“Perfect vervoer met de shuttle door een adembenemend mooi gebied”
Beoordeling van Zion Canyon Scenic Drive

Vanaf
Zion National Park-dagtour vanuit Las Vegas
Geclassificeerd als nr. 4 van 44 dingen om te doen in Zion National Park
11 april 2017 beoordeeld

Al in april mag je niet meer met je eigen auto of camper de Scenic Drive rijden, maar dat is ook geen straf als je gebruik maakt van de shuttle bus service. Redelijk snel en met goede uitleg van de chauffeur wat de diverse stops te bieden hebben kun je zelf kiezen waar en wanneer je uitstapt. Ook de Zion Canyon Shuttle Map geeft je alle info die nodig is. Alle stops hebben hun charme en specifieke bijzonderheden, maar de route op zich biedt al mooie momenten voor ieder wat wils.

Datum van activiteit: april 2017

17 februari 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Tijdens onze camperrondreis door Zuidwest Amerika hebben mijn vriend en ik meerdere nationale parken bezocht. Wij vonden Zion het mooiste park. De rode rotsen, de groene bomen en de rivier die er doorheen kronkelt.. We hebben een shuttlebus genomen naar The Narrows, het eindpunt van de shuttle route. Daar hebben we een korte wandeling langs de rivier gemaakt. Dit wordt steeds smaller, tot je bij het eindpunt van de reguliere wandelroute komt en je alleen nog door het water verder kunt lopen. Overal eekhoorntjes en herten, in één woord adembenemend. Als je weinig tijd hebt is alleen de route er doorheen rijden ook meer dan de moeite waard.

Datum van activiteit: september 2016
3 januari 2017 beoordeeld

Heel druk bezocht NP die in de zomer enkel met de gratis shuttlebussen toegankelijk is. Er zijn een 8-tal stops onderweg waar je vrij kan in- en opstappen. Wij hebben bij gebrek aan tijd de laatste stop genomen "Temple of Sinawava" om de Riverside walk te wandelen. Dit is een wandeling 3,5 km langs de Virgin rivier. Op het einde gaat die over in The Narrows waarbij je verder de kloof inloopt door de rivier.

Datum van activiteit: juli 2016
16 november 2016 beoordeeld via mobiele applicatie

Ontzettend mooi park. Vooral omdat je echt er midden door rijdt. Met meters hoge rotsen rondom je. Er zijn lange wandel routes maar ook korte, dat maakt dat voor iedereen wat heeft. Wat ook zo mooi aan dit park is, is dat de Virgin river er door heen loopt. Zelf vond ik de wandeling (600 meter) naar weeping rock erg mooi!

Datum van activiteit: november 2016
Bekijk meer beoordelingen
12 november 2016 beoordeeld

Deze drive kan je uitsluitend doen met de bus van het park. Deze is gratis en stopt op 9 plekken waar je wandelingen kunt maken. Tegen de schemering komen de dieren tevoorschijn.
Ik was in het najaar en dan is het park niet meer zo kleurrijk met planten en bloemen en de watervallen zijn zielige stroompjes.

Datum van activiteit: november 2016

Reizigers die Zion Canyon Scenic Drive bekeken, bekeken ook

In Zion Canyon Scenic Drive geweest? Deel je ervaringen!