“Mooi kasteel met een view”
Beoordeling van Burg Altena

Burg Altena
Geclassificeerd als nr. 1 van 3 dingen om te doen in Altena
Attractiegegevens
5 november 2017 beoordeeld

Zeer mooi kasteel, die te bereiken is met de auto, maar ook via trappen binnendoor. De trappen geven je een zicht op de architectuur en de levensomstandigheden van de bewoners in het dorp. Echt de moeite waard. De burcht zelf was reeds gesloten toen we aankwamen maar je kon nog op de binnenplaats en ook dat is de moeite waard. Vanaf het kasteel heb je ook een prachtig zicht op het dorp en de rivier.

21 oktober 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Een grote burcht op de berg. Je kunt er met de weg naartoe en boven parkeren. Of vanuit het stadje met een lift, waarbij je vermaakt wordt.
De burcht is groot. De ronde vanuit de kasteelzaal vond ik veel te lang duren. Er staan prachtige dingen tentoongesteld, maar je ziet ze soms amper door de overvloed aan spullen.
Mooi zijn de eetzaal en de slaapzaal van de vroegere jeugdherberg, sla die vooral niet over.
Er is een cafetje op het binnenterrein zodat je niet al te ingewikkeld op elkaar kunt wachten.
Zelf vond ik het kasteel te nep, het is opnieuw opgebouwd op de oude ruine.

2 oktober 2017 beoordeeld

Deze burcht moet je zeker bezoeken als je in de geburen bent. Je kan er de hoge toren van binnenuit beklimmen en er de ruime omgeving bewonderen. op de binnenkoer kom je in de vertrekken van de jongens en die van de meisjes van de jeugdherberg. Echt mooi!!

20 juli 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Het kasteel is van een afstand mooi maar van binnen jammer genoeg saai.
Veel vitrines met oude spullen erin wat al snel gaat vervelen.
We hadden er 1.5 uur doorgereden maar zijn na een half uur en een kop koffie weer vertrokken.
Het zou een stuk leuker zijn als ze het kasteel wat meer leven in zouden blazen.

Bekijk meer beoordelingen
16 juli 2016 beoordeeld

Aan de buitenkant ziet het kasteel er mooi uit en had de wandelroute genomen vanaf de linkeroever (prachtig en was de enige die er liep).

Heel wat kastelen bezocht in duitsland, maar dit was het toppunt, vooral het museum.
Entree is 6 euro. Meteen na betalen wordt ik door een medewerker geweigerd bij een expositie, rugtas en jas is niet toegestaan en wordt verwezen naar een lokatie met lokkers.
Museum veel oude zooi in vitrines en totaal geen verhaal erin. Verder veel kinderengroepen van 40 stuks die door die zalen renden en werd helemaal gek. Na 30min kasteel verlaten.

Reizigers die Burg Altena bekeken, bekeken ook

Iserlohn, Noord-Rijnland-Westfalen
Hemer, Noord-Rijnland-Westfalen

Hagen, Noord-Rijnland-Westfalen
Iserlohn, Noord-Rijnland-Westfalen

In Burg Altena geweest? Deel je ervaringen!