzaam.

Kamertip: Volgens mij hebben alle kamers uitzicht op het zwembad, en waarschijnlijk allemaal wel last van de vliegtuigen en andere gehorigheid.
Datum van verblijf: juli 2018
SakalaResort, General Manager van The Sakala Resort Bali, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 18 november 2018

Dear J D

We really appreciate your time for giving us feedback through TripAdvisor.

Glad to hear that you are having a great time in our resort thanks to the products and services provided by our dedicated team.

However, we are sorry to read that you are not really satisfied with the reservation process and the response from our team. With regards to your comments above, we have shared your comments to our Reservations Manager and team for their review and immediate response.

We thank you for your feedback and we look forward to your return at our beautiful resort soon.
Sincerely,
General Manager

Beoordeeld op 15 augustus 2018

We verbleven in een suite met 2 kamers en 2 badkamers, een living en kitchenette.deze was echt perfect voor ons. Zeer ruim, mooi ingericht, goede bedden.
Als je dit hotel wil boeken, weet dat dit hotel wel aan het strand ligt, maar dat er geen zetels staan en ook niet bedoeld is om te zwemmen. Om naar het stand te gaan is er 2 x per dag een gratis shuttle , stoelen ter plekke te huren. Ook handdoeken meenemen, die zijn er niet ah strand.
Het hotel heeft 2 zwembaden, 1 ENORM groot, waar je het grootste deel van de dag in de schaduw ligt, meteen ook de reden waarom er nooit veel volk is, ook weinig stoelen aanwezig voor de grootte vh hotel.
Het 2 de zwembad ligt aan de beachclub en daar liggen de zetels altijd vol.
Qua ontbijt: 4 nachten verbleven en 4 dagen exact hetzelfde voor het ontbijt, zelfs geen variatie in fruit.glazen en koffiekopjes dikwijls niet meer aanwezig.( kwartier wachten tot er aangevuld werd was geen uitzondering)
Het eten in de beachclub zeer verzorgd en lekker.
Het grootste deel van de gasten zijn hier Chinezen.
In de straat van het hotel zeer ruime keuze aan restaurants

Datum van verblijf: augustus 2018
SakalaResort, General Manager van The Sakala Resort Bali, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 27 augustus 2018

580/5000
Geachte heer

Bedankt dat je de tijd hebt genomen om je feedback op TripAdvisor te delen.

We zijn erg blij om te horen dat onze suites met twee slaapkamers perfect waren voor u en uw gezin.

De strandclub van het hotel ligt aan het strand van Tajung Benoa en we bieden een aantal beperkte lounges aan het begin van de tuin, op het strand voor onze gasten.

We zullen uw opmerkingen over de capaciteit van onze lounges in beide zwembaden beoordelen om ervoor te zorgen dat onze gasten voldoende beschikbaarheid hebben.

We hopen u in de nabije toekomst weer te kunnen verwelkomen.
Vriendelijke groeten

Beoordeeld op 27 juli 2018 via mobiele applicatie

Graag deel ik mijn fijne ervaringen met iedereen mee die een vakantie overweegt te Bali.

Voor mij persoonlijk voldeed het aan al mijn verwachtingen.
"The Sakala resort hotel "
Het ontbijt buffet was zeer uitgebreid en zeer gevarieerd aanbod. Naar mijn mening, voor ieder wat wils.
Míjn favoriet was the egg-corner, waarbij 2 permanente koks klaarstaan om a la minute uw gewenste ei-maaltijd te maken. De kinderen vonden dan weer the kids-corner met o.a een chocolade fontein TOP.

Het personeel was ALTIJD vriendelijk en behulpzaam. Zelfs kindvriendelijk, wat niet altijd het geval is in zulke hotels.

De kamers waren altijd netjes en gezellig.
Elke avond genoot ik van de fitness-club met 3 verdiepingen toestellen!
Echter vond ik de airco daar té hard blazen.

Verder kon ik met al mijn vragen en opmerkingen bij Mr Demmy (manager) terecht. Een Guest manager in hart & ziel!
Mr. Demmy, through this Way, I want to say thank you on behalf of all my family for a very nice & unforgettable stay in your hotel.

Groetjes van een zeer tevreden klant.

Datum van verblijf: juli 2018
SakalaResort, General Manager van The Sakala Resort Bali, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 31 juli 2018

Wat een dankbare lezing voor ons allemaal, om te zien hoe plezierig je tijd met ons was in Sakala Resort.

Allereerst bedankt voor uw verblijf in ons resort en voor het delen van uw ervaring via TripAdvisor.

We zijn zeker blij toen u het eens was over de kindvriendelijke inrichting van ons resortterrein. Inderdaad, we streven ernaar dat alle kinderen die ons resort bezoeken hun eigen ervaring hebben opgedaan, van hun eigen afdeling tot een op maat gemaakte kinderactiviteit die ze dagelijks van plan zijn de hele dag te gebruiken.

Zeker, ik zal persoonlijk met Mr Demmy delen hoe vriendelijk je hem omschrijft als "A Guest manager in heart & soul"

Nogmaals, we verwelkomen u graag snel weer.

Oprecht,
Algemeen directeur

Beoordeeld op 27 juli 2018 via mobiele applicatie

Ik was hier 20 dagen met mijn man en 3 kinderen.
Onze suite was prachtig, ontbijt gevarieerd en voor ieder wat wils.
Hotel keimooi.
Het enige nadeel is dat er teveel prive evenementen worden gegeven in de beach club zwembad.( vb bruiloften,..... )

De staff was suppervriendelijk!

Voor alle vragen konden we naar Demmy

gaan.thank you Demmy for making our vacation fabulous!!!.hier komen we zeeeeeker terug!!

Beste Sarahroeck

Hartelijk dank dat u de tijd neemt om uw prachtige verblijf in Salaka Resoert Bali met ons te delen

We zijn erg blij om te horen dat je een fantastisch verblijf bij ons hebt.

Ik zal persoonlijk je vriendelijke woorden delen met Demmy, waarvan ik ongetwijfeld blij zal zijn om je te horen en je familie heeft zo'n geweldige vakantie.

We hopen je in de toekomst nog een keer te zien in het resort.

Met vriendelijke groet, Fran Ruano
Algemeen directeur

Beoordeeld op 25 februari 2017

Mooie kamer aan het prachtige zwembad. Het zwembad loopt dwars door het hotel.
Vriendelijke service en ook leuk om af en toe aan de overkant bij de beachclub door te brengen. Nusa Dus ligtb wat verder weg van de andere bveziewnswaardigehden maar dit is een perfecte uitvalsbasis voor Bali.

Kamertip: neem kamer aan zwembad
Datum van verblijf: januari 2017
SakalaResort, Owner van The Sakala Resort Bali, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 27 februari 2017

Dear Geert S,

First of all, we would like to thank you for sharing this review on Trip Advisor.

We feel so delighted to read that our esteemed guest sharing a your review of the resort, which is very much appreciated. Moreover, It will be a valuable information for our future guest to decide their place for vacation.

Once again, on behalf of the entire team we very much look forward to your return for a more stay.

Best Regards,
The Management