“Prachtig gerenoveerd! Aanrader voor iedereen, ook kids!”

Memorial Museum Passchendaele 1917
US$ 237,06*
Vanaf
New Zealand Ypres Day Tour from Arras
Geclassificeerd als nr. 2 van 6 dingen om te doen in Zonnebeke
Meer gegevens van de attractie
Attractiegegevens
Aanbevolen duur van bezoek: 1-2 uur
31 mei 2014 beoordeeld

Zeer mooi en goed museum rond WO I. Doe-activiteiten voor kinderen (mogen helm en soldatenkledij aandoen, bommen aanraken,...), goede uitlegborden, zeer ervaringsgericht door loopgraven en dug out. een echte aanrader, zeker omwille van prijs-kwaliteit. Mooi park errond. Echt de moeite!

Schrijf een beoordeling

28 mei 2014 beoordeeld

Het Memorial Museum Passchendaele had ik reeds een paar jaar geleden bezocht. Bij ons verblijf in de Westhoek verleden week heb ik mijn vrouw er mee naar toe genomen. Het gebouw (kasteel) waarin het museum gehuisvest is, is helemaal opgekanpt. Tevens wordt het omliggende park onder handen genomen. Het museum is zowat verdubbeld in oppervlakte. Dit heeft men gedaan door ondergronds nieuwe ruimtes te creëren. Zo blijft het uitzicht van het kasteeldomein intact. Zeker de korte film over het verloop van de 3e Slag om Ieper bekijken. Op de reliëfkaart wordt het verloop geprojecteerd, wat zeer interressant was. Bij het buiten gaan komt men via voorbeelden van loopgraven, zowel Britse als Duitse. De noodwoning die geleverd werd door de Amerikanen is een mooie afsluiter. Zeker doen als je in de buurt bent.

17 mei 2014 beoordeeld

Dit museum geeft in op een beknopte en duidelijke wijze aan hoe deze oorlog ontstond en de impact die deze heeft gehad op de omgeving en de mensen. De moeite waard.

15 april 2014 beoordeeld

Een museum waar een deel binnen te bezichtigen is, maar waar een groot deel in open lucht, buiten te beleven is.
Ook de locatie - het kasteeldomein van de gemeente - is een meevaller. Veel parkeerplaats, een mooie vijver, een brasserie, toiletgelegenheid.... Alles is aanwezig voor een aangename middag

26 maart 2014 beoordeeld

Wat in de schaduw van het Flanders Field museum te Ieper. Jammer want dit museum is heel onderhoudend over de grootste waanzinnige slag rond Ieper. In het kasteel krijg je mooi overzicht van de evolutie van uitrusting en oorlogsvoering. De slag rond Passendale wordt heel duidelijk door de combinatie van film en een interactieve landkaart. Top! In de kelder krijgen we een heel mooie inpressie hoe een ondergrondse 'dug-out' eruit moet gezien hebben. De evocatie van de loopgraven is knap maar wat te 'opgepoetst'. Het nieuwe gedeelte bevat tal van originele stukken en geeft een mooi overzicht van de legers die deze waanzin ondergaan hebben. Echt onder de indruk! Zeker niet links laten liggen.
Tip: ga tevoet (bewegwzijderd) naar Thyn Cottage
Tip: in de kelder (dug-out) is het frisjes. Een truitje maakt het zoveel aangenamer

Reizigers die Memorial Museum Passchendaele 1917 bekeken, bekeken ook

Ieper (Ypres), West-Vlaanderen
Ieper (Ypres), West-Vlaanderen

In Memorial Museum Passchendaele 1917 geweest? Deel je ervaringen!