“Unieke ervaring”
Beoordeling van Crater Lake

Crater Lake
Geclassificeerd als nr. 1 van 25 dingen om te doen in Crater Lake National Park
Meer gegevens van de attractie
Attractiegegevens
Aanbevolen duur van bezoek: 2-3 uur
30 mei 2018 beoordeeld

Zoals andere reizigers reeds meldden: het park is pas écht goed bereikbaar in de periode juli-september. De North entrance is vaak ook dicht buiten deze periode. Wij waren er begin mei en toen lag er nog een dikke pak sneeuw - op sommige plaatsen tot 3 meter hoog. De visitor center was wel bereikbaar (enkel via de south entrance), alsook Discovery Point. Van daaruit hebben we een wandeling gemaakt op een stuk weg dat nog niet open was voor het verkeer. De uitzichten op het meer zijn fe-no-me-naal.

Hierna hebben we ook een klein stukje van de Garfield Peak trail gedaan, die vertrekt van aan de Crater Lake lodge. Hier was het iets moeilijker stappen en zakten we vaak tot 30cm diep in de sneeuw. Uiteindelijk hebben we een goeie 500 meter gewandeld tot we een bankje tegen kwamen: hier zijn we dan zeker een half uur blijven zitten. Je hoorde er niets behalve de wind en de vogels. Hoe de wind plots opkomt langs de kraterwand en plots oorverdovend door de bomen raast: dat gevoel vergeet je nooit meer!

27 november 2017 beoordeeld

Het is een prachtige omgeving opzich maar Crate Lake is echt alleen in Juli-September goed te bekijken. Mid-Mei kunnen er echt nog grote pakketten sneeuw te vinden zijn waardoor je het meer niet in volle glorie kunt zien. Plan dit park dus eigenlijk alleen in je route als je in hartje zomer naar dit gebied trekt

21 november 2017 beoordeeld

Crater Lake is één van de weinige nationale parken in Oregon. Dit park is door zijn hoogte en veel sneeuw maar weinig toegankelijk. Bij mooi weer is dit meer prachig, eind oktober was er echter veel mist.

2 augustus 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Prachtig meer, gevormd door een ontplofte vulkaan.
Prachtige vergezichten vanop verschillende uitzichtpunten.
Het kaartje dat je bij het binnenrijden krijgt wijst je de weg.

Bekijk meer beoordelingen
31 juli 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Wat een mooi meer, wij troffen het op een schitterend blauwe zonnige dag. De sneeuw rondom. Een plaatje. Hebben met onze voeten flink in de sneeuw genoten van het uitzicht. Crater Lake NP was maar via een klein stukje bereikbaar de rest was ondanks dat het half juni was nog afgesloten door de sneeuw. Hebben een stukje langs het meer gelopen, overal zag je sneeuwbrokken naar beneden vallen. Echt een schitterend meer!

Reizigers die Crater Lake bekeken, bekeken ook

Crater Lake National Park, OR

In Crater Lake geweest? Deel je ervaringen!