“Wat een bijzonder concept bij Proeflokaal Sijgje!”
Beoordeling van Proeflokaal Sijgje

Proeflokaal Sijgje
Geclassificeerd als nr. 24 van 92 Restaurants in Schiedam
31 mei 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Wij hadden van te voren geen hoge verwachtingen bij een 3-gangen diner voor € 14,25 bij Sijgje in Schiedam.
Bij binnenkomst wordt je vriendelijk ontvangen door een medewerkster en naar je tafel gebracht. De inrichting van de zaak ziet er verzorgd en gezellig uit. De menukaart is best uitgebreid. De gerechten die werden geserveerd zagen er goed verzorgd en smaakvol uit. Ik koos als voorgerecht uiensoep en die smaakte echt heerlijk. De porties zijn ruim voldoende en als je wilt wordt er zelfs nog frites gratis aangevuld. De bediening is goed en ze zijn heel vriendelijk. Het is verstandig om van te voren reserveren. Ik kan dit restaurant zeker aanbevelen en wij komen zeker terug.

Datum van bezoek: mei 2018

6 mei 2018 beoordeeld

Het concept is prima; een 3-gangen menu voor een vaste prijs. Verwacht voor dit geld geen grote porties bij het hoofdgerecht. Maar de bijgerechten (salade en prima frites) kunnen onbeperkt worden bijgevraagd. Kwaliteit is goed. Het restaurant ziet er prima uit. Ruimte wordt goed benut dus pas op met tafeltje aan de bar. Het spoelen van glazen spettert wel eens.
Verbeterpuntjes zitten 'm meer in de bediening. Als je een collega vraagt om deze mensen naar tafel xxx te brengen, vervang dan 'mensen' door 'gasten', 'meneer en mevrouw', 'dames en heren'. Klinkt al een stuk gastvrijer. Of als je aan tafel gevraagd wordt 'alles naar wens hierzo?'. Het hoeft van mij echt niet taalkundig perfect, maar iets minder plat geeft net een beetje extra.
Veel nieuw personeel, dus het is nog even zoeken denk ik. Er wordt wel op gelet, want toen er een mes viel bij iemand kreeg een meisje instructie om een nieuw mes neer te leggen. Duurde wel wat lang en ze nam het gevallen mes niet mee, maar goed. Er is aandacht voor.
Tot slot nog een tip om een wat grotere prullenbak op het herentoilet voor de papieren handdoekjes neer te zetten. Nu staat er een pedaalemmertje van 20 cm hoog. Die is snel vol.
Logisch dat een nieuwe zaak nog wat puntjes op de i moet zetten en er zit zeker potentie in. Dankzij de vriendelijke prijs zat de zaak helemaal vol.

Datum van bezoek: mei 2018
4 mei 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Je moet absoluut van te voren reserveren anders is er geen plaats voor je. Een drie-gangen menu voor slechts € 14,25. Voor een grote eter zijn de porties misschien te klein, maar voor ons was het prima. Hebben zelfs geen toetje genomen, maar een koffie (is ook een keuze optie binnen het menu en hoef je dus niet extra te betalen). Prima wijn en goed geprijsd. De bediening was vlot en erg netjes. De sfeer is gezellig. Voor een goede maaltijd en twee drankjes ben je voor nog geen €20,- pp klaar en dat is erg leuk. Zeker voor herhaling vatbaar.

2 mei 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Top vooral voor de prijs 14,25 voor 3 gangen. We vroegen nog extra friet en deze kregen we gewoon. Glas wijn goed en redelijk geprijst. Gewoon doen, wel vooraf reserveren. Groetjes van Aart en Fred

7 april 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Een fijne complete maaltijd voor een lage prijs wij waren 25 man goed opgevangen aparte boven zaal
Alles is vernieuwd

Reizigers die Proeflokaal Sijgje bekeken, bekeken ook

Schiedam, Zuid-Holland
Schiedam, Zuid-Holland

In Proeflokaal Sijgje geweest? Deel je ervaringen!