Bericht van Tripadvisor:Tijdelijk gesloten
Vandaag geopend: Gesloten
Opslaan
Hoogtepunten uit beoordelingen
Varend, fietsend, lopend .... de moeite waard !

Schitterende plek aan de Linge, mooie combinatie van kunst, natuur en een lekker biertje. We wonen ... meer lezen

Beoordeeld op 27 september 2017
7edd
Rhenoy, Nederland
via mobiele applicatie
Oud monumentaal ford

Goed gerestaureerd ford uit het begin van de 19e eeuw. Gebouwd ter verdedigingswerk uit de ... meer lezen

Beoordeeld op 20 juli 2017
johnheynen
Rheden, Nederland
Lees alle 12 beoordelingen

Beoordeeld op 20 juli 2017

Goed gerestaureerd ford uit het begin van de 19e eeuw.
Gebouwd ter verdedigingswerk uit de Waterlinie van West Nederland.
Meerdere verdiepingen.
Niet geschikt voor rolstoelers.
Er worden regelmatig kunsttentoonstellingen geëxposeerd
Indrukwekkend monument met bovenop het dak een geweldig uitzicht.
Het is gelegen met rondom allerlei oude nog bestaande vestingwerken, met een groot landschappelijk interessante bezienswaardigheid.
Voor wat de tentoonstelling geldt, dat de verlichting abominabel is en aan verbetering toe is.
Het is indrukwekkend om te zien hoe indertijd soldaten gelegerd waren en hoe het e.e.a. is gebouwd.

Datum van activiteit: juli 2017
Beoordeeld op 21 juni 2017

Deze dag lieten we het fort - waar een grote expositie met kunst was - links liggen om op het terras plaats te nemen van de Taveerne. Daar was bijna niemand, buiten twee dames in de bediening. En er bleek nog iemand in de keuken te staan. We begonnen met twee bijzondere bieren en een portie bitterballen. De bieren waren al lang en breed op toen bij navraag bleek dat men de bitterballen vergeten was. Intussen werd het hek gesloten omdat men nieuwe gasten niet wilde stimuleren hier te stoppen. We zouden alsnog bitterballen krijgen (het was nog een uur tot sluitingstijd) en we namen nog maar een biertje. De bitterballen waren lekker, jammer van de fantasiesaus erbij. Er gaat niets boven een grote lik pittige mosterd. Al met al zaten we er een beetje eenzaam.... Wel goed bier/goede bitterballen.

Datum van activiteit: juni 2017
Beoordeeld op 29 augustus 2015 via mobiele applicatie

De taveerne bij Fort Asperen bevindt zich op een mooie plek. Echter de bediening vind ik slecht; traag, slordig, vergeet haar gasten, vergeet wisselgeld, verzuimt door te geven dat een gerecht niet beschikbaar is. Ruim een uur gezeten voor een glaasje wijn en twee aangeklede speltbollen. Jammer, de plaats heeft veel meer potentie er iets moois van te maken.

Datum van activiteit: augustus 2015
Beoordeeld op 15 mei 2015 via mobiele applicatie

Tijdens de wandeldriedaagse van Hoornaar was fort Asperen een rustpunt tijdens de tweede wandeldag. De taveerne naast het fort Asperen is een prima gelegenheid. Je kan er prima eten en het heeft een lekker terras. Helaas was voor ons de soep op, dus namen wij een broodje boerenkaas, die overigens goed is aan te bevelen. Ook niet onbelangrijk is dat er aardige bediening rondloopt

Beoordeeld op 26 november 2014

Op een mooie herfstzondag bezochten wij de Taveerne die behoort bij Kunstfort Asperen. Prachtig gelegen en met een leuk terras. Over het Kunstfort kan ik niets zeggen, dat was gesloten, maar de Taveerne is een speciale vermelding waard. Een erg leuke plek om voor of na een wandeling of fietstocht over de Lingedijk iets te eten en drinken. Lekkere koffie en thee, heerlijke zelfgebakken 'soldatenkoeken', maar vooral geweldige kleine gerechten. Bijvoorbeeld erwtensoep waar een pannenkoekje bij geserveerd wordt, super belegde sandwiches en de beste vismaaltijdsalade die ik in jaren gehad heb: rijkgevuld met gerookte zalm, noten, etc. Dat alles in een gezellige hoge houten ruimte, zeer betaalbaar en met uiterst vriendelijke bediening. Een parel!

Datum van activiteit: november 2014