24 april 2017 beoordeeld

Rust, finesse, perfectie, gastronomie, gastvrijheid. Allemaal trefwoorden die van toepassing zijn op Auberge du Moulin Hideux. Het voelt alsof je ver weg bent van de bewoonde wereld en hoewel dat voor sommigen een belemmering zal zijn, voelde het niet hebben van netwerk en wifi voor ons als een verademing. Geen piepende telefoons, geen 'appende' mensen in de lobby, geen snapshots aan tafel. Heerlijk!

Fijn geslapen, heerlijk gegeten. Het enige, maar dan ook werkelijk het enige, is dat gasten wellicht een mogelijkheid zou moeten worden geboden 's ochtends vroeg, indien gewenst, de poort te kunnen openen. Ofwel gasten van te voren op de hoogte brengen dat die op slot gaat 's nachts. Wij wilden een vroege tocht maken door de mistige velden maar konden de poort niet uit. Maar goed, dat is een detail.

Wij hebben genoten!

• Verbleef: april 2017, reisde met vrienden
5 december 2016 beoordeeld

We gaan jaarlijks naar de Moulin, voor de rust, de klassieke verfijndheid, de klassieke gerechten zoals de wilde fazant die je bijna nergens zo zuiver kan eten dan in Noirefontaine. Gezellige ontbijt aan de open haard met alles wat men nodig heeft. We komen er zeker terug.

• Verbleef: december 2016, reisde met een partner
17 november 2016 beoordeeld

hotel en ontbijt :

Rustig gelegen.
Lekker ontbijt, vriendelijke bediening op alle niveau wat het personeel betreft
Speciale actie herfstescapade : 425 € voor 2pers. bij de afrekening werd 5 € aangerekend voor een roereitje ( 3 kleine lepeltjes ) een supplement aanrekenen voor een roereitje op dat niveau van hotel ( relais en chateau )???
In soortgelijke hotels van relais & chateau is er een ontbijtbuffet met roereitjes voorzien en dit zonder supplement.

kamer :
wij kregen kamer 15 : geen dubbel glas , wel verwarming op de kamer( gelukkig)
in de badkamer onder de wasbak waren een 4 tal tegels los, geeft een slordige indruk, ter hoogte van de badkamer kraan is er zwarte schimmelvorming in de voegen : zwarte vlekken ontstaan doordat het aanwezige vocht in de badkamerlucht onvoldoende afgevoerd wordt. Het is duidelijk dat de inspectie van de kamers hier niet gebeurd , op dit niveau en gezien de prijs per nacht is dit ontoelaatbaar
de afmetingen van de tv zijn klein en staat veel te laag op een afgedankt roltafeltje

diner :
Prijs-kwaliteit absoluut is niet oke, misschien hadden we veel te hoge verwachtingen
( wat normaal is bij een sterren restaurant of niet soms ??)
we waren minder enthousiast over de smaken van de gerechten, zeker wat Tortellinis de faisan dans son consommé & lentilles de Ortho betreft : de consommé had een scherpe, zure en wrange nasmaak in de mond.
Het zag er allemaal mooi uit maar dat waw-gevoel als je je eten in je mond steekt en de explosie van smaken die je dan zou moeten voelen ontbrak écht.

er zijn betere restaurants in de buurt : onze culinaire escapade rond bouillon zal in de toekomst ergens anders gebeuren

• Verbleef: november 2016, reisde met een partner
15 november 2016 beoordeeld via mobiele applicatie

Speciaal gekomen om het wildmenu te proeven in het hartje van de ardennen.
Zeer lekker keuken met traditionele gerechten maar met een moderne toets en kwaliteit voedsel. De fazant -weliswaar "semi-suavage" - is zeker een aanrader. Maar wil je het kunnen van de chef werkelijk proeven dan ga je best voor het wildmenu.
Het ontbijt wordt nog wel aan het tafel geserveerd en dus geen ontbijt buffet en dit vind ik voorbijgestreefd zonde van al de overschotten. Ik beslis graag zelf wat ik s'morgens wens te eten.
Voor het overige een prima adres! De kamers zijn zeer verzorgd, goede bedden en aangenaam zwembad.
Perfect voor een ontspannend weekend!
Leen lummen

Verbleef: november 2016, reisde met een partner
18 augustus 2016 beoordeeld via mobiele applicatie

De gerechten zijn hier overheerlijk, honden zijn hier meer dan welkom, de tuin is rustig en mooi met twee vijvers. Er is een mooi terras, een ruim zwembad en supervriendelijke bediening!! Alleen de kamers zijn niet in verhouding met de rest en ook niet qua prijs. Jammer van het rokerssalon, een gezellig salon met mooi zicht maar ik wou er niet zitten omwille van de geur. Mooi hotel, gezellige stijl.

Verbleef: augustus 2016, reisde met een partner