Beoordeeld op 16 september 2016

Heel aangenaam resort met prachtig en bijzonder (vanwege de grootte, het halve dorp doet mee van jong tot oud) optreden van dansers en bijbehorende muziekgroep. |De stranden zijn lang (voor een heerlijke strandwandeling) en breed (bij eb) en zwart (bijzonder). Het resort is klein en heel rustig. Je moet dus echt wel rust en stilte willen dan is dit zeer aan te raden. Echter zeker niet als laatste bestemming voor je weer naar huis vliegt, want de 3uur durende rit naar het vliegveld is dan bepaald geen rustgevende start.

Datum van verblijf: augustus 2016
Beoordeeld op 13 juli 2016

Wij verbleven hier gedurende 5 dagen om tijdens onze rondreis even tot rust te komen. Wat een aangename verrassing om hier te zijn. Wij hadden in eerste instantie een villa geboekt met uitzicht op het strand. Het zwembad lag een paar passen verwijderd. Een mooie villa en alles zeer ruim en schoon. De volgende dag informeerden we naar de nieuwere villa's waar een privé zwembad bijzit, wellicht konden we nog upgraden. We hoorden dat deze villa's al wel een tijdje geleden in gebruik waren maar doordat de regelgeving in bali onlangs is aangepast moet men nu wachten op toestemming. Op dit moment ligt de verhuur van deze specifieke villa's tijdelijk stil. Er was op dit moment 1 familie villa met private pool beschikbaar, Kelapa Residence genoemd. Deze riante villa met een prachtig uitzicht en grote goed onderhouden tuin en super mooie pool van 20 meter is een aangenaam verblijf voor een gezin. Je hebt hier 2 slaapkamers en 2 badkamers, een hele riante woonkamer en 2 buitendouches. Wij hadden het geluk dat we tegen een vergoeding deze upgrade hebben verkozen. Hier hebben we geen seconde spijt van gehad, wat een luxe, tja een mooie herinnering. Op het retreat zelf kun je in hun restaurant Tides genaamd ontbijten/lunchen en dineren. Het ontbijt is a la carte en zeer goed verzorgd. We waren erg argwanend tav het dineren hier omdat je wel erg op deze locatie bent aangewezen. In de omgeving is namelijk niet echt een alternatief. Wees niet gevreesd, het eten is hier perfect, uitgebreide keuze in zowel lokaal als westerse maaltijden voor een redelijke prijs. Op onze laatste avond en tevens onze trouwdag had de marketing manager ADE ervoor gezorgd dat er een mooie gedekte tafel op een privé plekje voor ons klaarstond. Omringd door talloze kaarsjes en bloembedjes. Wat een surprise, nogmaals dank daarvoor ADE. Ook hebben wij gebruik gemaakt van de spa/massage van Kelapa. Dit kan op een platform met uitzicht op het strand of op uw kamer. Zeer ervaren dames die zeer professioneel bezig zijn. Alles met elkaar een hotel die wij iedereen kunnen aanbevelen als je even tot rust wilt komen, je kunt hier uren over het strand wandelen zonder ook maar iemand tegen te komen. Prachtige vlinders weten dit paradijs ook te vinden. Alle mensen zijn zeer behulpzaam. Ook onze dank voor de goede zorgen van onze receptiekamer Komang, als er vragen waren dan zorgde hij meteen voor een antwoord. Dank Kelapa Retreat, jullie hebben een zeer positief effect gehad op onze reis door Bali. Wij hopen dat jullie nieuwe villa's met private pool snel weer kunnen worden verhuurd. Als u twijfelt voor een kamer keuze zouden wij dit ten zeerste aanbevelen

Kamertip: Met private pool
Datum van verblijf: juli 2016
Beoordeeld op 10 november 2015

Prachtige, rustige plek. Moderne en ruime villa's aan een mooi breed strand. Yoga docente deskundig en aardig. Elke les op maat en met aandacht met afwisseling van inspanning en rust. Wat een heerlijke plek om echt te ontspannen. 's Morgens vroeg hardlopen op het brede strand, daarna een fijne yoga les, en dan een super ontbijt. Dat hou je gerust een paar dagen vol! Het is weg van de drukte, wees je daarvan bewust, maar dat is op zo'n mooie plek geen probleem.

Datum van verblijf: september 2015
Beoordeeld op 24 september 2015

We hebben 4 nachten in een oceanview kamer van Kelapa Retreat doorgebracht. Het was een prachtige kamer. Groot, nieuw, een zeer ruime badkamer met een binnen- en een buitendouche van waaruit je de oceaan zag en hoorde. Bij de kamer hoorde een mini privé zwembadje. Tien meter verderop was een groter zwembad dat visueel leek over te gaan in de oceaan. Het strand grenst direct aan Kelapa Retreat. Dit resort is kleinschalig opgezet en ademt rust en ruimte. De keuken is de hele dag open. De omgeving vonden wij de meest authentieke van Bali omdat het toerisme hier nog niet zo is doorgedrongen. ook is er genoeg te doen van een bezoekje aan rubberplantages, mooie havens tot het uitzetten van schildpadden in zee. We hadden hier nog wel weken willen blijven.

Datum van verblijf: augustus 2015
Beoordeeld op 3 september 2015

Bij aankomst bleek dat we één van de nieuwe kamers mochten uitproberen. Een oase van ruimte, rust, privé zwembad en een schitterend uitzicht. Een ruime binnen en buitendouche. De kamer was van alle gemakken voorzien met ruime bergruimte. De locatie is echter niet geschikt voor mensen die slecht ter been zijn. Alles is via trappen bereikbaar.

Kamertip: Kamers met privé zwembad liggen nu nog wat verder van het restaurant af maar er wordt gewerkt aan een nieuw en groot restaurant.
Datum van verblijf: augustus 2015