“Terug in de tijd”
Beoordeling van Museumapotheek oud-Rekem

Museumapotheek oud-Rekem
Geclassificeerd als nr. 2 van 3 dingen om te doen in Rekem
1 juni 2018 beoordeeld

Aan een bezoek aan Oud-Rekem, dien je ook steeds langs te gaan in dit kleine museum. Oud-rekem wordt het mooiste dorp van Vlaanderen genoemd. Een bezoek ter plaatse doe je best met een gids (bureau van toerisme: Kanaalstraat 11).
In het museum gaf onze gids graag het woord aan de plaatselijke gastheer die ons even terug in de tijd voerde en ons in geuren en kleuren de historiek van deze apotheek leerde kennen. Deze apotheek is een privébezit van dorpsdokter Humblé die niet alleen huisarts, maar ook verloskundige, tandarts en lijkschouwer was.

8 augustus 2017 beoordeeld

Werkelijk de mooiste privéapotheek in een dokterspraktijk in België, werkzaam tot 1970 door Dokter Humblé F. in een pand uit 1820 op het plein in Oud-Rekem Lanaken.
Bezoekbaar elke dag tot 17 00 in het hoogseizoen tussen Pasen en Herfstvakantie en dat voor maar 2 euro. Nostalgie en respect voor wat vader en zoon, dokters Humblé , zich hebben ten dienste gesteld voor de gezondheid van de plaatselijke bevolking en ook het Psychiatrisch ziekenhuis. De moeite waard op huize Op Den Bleek te bezoeken.

Reizigers die Museumapotheek oud-Rekem bekeken, bekeken ook

Rekem, Limburg Province

Heusden-Zolder, Limburg Province

In Museumapotheek oud-Rekem geweest? Deel je ervaringen!