“Leuke ervaring”

Braise Ath'itude
Geclassificeerd als nr. 6 van 55 Restaurants in Ath
Keukens: Barbecue
4 weken geleden beoordeeld via mobiele applicatie

Was heel leuke ervaring. Ben zelf hobbykok, maar ondanks ik kritisch ben geef ik een dikke duim.
Vooraleerst kreeg ik een goede voorstelling van de wijnen en was het eten van het vlees en de vis van lekkere kwaliteit.
Sympathieke bediening in 3 talen.
Wij ( mijn kritische Dominicaanse vriendin en ik) hebben echt genoten hier....

Datum van bezoek: september 2019

12 augustus 2019 beoordeeld

Dagtrip naar aat (ath) restaurantje uitgezocht op de lijst van ons hotelletje.
Aangezien zowel mijn vrouw als ikzelf houden van een goeie grill viel ons oog hierop.

Gebeld om te reserveren (wat waarschijnlijk op een maandag helemaal niet nodig is) en in mijn beste frans (gemixed met een scheutje Engels) een tafel voor 4 gereserveerd.

Om 18.30h toegekomen in een leeg restaurant (te vroeg?) met een heel vriendelijke Franstalige dame die ons onze tafel wees.

Het eerste wat opvalt is dat er helemaal geen kindermenu is, blijkbaar nemen ze de helft van een volwassen menu.. Ach ja..
Het tweede dat opvalt is dat op het menu (bijna op elke bladzijde) staat dat er niet met de kaart (bankcontact, visa,...) kan worden betaald.. Beetje jammer dus voor mensen die niet graag met veel geld op zak lopen.

In tegenstelling tot de Franstalige dame is er ook een heel vriendelijke heer die vloeiend nederlands, engels en frans praat (en aangezien hij in hamburg werd geboren vermoedelijk ook vloeiend Duits)

Het interieur is sober en je zou bijna vergeten dat je in een restaurant zit, de kale muren doen meer denken aan een kasteel.

Mijn vrouw nam de lamsfilet die blijkbaar zeer goed was gebakken (en een heel mals stukje..)
Ikzelf nam de goudbrasem (op de kaart gewoon poisson, maar je kan kiezen tussen 2 vissoorten - ben de 2de keuze vergeten)
Zeer mooi visje, heerlijk sappig en mals.. Perfect gebakken dus!
De kinderen de kip en struisvogel zelf te bakken op de gril die aan tafel werd geplaatst.

We vonden de frieten ook allemaal heel lekker.. Een geslaagde maaltijd dus.

Jammer dat we maar 1 dag hier zijn, want als die goudbrasem een indicatie is wil ik zeker de zalm eens proeven.

De rekening viel best mee, helemaal niet duur al moet ik zeggen dat ik 2.5 euro voor een potje mayo best veel vind.

+ heel lekker
+ niet te duur (behalve de mayonaise)
+ origineel

- weinig parkeergelegenheid in de buurt (en al zeker niet gratis)
- geen echt kindermenu
- niet betalen met kaart

Toch een aanrader!

+ heerlijk

Datum van bezoek: augustus 2019
8 september 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Zeer vriendelijke mensen die tevens goed Nederlands spreken. Het eten was origineel, in de zin van dat je een gril aan de tafel kan krijgen. En de kwaliteit is ook zeer degelijk.

Datum van bezoek: september 2018
11 augustus 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Stijlvol ingerichte brasserie in het hartje van het mooie stadje Ath . Onze filet d'agneau , de verse frietjes en de wijn waren heel lekker . Zeker een aanrader !

Datum van bezoek: augustus 2017
2 augustus 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Een origineel concept waarbij je zelf aan tafel kan grillen. Heel leuk om in groep of als koppel te doen. Het vlees en de wijn zijn heel lekker en je hebt een uitgebreide (biologische en locale) keuze. Heel lekker maar het mag iets copieuzer zijn. Het interieur is heel stoer. Dit is hét restaurant bij uitstek voor de stoere vleesetende bonk. De baas van het restaurant voorziet in de nodige animatie en uitleg en spreekt vlot Engels en Frans. Maar hij wordt best wat getemperd in zijn enthousiasme: ik neem graag zelf de beslissing over wat ik eet, drink en leuk vind. Ik kon mij niet ontdoen van de mening dat de klant hier de tweede viool speelt.

Datum van bezoek: augustus 2017

Reizigers die Braise Ath'itude bekeken, bekeken ook

Ath, Hainaut Province

In Braise Ath'itude geweest? Deel je ervaringen!